המרכז הבינתחומי. צילום זאב שטרן
המרכז הבינתחומי. צילום זאב שטרן

שיעור ההצלחה של הבינתחומי בבחינות הלשכה כפול מהממוצע בארץ

68% מתלמידי המרכז הבינתחומי שניגשו לבחינת לשכת עורכי הדין עברו אותה בהצלחה, ביחס לממוצע ארצי של 34%

פורסם בתאריך: 28.12.17 09:34

68% מהמתמחים שלמדו לתואר במשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה עברו את בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין האחרונה. כך עולה מנתונים שפרסמה הלשכה ביום שלישי. תוצאה זו מדרגת את המרכז הבינתחומי במקום הרביעי מבין מוסדות הלימוד האקדמיים המעניקים תואר במשפטים ומהם יצאו השנה מתמחים לבחינות הלשכה.

שיעור המעבר הכללי של הנבחנים עמד על 34% – כמחצית משיעור העוברים בבינתחומי.

לפי הנתונים, 257 מתמחים שלמדו במרכז הבינתחומי נגשו למבחן הלשכה האחרון, 71% מהם (175 נבחנים) עברו את הבחינה בפעם הראשונה.

אוניברסיטת תל אביב דורגה ראשונה במדד זה עם 81% הצלחה בבחינה, מעט לפני האוניברסיטה העברית (80%). אוניברסיטת בר אילן הקדימה במעט את המרכז הבינתחומי, עם 69% הצלחה. אחוזי הצלחה נמוכים נרשמו למתמחים שלמדו במכללת נתניה ושערי משפט (19%), בקריה האקדמית אונו (22%) ובמרכז האקדמי פרס (26%).

לבחינת הלשכה נגשו יותר מ-2,500 מתמחים ומהנתונים עולה כי 66% מהם נכשלו, עלייה של 10% ביחס למועד הקודם. בקרב תלמידי האוניברסיטאות עמד אחוז המעבר על 75%, בעוד שבמכללות שיעור העוברים הממוצע היה 27% בלבד.

לאור התוצאות עלו בכלי התקשורת טענות כי הבחינה, שהתקיימה לראשונה במתכונת חדשה ובכתב, היתה קשה בצורה יוצאת דופן.

פרופ' אמנון להבי, דיקן בית ספר רדזינר למשפטים בבינתחומי הרצליה, מסר: "אנחנו גאים מאוד בבוגרי בית ספר רדזינר למשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה על התוצאות שהשיגו, הממקמות אותם ואותנו בצמרת בתי הספר למשפטים בישראל באופן שיטתי ועקבי. הבחינה היתה ארוכה ומורכבת, ודרשה, זו הפעם הראשונה, כושר ביטוי וחשיבה אנליטית בניסוח מסמכים משפטיים, לצד שליטה בדין המהותי והפרוצדורלי. הבוגרות והבוגרים שלנו עמדו באתגר הזה באופן מרשים, ואנו מברכים אותם על הצלחתם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר