שי יפרח. צילום עזרא לוי
שי יפרח. צילום עזרא לוי

הרבה יותר מסיבוב דאווין: הרענני שהקים מועדון למכוניות עם גג נפתח

לפני כשנה הקים שי יפרח את מועדון הקבריולט הישראלי. מאז חברי המועדון נפגשים וגם מתנדבים בעמותת חיים. החלום: "להקים מתחם מוטורי לכל המשפחה"

פורסם בתאריך: 15.12.17 09:21

למועדון קוראים קבריולט ישראל. קבוצת הפייסבוק שלו מונה כ־10,000 חברים. מאחורי הפרויקט הזה עומד תושב רעננה, שי יפרח בן ה-37. יפרח מספר שתמיד אהב רכבים, ובמיוחד רכבי קבריולט (רכב בעל גג נפתח). הוא שאף ליצור מפגשים וטיולים משותפים של חובבי ובעלי קבריולט בארץ, וכך יצא הפרויקט הזה לדרך. המפגש הראשון של המועדון התקיים לפני כשנה בפארק רעננה, ומאז ועד היום הם נפגשים אחת לשבועיים, במקומות שונים בארץ.

אז נכון שבדרך כלל גג פתוח מתחבר עם סיבוב דאווין, אבל שיחה עם יפרח מגלה שמדובר בהרבה יותר מכך. באהבה גדולה ואמיתית לרבים מהסוג הזה, והכי חשוב, בתרומה לקהילה. בנוסף לאהבה הגדולה שיש לחברי המועדון לרכבים, הם החליטו כבר בתחילת הדרך שתרומה לקהילה תהיה חלק חשוב בפעילות שלהם. חברי המועדון מתנדבים ב"עמותת חיים", ובמסגרת ההתנדבות הם לוקחים ילדים חולי סרטן ואת בני משפחותיהם, לחוויה שכוללת נסיעה ברכב של אחד מחברי המועדון וארוחה. "הדבר הכי חשוב שאנחנו עושים זה להתנדב בעמותת חיים", מדגיש יפרח, "עמותת חיים פועלת  בבתי חולים במחלקות האונקולוגיות ואחד החברים במועדון יצר את שיתוף הפעולה איתם, במטרה לעזור ולשמח את הילדים. אנחנו באים לאותו ילד הביתה, לרוב בימי שישי, אוספים אותו עם עשרה רכבי קבריולט, לוקחים גם את ההורים והאחים לאכול במסעדת "רטרו בר" של חבר מועדון שלנו, או בכפר סבא או בראשון לציון. הוא מארח את כל הילדים ואת המשפחות על חשבונו. אחרי שהם מסיימים לאכול אנחנו נוסעים עם המשפחה בשיירה למפגשים הקבועים שלנו וככה הילד בא איתנו ורואה שם מאות מכוניות. אנחנו קונים לילדים מתנות, מכונית על שלט וכובעים ועושים להם סיבוב על איזה רכב שהם רוצים. זו ממש חוויה של כמה שעות. הילדים עפים באוויר, והם עם חיוך שלא יורד להם לכמה שעות מהפנים. כולנו נהנים מזה מאוד, זו המטרה שהכי חשובה לנו יותר מהכל, יותר מהטיולים ומהמפגשים".

מתוך מפגש רכבים ברעננה. צילום טל אליעז

מתוך מפגש רכבים ברעננה. צילום טל אליעז

כולם הגיעו עם המשפחות

לפני שבועיים, ביום שבת, השתתף מועדון הקבריולט במפגש מכוניות ארצי שהתקיים באמפי פארק ברעננה ובו לקחו חלק מועדונים רבים בארץ. "גם המפגש הראשון שלנו, של מועדון הקבריולט, היה ברעננה לפני שנה וזו הייתה הצלחה גדולה. הגיעו קרוב ל־300 רכבים. אירועי מוטוריקה בארץ זה דבר שמאוד חסר לנו. זה לא קיים בכלל, הכל מחתרתי כזה, אין תמיכה ממשרד התרבות והספורט. זה יכול להיות הפנינג יפה. במפגש האחרון היו קרוב לאלף איש ברעננה, וזו באמת כמות מטורפת. כולם הגיעו עם המשפחות והילדים ראו את המכוניות והתלהבו. צריך מקום כזה שיהיה קבוע וככה ילדים יוכלו לבוא לשם כמו לגן חיות או לונה פארק. יכול להיות גם מקום כזה למסלולים או מרוצים או סתם למפגשים. אני חושב שבארץ לא מפותחים מספיק כדי להבין את מה שעומד מאחורי זה. יש אצלנו הרבה נהגים שהם מאוד מקצועיים, חלקם עושים קורסים בחו"ל ויש כאלה שהולכים לסימולאטורים בארץ ומשפרים את הנהיגה. המכוניות בדרך כלל חזקות וטובות, זה לא עכשיו ילד קטן שמשתולל על הכביש. רובנו בני 30 פלוס".

יפרח מספר כי הרעיון להקמת המועדון התחיל דרך הפייסבוק. "לפני בערך שנה קיבלתי מאחי רכב קבריולט, audi a4, ורציתי למצוא עוד רכבים דומים", הוא מספר. "ככה התחלנו לעשות טיולים של מעט רכבים. פתחתי קבוצה בפייסבוק וביום הראשון כבר הצטרפו קרוב ל־40 חברים. רוב האנשים שהצטרפו בהתחלה לקבוצת הפייסבוק באמת היו אנשים עם רכבי קבריולט. היום הקבוצה מונה כבר 10,000 איש, אז יש בה אנשים שאין להם רכב קבריולט, אבל אוהבים את הנושא ונכנסים ועוקבים בשביל העניין. יש לנו גם קבוצה מצומצמת יותר בוואטסאפ, שכוללת 120 חברים ויש עוד הרבה שרוצים להיכנס".

שי יפרח. צילום פרטי

שי יפרח. צילום פרטי

מי מגיע למפגשים?

"במפגשים יש לנו את הגרעין הקבוע של כ־50 חברים שרובם מאזור המרכז והשרון. מדובר באנשים שהם גם עורכי דין, יש רואי חשבון, יש סוכני ביטוח, יש בעלי עסקים כמו פיצריות, בעל מכבסה, בעל חנות פלאפונים, הכל מגוון".

 יש קריטריונים כדי להתקבל למועדון שלכם?

"אצלנו כל קבריולט מתקבלת בברכה. יש מכוניות יקרות במאות אלפי שקלים ויש לנו מכוניות גם של כמה אלפי שקלים בלבד. כל רכב עם גג פתוח מתקבל אצלי במועדון".

למה דווקא קבריולט?

"כשהיינו ילדים תמיד התלהבנו ממכוניות עם גג פתוח, זה היה נראה של העשירים בלבד והיום אתה רואה שזה יותר מונגש גם לחבר'ה צעירים וזה נראה יותר בר השגה. מאז שנכנסתי לזה אני כבר לא יכול לצאת מזה ואני אשאר עם קבריולט כל החיים. היום אני נוהג על מאזדה מיאטה mx5. כשאתה מתחיל להיכנס לזה אתה מתחיל למכור ולקנות והתיאבון גדל. תמיד הייתה לי משיכה לרכבים אבל כשאתה איש משפחה אתה לא יכול תמיד להתעמק בזה".

לפרנסתו מתעסק יפרח בפרסום באינטרנט ומתגורר ברעננה כ־12 שנים, ביחד עם אשתו שהיא רעננית במקור ושלוש בנותיו, שמאוד מתלהבות מהתחביב של אבא. "הגדולה שלנו בת שבע, הבת האמצעית בת חמש והקטנה בת שנה וחצי", הוא אומר, "האמת שהן רבות מי תיסע איתי כי יש רק שני מקומות ברכב. תמיד כשאני לוקח אותן מהגן או מבית ספר הן עושות לי פדיחות ומבקשות שאפתח את הגג".

כמה באמת אתה פותח את הגג של הרכב?

"אני אישית לא תמיד פותח אבל אנשים אוהבים לפתוח. יש כאלה שבקיץ חם להם מידי ויש כאלה שאוהבים את החורף. אבל רוב האנשים שקונים קבריולט פותחים".

יש גם נהגות בקבוצה?

"יש שתיים. אבל הנשים ובנות הזוג באות איתנו לטיולים. הן מסתדרות עם כובע, כי זה חובה".

 

כשרכב עם מנוע חזק עובר

"מועדון הרכבים הישראלי", שקיים בשבת לפני שבועיים את מפגש הרכבים הגדול בפארק רעננה מנוהל על ידי עו"ד גיא ברמן וליאור שרון שהוא אמנם רק בן 24 אבל מנהל את דף הפייסבוק של המועדון כבר שש שנים.  "בשנה שעברה כשהשתחררתי מהצבא קניתי רכב מסוג טויוטה GT ", אומר שרון, "המועדון שלנו הוא ללא מטרות רווח, אנחנו נהנים וזה התחביב שלנו. אחרי העמוד שלנו בפייסבוק עוקבים  19,000 איש אבל מבחינת החברים הקבועים אנחנו סביב ה־200, אנחנו גם טסים לחו"ל ביחד. האירוע שהתקיים בשבת בפארק רעננה הוא שיתוף פעולה של הרבה מועדונים. למועדון שלנו אנחנו לא מקבלים כל אחד, אנחנו מעבירים סינון. לא כל ילד שקנה אוטו יכול להצטרף אלינו לסיבוב. זה צריך להיות רכב מיוחד, רכב מעל 200,000 שקל ומעל 200 כוח סוס. אחרי זה אנחנו עושים בדיקה על הבן אדם בפייסבוק כדי לראות שהוא לא פושע או משהו ורק אז אנחנו מזמינים אותו למפגש".

איזה תגובות אתה מקבל כשאתה מספר על התחביב שלך?

"בן אדם שלא אוהב כדורגל יסתכל על משחק ויצחק. אז אותו דבר עם אנשים שלא אוהבים מכוניות, הם יסתכלו על זה מוזר. במפגשים אנחנו מסתכלים על הרכבים אחד של השני, מצטלמים, שואלים שאלות ומכירים חברים חדשים. קשה להסביר את זה, אבל כשאני שומע רכב עם מנוע גדול נוסע לידי זה מעלה חיוך".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר