ישיבת מועצת העיר. צילום: עיריית הרצליה
ישיבת מועצת העיר. צילום: עיריית הרצליה

מועצת עיריית הרצליה אישרה את חוק העזר לפתיחת עסקים בשבת

כשבוע לאחר שחוק המרכולים עבר בכנסת, אישרה מועצת העיר את חוק העזר העירוני, שאמור לשמר את הסטטוס קוו הנהוג בהרצליה, אך בשל אישורו המאוחר נדרש את אישור משרד הפנים

פורסם בתאריך: 15.1.18 09:17

מועצת העיר הרצליה אישרה ביום ראשון, בישיבה שלא מן המניין, את חוק העזר לפתיחת עסקים בשבתות ובימי מנוחה בעיר. ראש העיר משה פדלון ברך על ההחלטה ואמר: "בהרצליה יש סטטוס קוו מנצח. אני בעד יהדות וערכים אולם אני נגד כפייה דתית. חוק העזר יאפשר המשך הדו קיום בהרמוניה ו בכבוד הדדי של כל מגזרי וגווני האוכלוסיה".

חוק העזר העירוני אושר במועצה שבוע לאחר שמליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את "חוק המרכולים", המעניק לשר הפנים את הסמכות למנוע פתיחתם של עסקים בשבת ברשויות המקומיות. בשל איורו המאוחר, הוא אינו חל באופן אוטומטי אלא בכפוף לאישור משרד הפנים, שעומד מאחורי חקיקת "חוק המרכולים".

מלכתחילה נקבע כי חוק המרכולים לא יהיה רטרואקטיבי, כלומר לא יחול על רשויות מקומיות אשר אישרו לעצמן חוק עזר מתוקן לפני אישור "חוק המרכולים" בקריאה שלישית במליאת הכנסת. מאז אושר "חוק המרכולים" בקריאה ראשונה הזדרזו מספר רשויות מקומיות, וביניהן ראשון לציון, גבעתיים, רמת גן ומודיעין – רעות – מכבים, לאשר חוקי עזר על מנת ש"חוק המרכולים" לא יחול עליהן. הרצליה, כאמור, אישרה את חוק העזר אתמול.

לצד זאת, אם חוק העזר יבטיח שמירה על זכויות הציבור הדתי בעיר, כפי שהתקיים בעיר בדרך כלל, לא מן הנמנע כי משרד הפנים לא יחיל את "חוק המרכולים" על הרצליה ויתיר לרשות המקומית להמשיך ולנהל את ענייניה כמקודם.

ראש מטה "יש עתיד" בהרצליה, רונן וסרמן, הגיב על אישורו המאוחר של חוק העזר: "לצערנו החוק עבר באיחור ויש סיכוי מעל לסביר שלא יאושר על ידי שר הפנים דרעי. אנחנו מצרים על כך שחוק העזר החדש לא עבר קודם ומבקשים מהנהלת העירייה לבדוק איך זה קרה, במיוחד היות שחבר המועצה יריב פישר העלה סוגיה בנושא בחודש אפריל 2017".

 

החוק המתוקן ממשיך לאסור על פתיחת עסקים בימי מנוחה ובשעות הלילה, ומתיר המשך פתיחתם של עסקים מסוימים בעלי נחיצות מיוחדת בימי המנוחה ובשעות הלילה בהגבלות המפורטות בחוק העזר. החוק המתוקן גם מתיר את המשך פתיחתם של עסקים מסוימים, הפתוחים אף כיום ברחבי העיר בימי מנוחה, בהם בתי אוכל, מרכולים, קיוסקים, קניונים, בתי עינוג ותחנות דלק וזאת במקומות מסחריים מובהקים.

בנוסח חוק העזר החדש נכתב בין היתר: "בימי מנוחה, למעט יום הכיפורים וליל תשעה באב, רשאי בעל מרכול, קניון באזור פנאי או תחנת דלק, לפתחו ברחובות המסחריים המפורטים". פתיחת בתי העסק בשבת ובימי מנוחה תהיה מותרת "רק אם נתן ראש העירייה היתר לכך. (…) היתר שבת וחג יינתן לתקופה של שנתיים, אלא אם יקבע ראש העירייה תקופה קצרה יותר, ויהיה אישי ובלתי ניתן להעברה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר