להקת קוינטה וחצי, מימין :רביב לייבזירר, נעמה נחום, דורון בן עמי, ירדן כהן-ברוש, איילה פוספלד, ארז טלצילום פוטו ג'ולי

התחילו בתיכון: אחרי 15 שנות יצירה, להקת קוינטה וחצי לקראת אלבום בכורה

במגמת המוזיקה של תיכון כצנלסון בכפר סבא, בה למדו עידן רייכל, איילון נופר, ועוד, התחילו השורשים של קוינטה וחצי, להקה ווקאלית מיוחדת. "אנחנו כמו משפחה", מספר דורון בן עמי, מנהל ההרכב, אחד הזמרים בו ומורה בכצנלסון

פורסם בתאריך: 11.6.21 09:07

נעים להכיר: קוינטה וחצי, הרכב א-קפלה שנולד בכפר סבא, וקיים כבר 15 שנה, מאז 2006. דורון בן עמי, בן 36 הוא מנהל ההרכב וגם אחד הזמרים, כפר סבאי בכל רמ"ח איבריו.
א-קפלה, מה זה בעצם? "זו יצירה בלי ליווי כלי נגינה בכלל", מספר דורון, "אנחנו שרים רק עם הקולות שלנו, הכל באמצעות מיתרי הקול. זה משהו שצריך להתמיד ולהתאמן עליו הרבה, זה מאתגר וקשה, כי אין תמיכה של כלי נגינה, אנחנו צריכים לשמור על האינטונציה בעצמנו".

הכירו את חברי הלהקה: ירדן כהן-ברוש, נעמה נחום, רביב לייבזירר, איילה פוספלד, דורון בן-עמי וארז טל. "כל אחד תורם להרכב מהיכולות שלו, אנחנו ממש משפחה", אומר דורון. ההרכב המיוחד הזה צמח בכפר סבא, בבית ספר כצנלסון, שם דורון מורה מזה חמש עשרה שנה. בין היוצרים המפורסמים שלמדו במגמה המוסיקלית בתיכון נמצאים עידן רייכל, איילון נופר מייסדת להקת מיומנה, הזמרת חני דינור, הסולנית של לולה מארש יעלי שושנה כהן והסטנדאפיסט אבי נוסבאום. את רוב העיבודים כותבים דורון עצמו וירדן כהן-ברוש, חברת הלהקה. ועתה הלהקה על סף הוצאת אלבום בכורה ראשון עם חומרים מקוריים, שלא מעט מחברי ההרכב כתבו.

לפני שנתיים כשהאירוויזיון נערך בארץ, בזכות זכייתה של נטע ברזילי, קוינטה וחצי עשו שיתוף פעולה עם מאקו של מחרוזת שירי ישראל בתחרות השירים האירופית. בנוסף, הם עשו שיתופי פעולה מוסיקליים עם מתי כספי, גורי אלפי, נורית גלרון, עילי בוטנר ועוד. לרקורד המרשים הזה יש להוסיף לא פחות מ-17 אלף עוקבים. "זה קהל שהולך איתנו", אומר דורון, "יש לנו שתי הופעות קרובות, אחת סולד אאוט היום (שישי) 11.6, כאשר להופעה הבאה ב-15.6 בתל אביב בטרמינל 4 עדיין נותרו כרטיסים. אנחנו מופיעים בכל הארץ וגם בחו"ל, ב-2019 היינו ארבע פעמים מעבר לים".

הפריצה הגדולה של קוינטה וחצי החלה סביב 2010-2011, אחרי כחמש שנים יחד, אז הם החלו להתפרסם גם מחוץ לגזרה המקומית של אזור השרון. "התחלנו למנף את הסושיאל שלנו,  פייסבוק, הוצאנו קליפים מאוד מושקעים, התחלנו לאט לאט לאסוף יותר קהל", הוא מתאר איך זה קרה, "הבנו מה אנחנו רוצים מעצמנו מבחינה מוסיקלית כדי להגיע ליותר קהל, שילבנו סגנונות שונים ולועזיים, כל זה הביא לנו הרבה מאוד קהל".

וכל זה התחיל בתיכון כצנלסון בכפר סבא. מה מיוחד כל כך בבית הספר?

"יש מגמה של מוסיקה שקיימת הרבה מאוד שנים, ששמה הולך לפניה. מי שהקימה את מגמת המוסיקה, היא סימה רולניק, אושייה כפר סבאית. היא גם זו שהדגישה שבמגמה שלה תהיה הרבה מוסיקת א-קפלה. היא סברה שזה מפתח מאוד גם את השמיעה. לפני שהייתי מורה הייתי תלמיד שלה במגמה, למדתי ממנה מה זה א-קפלה, היא ממש מתוות דרך. נדבקתי בחיידק הזה בזכותה".

פרט לפעילות המוסיקלית הענפה בקוינטה וחצי, בן עמי מנצח על מקהלות. והוא לא נרתע בכלל מכלי נגינה, להיפך: "אני מאוד אוהב לשמוע כלי נגינה. אני לא אגיד שא-אקפלה זו האהבה הכי גדולה של חיי, אבל זו בהחלט אחת האהבות".

אתה מנחיל גם לתלמידים את סגנון הא-קפלה?
"היום זה שונה, לא תמיד פשוט. רצוי לעשות את זה כשיש בנים ששרים בגלל קול הבס, ואני לא נתקל הרבה בבנים ששרים א-קפלה. לא פשוט לעשות את זה רק עם בנות".

להקת קוינטה וחצי בהופעהצילום רועי דגול

ועכשיו אתם לפני אלבום ראשון אי פעם לקוינטה וחצי וזה בטח מרגש. 
"האלבום הוא סיפור מרגש. עד היום ביצענו קאברים, אומנם בעיבודים שלנו, אבל עדיין זה גרסאות כיסוי. הרגשנו מזמן שאנחנו רוצים שהאלבום הראשון שנוציא יהיה עם חומרים מקוריים שלנו".

מדוע התעכב אלבום הבכורה?
"לקח לנו זמן להגיע לשם, הייתה תחלופה בהרכב, אבל ברגע שהתייצבנו, עם השנים הפכנו למשפחה מלוכדת, אז הרגשנו מוכנים לזה".

איך שרדתם את הקורונה?
"היה מאוד מאתגר וקשה, בטח להרכב כמונו, שבו אנחנו רגילים להיפגש ולהופיע. אז עשינו קליפים, חלקם מרחוק, כי לא הייתה ברירה והתמקדנו בעיקר בעשיית האלבום, המצב אפשר לנו לנתב את האנרגיות לזה. אבל אם תשאל אותי אם אני רוצה שתיווצר סיטואציה כזו שוב, הייתי אומר לך שלא".

מה החלומות שלך?
"אני לא בן אדם של חלומות. אני קם בבוקר ואומר תודה שיש עשייה מוסיקלית, שאפשר להופיע, לראות קהל ולהסתכל לאנשים בלבן של העיניים. אני רוצה להמשיך לעשות את מה שאני עושה היום ולגלות עוד רבדים של מוסיקה שלא יצא לי להכיר. אני מקווה שזה יימשך עוד הרבה מאוד שנים. גם החברות והמשפחתיות גורמות לנו לעשות מוסיקה יותר טובה".

אתה כפר סבאי לעד?
"אני לא יוצא בהצהרות, טוב לי במקום שאני נמצא בו".

# # #

סימה רולניק, מקימת מגמת המוסיקה בתיכון כצנלסון ומורתו של דורון, מספרת: "הקמתי את מגמת המוזיקה בכצנלסון בשנת 1983 לקבוצה קטנה של תלמידים, לא בהכרח מוסיקאים. עם השנים, ועם התפתחות קרן המוזיקה, מספר הצעירים המוזיקאים גדל והמגמה הפכה סלקטיבית יותר. המגמה בכצנלסון הייתה בין הראשונות שהתקיימה בתיכון עיוני ולא בבית ספר לאומניות. אחד הדברים המיוחדים במגמה היה שכולם צריכים לשיר. בשנים שדורון היה תלמיד אצלי, עבד אצלנו רון גנג, איש א-קפלה ידוע, בין מייסדי שמיניית ווקאל. החלטנו יחד להקים הרכב בנים א-קפלה. ראיתי בדורון כישרון מיוחד, לא רק כזמר, אלא גם כמעבד ומנהל הרכב. ברגע שזה התאפשר, ביקשתי מדורון לבנות הרכב במגמה וכך עשה, מאז ועד היום. קוינטה וחצי היא תוצאה של העבודה של דורון במגמה. דורון הוא כמו בן עבורי. הוא כישרון יוצא דופן בתחום העיבוד הווקאלי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דניל'ה

    זכיתי להיות נוכח בכמה וכמה מופעים של בהרכב הפנטסטי הזה שעונה לשם 'קוינטה וחצי'. מה אומר ומה אגיד ? חווייה אמיתית, מלהיבה ומרגשת לכל אוהדי ואוהבי מוסיקה איכותית הראויה לשמה !!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר