צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

זוג מרעננה מבקש את עזרת הציבור בתרומת כליה שתציל את חיי בנם

בנם בן ה-38 של הזוג הרטשיין חולה במחלה גנטית שגורמת לאי ספיקת כליות. אשתו: "אני רואה אותו מתדרדר מיום ליום, הוא הולך ונחלש"

פורסם בתאריך: 9.1.18 08:46

תושבי רעננה מזה 37 שנים, מירטה וקלאודיו הרטשטיין, מחפשים בדחיפות תרומת כליה לבנם בן ה-38, שחולה במחלה גנטית של כליות פוליציסטיות. בנם, שגדל ברעננה ולמד בתיכון אוסטרובסקי, חולה במחלה שגורמת לירידה מתמדת בתפקודי הכליות מהיום שנולד ובשנתיים האחרונות מצבו התדרדר וכיום ללא תרומת כליה חייו נמצאים בסכנה מיידית. בני משפחתו וחבריו נבדקו אך לא נמצאו מתאימים וכעת המשפחה פונה לציבור ומבקשת עזרה.

"המצב דחוף מאוד", אומרת אשתו, "הרופאים לא יכולים לנקוב בזמן שיש לו לחיות, הגוף ברמה התיאורטית יכול להחזיק קצת זמן בדיאליזה אבל הגוף נחלש, ואז גם ההשתלה תהיה עם סיכויים נמוכים יותר של הצלחה כי הגוף חלש. אני רואה אותו מתדרדר מיום ליום. הוא בן אדם מאוד חזק וחרוץ אבל זה מאוד קשה. נורא חשוב לו להמשיך להיות החבר הטוב והבעל הטוב והאח הכי טוב אבל אני רואה מהצד שכל יום שעובר הוא הולך ונחלש".

אשתו מספרת כי תהליך התאמת הכליה הוא תהליך ארוך ומייגע. "מדובר בתהליך קפדני", היא אומרת, "אנחנו מבורכים ויש סביבנו חברים ומשפחה שרוצים ומנסים לעזור. הרבה חברים פנו ונפסלו לתרומה עוד לפני שהגיעו לבדיקות. אני גם רציתי לתרום אבל הרופאים לא אישרו מכיוון שאני עוד לא הייתי בהריון וזה יכול ליצור סיכונים. יש המון נכונות של משפחה וחברים אבל לא נמצאה התאמה לצערי. גם עמותת "מתנת חיים" (ארגון המעודד אנשים המעוניינים לתרום את כלייתם לשם הצלת חיים, כאשר המדובר הוא בתרומה אלטרואיסטית – התנדבותית בלבד. מ.ז) בבעלות הרב ישעיהו הבר עוזרת לנו אבל העמותה כרגע במצב בעייתי ואין תורמים והבנו שאנחנו מאבדים זמן יקר והחלטנו לפנות החוצה ולחפש אנשים יכולים לתרום".

 

 

מירטה המתמודדת עם מחלת בנה מהיום שנולד מספרת כי היא הורישה לו את המחלה מבלי שאפילו ידעה. "אני הייתי בריאה לחלוטין ואחרי הלידה של בני השלישי נשארתי עם לחץ דם גבוה", מספרת מירטה, "הרופאה שלחה אותי לבדיקות והתגלה שיש לי כליות פוליציסטיות. זו מחלה שהולכת ומתדרדרת, זה לקום כל בוקר ולחשוב מה קורה לך בתוך הגוף. עם השנים זה באמת התדרדר, נפיחות ברגליים, עייפות והמוגלובין נמוך. אני עברתי השתלת כליה לפני 16 שנה בטורקיה. כשגיליתי את המחלה אז הרופא אמר לי שייתכן שאחד מהילדים שלי גם חולה. הם עשו את הבדיקות והתגלה שלבני הבכור יש את המחלה. אז הייתה לו חברה מקסימה, שהיום היא אשתו והיא המשיכה איתו למרות שידעה מה מצפה לה. אין לי מילים על העזרה שהיא נותנת לו, זה מרגש מאוד. בשנתיים האחרונות מצבו התדרדר מאוד כאשר בחודשים האחרונים הוא יוצא ונכנס מאשפוזים ועבר ניתוח בגלל הצטברות מוגלתית והתדרדרות של הכליות. כמו כן הוא עובר דיאליזה ואנחנו בכל יום שואלים מה קרה היום".

"לצערי האחים שלו נבדקו ויצאו שהם לא מתאימים לתרומה בכלל", מוסיפה האם, "כך גם שני חברים שלו שהיו מוכנים לתרום. עמותת "מתנת חיים" עוזרים לנו והביאו לנו שניים שהיו מוכנים לתרום. אבל כולם נבדקו ויצאו שלא מתאימים לתרומה בכלל. בכל פעם זו אכזבה נוראית. הרב הבר ממשיך ומנסה לעזור לנו, ישבנו איתו והוא בכה כשהוא שמע את כל הסיפור. בנוסף הוא נמצא גם בתור של משרד הבריאות אבל זה משהו שיכול לקחת גם עשר שנים ואנחנו לא יודעים אם יש לו את הזמן הזה".

המשפחה מבקשת עזרה בכל דרך אפשרית, שיתוף, או כל דבר אחר.  מי שמעוניין להיבדק להתאמה לתרומה, או מעוניין לקבל מידע על התהליך, מוזמן להתקשר לאמו מירטה 054-2303917 או במייל:

[email protected]

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר