גן ילדים ושריפות ברקע
גן ילדים ושריפות ברקע

אמהות לשר להגנת הסביבה: "שריפות הפסולת מרעילות את ילדינו"

"ילדינו נחשפים לריחות ועשן שגורמים לצריבות בדרכי הנשימה ותופעות של שיעול", כותבות האמהות

פורסם בתאריך: 7.11.17 15:04

אמהות לילדים בגני ילדים בשרון, במזרח השרון ובמערב השומרון, פנו לשר להגנת הסביבה זאב אלקין, בדרישה למצוא פתרון מיידי לשריפות הפסולת באזור. תחת הכותרת "שריפות פיראטיות מרעילות את ילדי הגנים". כותבות האמהות כי "בשנתיים האחרונות עולה בליבנו חשש כבד לבריאותם של ילדינו עם הגיעם לגני הילדים. במשך כל שעות היום והלילה עוסקים עבריינים בשריפה לא מפוקחת של פסולת והאזור כולו אפוף בעשן וריח חריף שהפך תופעה יום יומית ומקיף את הגן מכל כיוון. זהו מצב בלתי נסבל ובגדר הפקרות מוחלטת של בריאות ילדנו. הנושא הזה ידוע ומוכר לגורמי המנהל האזרחי והמשרד להגנת הסביבה מזה זמן רב, אך לצערנו ודאגתנו הרבה איש לא נדרש לנושא. המצב רק הולך ומחריף שכן ילדינו נחשפים לריחות ועשן אשר גורמים לצריבות בדרכי הנשימה ותופעות של שיעול אצל רבים מהם. האם זו סביבת החיים אשר נגזרה על ילדינו. האם זו גזרה משמיים?

 

"אדוני השר, הרי ידוע כי מקורן של שריפות אלה הינה בפעילות בלתי חוקית של גורמים פליליים , שכן שריפת פסולת פיראטית בישראל היא עבירה על החוק. ובכל זאת, התופעה הזו הלכה והתרחבה באין מפריע עד כדי כך שהיא מהווה סיכון ישיר לבריאותנו ולבריאות ילדינו. אנו פונות אליך, כבוד השר, בראש ובראשונה כאב לילדים, אבל גם כמי שאמון על הגנת הסביבה,
ובכלל זה, שמירה על אוויר נקי, בקריאה לטפל בנושא בנחרצות. לא נוכל להמשיך לעמוד מנגד כאשר ילדינו משמשים כברווזים במטווח, שהתחמושת הנורית לכיוונם היא עשן סמיך ורעיל. אנו מבקשות את התערבותך והתייחסותך בהקדם, כי הזמן גובה מאיתנו תחלואה וסבל נוספים".

מרים יעקוב יביאן, שחתמה על המכתב בשם מאות הורים, שלחה העתקים גם למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, למבקר המדינה, לשרי הבריאות, הביטחון, האוצר וביטחון הפנים, וכן לראשי רשויות ומועצות באזור השרון ומערב השומרון.

תגובת המשרד להגנת הסביבה: "המשרד נאבק בבעיית שריפות פסולת שהינה בעיה אזורית וארצית, ומקדם תכנית מקיפה, הכוללת שינויי חקיקה, קידום תשתיות והגברת פיקוח ואכיפה. במסגרת זו מוקמת בימים אלה יחידה ייעודית שתפעל למניעת שריפות ברחבי הארץ ובאופן ממוקד באזור השרון. זאת, מעבר לפעילות ממוקדת שמבצעת המשטרה הירוקה ופעילות נרחבת של המשרד לשיפור תשתיות הפסולת והפיקוח והאכיפה ביישובי המשולש הדרומי. המשרד מודע לבעיה, עושה רבות לטיפול בנושא וימשיך לפעול מול מוקדי שריפות קבועים ומול שריפות מזדמנות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר