קניון ארנה. צילום עזרא לוי

הרצליה אמרה "לא" לחוק המרכולים: ינוסח חוק עזר לשמירת הסטטוס קוו

בישיבת מועצת העיר הודיע ראש העיר על ניסוח חוק עזר עירוני חדש שישמר את מצב העסקים הפתוחים בעיר בשבת. החוק יובא לאישור המועצה תוך מספר ימים

פורסם בתאריך: 27.12.17 09:29

בישיבת מועצת העיר הרצליה שנערכה הערב (ג') הודיע ראש העירייה משה פדלון כי חוק עזר עירוני מותאם, אשר משמר את המצב הקיים מבחינת העסקים הפתוחים בשבת כיום, ינוסח על ידי היועצים המשפטיים של העירייה. הצעת חוק העזר החדש תונח על שולחנו של ראש העיר ביום ראשון, ובתוך עשרה ימים לאחר מכן תובא לאישור בפני מועצת העיר.

ראש עיריית הרצליה משה פדלון מסר: "לא נאפשר פגיעה בצביונה של העיר. מטרתנו היא לשמור על הנוהג ועל הסטטוס קוו, שקיים כבר למעלה משלושה עשורים, אשר מכבד את תושביה החילוניים והדתיים של העיר".

עוד קודם לכן נשמע פדלון נחרץ בהתנגדותו לחוק המרכולים, אשר עבר בקריאה ראשונה בכנסת והקואליציה חפצה לאשרו בהקדם. "אני מתנגד לחוק המרכולים – והיה והחוק יתקבל בקריאה השנייה והשלישית בכנסת, אציע לחבריי בקואליציה העירונית לעתור יחד לבג"ץ כנגד חוקתיות החוק והפגיעה החמורה הצפויה בציבור החילוני. אני מפציר בכל ראשי הערים והרשויות בישראל להצטרף אלינו במהלך זה, על מנת שהרצליה לא תהיה לבדה בחזית המאבק. לא נאפשר כל פגיעה בצביונה של העיר. מטרתנו היא לשמור על הנוהג ועל הסטטוס קוו בעיר, שקיים כבר למעלה משלושה עשורים, אשר מכבד את תושביה החילוניים והדתיים של העיר".

במהלך השבוע אף חתם פדלון על העצומה "לא לסגירת הרצליה בשבת", שהופצה בסוף השבוע ותוך ימים ספורים חתמו עליה כ-4,000 איש. מאז אושר "חוק המרכולים" בקריאה ראשונה בכנסת, פועלות עיריות לשינוי חוק העזר העירוני כך שיאפשר פתיחת עסקים בשבת. עיריית ראשון לציון עדכנה ביום שני את חוק העזר העירוני שלה, והמועצות בעיריות של גבעתיים, חולון, מודיעין ורמת גן ידונו בכך בימים הקרובים.

עמית מרלה בשם "הרצליה חופשית": "בזכות פעילות מאומצת של הפעילים שלנו בשיתוף סיעת מרץ וחברי המועצה שלה יהונתן יסעור, יוסף לונדון ותימור, חבר המועצה יריב פישר, חבר המועצה תום סטרוגו מסיעת דרך חדשה ומטה יש עתיד הרצליה, הצלחנו לשכנע את ראש העיר לשנות את עמדתו ולהקשיב לתושבי הרצליה ואנחנו מודים לו על כך. עם זאת, אנחנו נעקוב אחרי יישום ההחלטה בעוד עשרה ימים ונוסח עידכון חוק העזר כפי שיוצג לחברי המועצה ביום ראשון. תודה ענקית לכל הפעילים שלקחו חלק במאבק. זה לא היה קורה בלעדיכם!".

חבר המעוצה יריב פישר: "אני גאה במאבק ובתושבי הרצליה. תוך ארבעה ימים הצלחנו לגרום ללחץ ציבורי עצום ובכך לשנות את עמדת העירייה. אנחנו בתחילת המאבק, עלינו לעבוד מהר ולשנות את חוק העזר תוך ימים ספורים, לאחר מכן לאלץ את שר הפנים לחתום ולאשר את התיקון לחוק העזר גם אם יהיה צורך בהגשת בג״צ".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר