ויויאן ורינה

ממקסיקו ומברזיל לרעננה ולכפר סבא: הסיפור שמאחורי הציור שעל הקיר

רינה קרומהולץ, תושבת רעננה, עלתה עם משפחתה לפני שנתיים ממקסיקו. ויויאן בלנקפלד עלתה עם משפחתה לכפר סבא לפני ארבע שנים. אז מה גרם להן להתחיל לצייר יחד על קירות? ראיון משותף על ציונות ואמנות

פורסם בתאריך: 19.2.21 09:58

אם טיילתם בימים האחרונים ברחוב ויצמן בכפר סבא, וודאי הבחנתם בשתי אומניות עומדות על סולם גבוה, ומציירות. השתיים הן רינה קרומהולץ, תושבת רעננה, ו-ויויאן בלנקפלד, תושבת כפר סבא, עולות חדשות ממקסיקו וברזיל, שהחליטו להכניס בתקופת הקורונה קצת צבע ותקווה לרחוב הראשי של העיר.
לאחר שנתקלו במודעה של עיריית כפר סבא, אשר מזמינה אומנים לצייר על קירות העיר, הן פנו למרכז הצעירים בעיר והציעו את עצמן. "פנינו אליהם והם אמרו לנו שהפרויקט הסתיים, אבל אחרי שהם ראו את העבודה שלנו הם מאוד התלהבו", מספרת רינה. "הם ביקשו שנשלח להם סקיצה ואחרי שראו אותה החליטו שנצייר על הקיר ברחוב ויצמן. הרעיון שלנו היה להכניס תקווה, להעלות חיוך ולתת אווירה טובה. אנחנו חושבות שהכל תלוי באיך אנחנו מסתכלות ומסתכלים על העולם, במיוחד בתקופה הלא פשוטה הזו". ויויאן מוסיפה: "לאחר שהם ראו את התוצר הסופי, הם היו ממש מרוצים, הם ממש הופתעו לראות שזה יצא אחד לאחד כמו הסקיצה שהגשנו להם. באמצע העבודה כל רגע מישהו הגיע וצילם, החמיא לנו על העבודה וכאומניות זה ממש כיף".

ויויאן וארי

מרסל הבן של ויויאן

רינה קרומהולץ בת ה-58 עלתה עם בעלה ניסים רומנו לפני שנתיים ממקסיקו לישראל, לאחר שהבן ארי עשה עלייה במסגרת תוכנית 'נעלה'. ויויאן בלנקפלד בת ה–60, עלתה עם בעלה אורי והבן מרסל אלי מברזיל לפני ארבע שנים, בעקבות הבת אילנה שעלתה מספר שנים לפני כן. "ויויאן ואני שותפות ובעלות העסק Walls Stories". מספרת רינה. "הכרנו במקרה לפני כשנה והסתבר לנו ששתינו עוסקות בתחום דומה. ויויאן היא אומנית מהממת ויש לה תמונות בגלריות בארץ. הפכנו ממש להיות כמו אחיות והתחלנו לעבוד ביחד, ונמשיך למרות שבתקופת הקורונה זה קצת נעצר". ויויאן: "אחרי שהכרנו התחלנו לעזור אחת לשנייה, כי בארץ קשה למצוא עבודה, התחלנו לעבוד ביחד וראינו שאנשים אוהבים את העבודה שלנו. כבר עשינו כמה פרויקטים, ציירנו במסעדה בתל אביב, במשרדים וגם בבתים פרטיים".

ויויאן ורינה ליד הציור

מדוע החלטתן לעלות לישראל?
רינה: "הבן של ארי, שהיום הוא בן 19 ולקח לי 15 שנה להביא אותו לעולם, החליט בגיל 14 לעבור לישראל ממקסיקו וללמוד בארץ במסגרת תוכנית נעלה, בכפר הנוער 'הדסים'. בתור משפחה, אנחנו מאוד ציונים. אני הגעתי לישראל לראשונה בגיל 15 לחודש, התאהבתי בארץ והרגשתי שזה החלק שחסר לי. בגיל 18 חזרתי פעם נוספת לישראל ללמוד באוניברסיטה וכבר אז רציתי לעשות עליה, אבל זה לא הסתדר, כי בדיוק ההורים שלי עברו לגור בארצות הברית וחזרו בהמשך למקסיקו והם לא תמכו בי. אחרי שהבן שלי נולד, סיפרתי לו כל הזמן על ישראל. הוא למד בבית ספר יהודי והלך לתנועה, ובגיל 14 כאשר הוא שמע על תוכנית נעלה, הוא אמר לנו שהוא מצטרף אליה. בזמן שהוא היה בארץ, משפחה מישראל אימצה אותו ואחרי שנתיים החלטנו לעשות עלייה. מכרנו כל מה שהיה לנו, חנות, בית, עסקים ועלינו לישראל. אמרתי לעצמי שהוא עוד מעט יהיה חייל ואני צריכה להיות לידו. כיום הוא לומד לימודים אקדמאיים לפני השירות הצבאי".
ויויאן מספרת: "שלוש שנים לפני שעלינו לישראל, הבת שלנו אילנה, עברה לגור בארץ והחלטנו שיהיה נכון גם עבורנו לעשות עלייה. הבית שלנו בברזיל היה מאוד ציוני והיה לנו קשר עם ישראל. לארץ עלינו כולם, בעלי אורי, הבן שלנו מרסל אלי, חמותי ואפילו החתולה".
ולמה דווקא כפר סבא ורעננה?
ויויאן: "חמותי גרה בבית אבות בהוד השרון והבת שלנו גרה בתל אביב, אז חיפשנו מקום שנהיה קרובים אליהן. בנוסף, כפר סבא היא עיר יפה וירוקה ואנחנו מאוד אוהבים את העיר, כל הקהילה הברזילאית מתגוררת באזור".
רינה, היית רוצה לצייר גם ברעננה?
רינה: "בוודאי, אנחנו נשמח לצייר בכל מקום שיזמינו אותנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר