ריצ'ארד רוזנפלד. צילום עזרא לוי
ריצ'ארד רוזנפלד. צילום עזרא לוי

"המעבר מאנגליה לישראל הציל את החיים של הבן שלי". סיפורו של ריצ'ארד רוזנפלד

כשבנם רז אובחן על הרצף האוטיסטי, החל ריצ'ארד רוזנפלד לחקור מה יכול לסייע לבנו. המסקנה: שמש, חום וסופר פוד. לפני כשנה עלתה המשפחה לרעננה, ומצבו של רז השתפר. עכשיו ריצ'ארד חולם על גינת סופר פוד מקומית. העירייה כבר מחפשת שטח מתאים

פורסם בתאריך: 27.1.18 20:20

"המעבר מאנגליה לישראל הציל את החיים של הבן שלי, כאן בארץ הוא מקבל שמש, ים, סופר פוד ואת כל מה שהוא צריך כדי לישון טוב בלילה" אומר ריצ'ארד רוזנפלד, שעלה לפני כשנה לרעננה עם משפחתו וחולם להקים גינת סופר פוד, למען תושבי העיר ובעיקר למען בנו רז, בעל צרכים מיוחדים, שכדי לחיות טוב חייב לאכול ירקות ופירות בריאים.

רוזנפלד, נשוי לטלי, יועצת ארגונית במקצועה, ואב לשלושה ילדים, נויה (7), רז (10) ודניאל (27), הגיע לרעננה בספטמבר 2016, מלונדון הקרה. ביום הוא עובד כמנהל פרויקטים בחברת הייטק ובשעות אחר הצהריים הוא מגשים את חלומו ומטפח גינת סופר פוד שבגינת הפעמונים. "בלונדון עבדתי בתחום ההייטק אבל ההנאה האמיתית שלי היא המחקר שאני עושה כבר שנים בתחום הסופר פוד שזה אומר לאכול ירקות ופירות הישר מהאדמה כי הם עשירים במינרלים וויטמינים שנחוצים לגוף".

במשך כל שנותיהם בלונדון גרו ריצ'ארד וטלי בבית צמוד קרקע עם גינת ירק קטנה, בה גידלו ירקות ופירות. לדברי ריצ'ארד חיי המשפחה היו טובים ושלווים עד הולדתו של בנם האמצעי שנמצא על הרצף האוטיזם וזקוק לכמה שיותר שמש וחום. "החיים בלונדון קלים יותר מהארץ מבחינה כלכלית", אומר ריצ'ארד, "אבל לרז יש צרכים משלו. הוא לא מדבר אלא מתקשר בעזרת העיניים והוא צריך להיות המון זמן בחוץ ליד הים, הוא צריך לרכב על אופניים והוא חייב שמש והמון מזון טרי, ואת זה יש רק בארץ. רז גם רגיש לגלוטן ויש לו בעיות גסטרולוגיות שבגללן הוא צריך תזונה מסוימת מאוד. הוא חייב לאכול כמה שיותר מזון טרי שיעניק לו את כל הויטמינים והמינרלים שהגוף שלו צריך ובאנגליה הקרה, קשה מאוד לספק גידולים טריים. כאן בארץ יש כל כך הרבה שמש שאפשר לאכול מזון טרי על בסיס יומי".

ריצ'ארד רוזנפלד. צילום עזרא לוי

ריצ'ארד רוזנפלד. צילום עזרא לוי

הסיבה שבגללה החליטה משפחת רוזנפלד לעלות דווקא לרעננה הייתה בעיקר בני משפחה שגרים כאן. "באנגליה היינו לבד ובלי משפחה", הוא אומר, "כאן ברעננה יש לנו דודים וקרובי משפחה רבים ולכן עוד לפני שעשינו עליה ביקרתי בארץ פעמים רבות וגם הייתי מעורב בכל נושא הנטוורקינג והטכנולוגיה בהקמת נתב"ג 2000. יש ברעננה המון יתרונות על החיים באנגליה, יש ערבות הדדית, אכפתיות,קהילתיות חמה ומחבקת. אנחנו מסורתיים ושומרים את השבת ועל כשרות וברעננה מצאנו אנשים שדומים לנו מבחינת הרגלים ואורח חיים. בנוסף נוצרים ברעננה קשרי חברות מהר מאוד ביחס לאנגליה, שם רק כדי לשבת לקפה עם חבר אתה צריך לקבוע איתו עשר שנים מראש". למרות האידיליה ריצ'ארד מספר שלא הכול ורוד."באנגליה אם אתה פונה למשרד ממשלתי כזה או אחר או עושה סידור בירוקרטי אז מיד סומכים עליך והכל מסתיים בטופס אחד", הוא אומר, "כאן בארץ איש לא סומך עליך ועל כל פיפס אתה חייב להוכיח את צדקתך ומי אתה".

את תחביב הסופר פוד, ריצ'ארד פיתח, כאמור, לאחר שבנו אובחן על הרצף האוטיסטי. אז הוא למד על תזונה טבעית שתוכל לסייע לבנו. "רז צריך השגחה של 24/7 ולומד בבית ספר לילדים בעלי צרכים מיוחדים", הוא אומר, "אחד היתרונות במעבר לכאן הוא שמבחינה רפואית, ישראל מתקדמת יותר מאנגליה בכל הנוגע להתייחסות לאוטיזם. הגישה כאן היא הרבה יותר הוליסטית מזו של הבריטים. הוא מקבל טיפול נטורופתי, עובר אקופוגנטורה וגם זכאי למריחואנה רפואית שמאוד מקלה עליו. מאז שעברנו לכאן אנחנו רואים התקדמות במצב שלו ובעיקר בשעות השינה שלו. באנגליה, במשך תשע שנים, הבן שלי היה ישן שעתיים בלילה וככה גם אני, ער בלילות ולומד על תזונה טבעית שתסייע לבן שלי. מהרגע שהגענו ארצה הוא התחיל לישון לילה שלם, האווירה והתזונה שאנחנו מצליחים לספק לו כאן עושים לו טוב והוא ישן טוב סוף סוף וגם אני קיבלתי את הלילות שלי במתנה".

בלילות בהם חקר ריצ'ארד את הנושא הוא גילה כי ישנם מאכלים שיכולים לעזור למערכת החיסונית של רז ולהיטיב עם מצבו. "תמיד התעניינתי בגידול פירות וירקות אבל מאז שרז נולד התמקדתי וחקרתי את נושא התזונה על מנת להעניק לו את התזונה הטובה ביותר. חיפשתי את הדרך להעניק לו מזון טרי וטבעי, פירות וירקות שמכילים ויטמינים שהוא צריך היישר מהאדמה. אז יצרתי גינה באנגליה שסבבה סביב הוויטמין סי שהיה הכי נחוץ לו: פירות כמו דובדבנים, אוכמניות, אוכמניות שחורות, תפוחים וכל מה שיעשה חסד עם הצרכים שלו וירים את המערכת החיסונית שלו שהיא בעייתית. אפשר לומר שהתמכרתי לאוכל בריא בעקבות הצרכים המיוחדים של הבן שלי וכדי להציל אותו. ודרך השאיפה והחיפוש אחר אוכל בריא הגעתי לכל הנושא של סופר פוד, שזה פירות וירקות בעלי ערך תזונתי רב ומכסימלי שיש להם מינרלים וויטמינים שהגוף צריך הוא אקוטי לא רק לרז אלא לכולם. אם למשל אתה הולך לסופר ורואה שם סוגים רבים של תפוחים אז צריך להבין שלא כולם בעלי אותו ערך תזונתי, למשל, תפוח מסוג יונתן טוב יותר לגוף מגולדן דלישס, חסה אדומה טובה יותר מירוקה. זו תורה שלמה שכדאי להכיר וללמוד כדי לחיות טוב יותר וכמובן לקנות את המזון שהכי קרוב לחומר הגולמי שלו בטבע".

לפני תשעה חודשים ריצ'ארד נתקל בגינת הפעמונים שלדבריו הפכה להיות הבית השני שלו."יום אחד, בזמן שטיילתי ברחוב, ראיתי את הגינה הקהילתית שבפעמונים, התחלתי לדבר עם אנשים והצטרפתי אליהם. אנחנו מגדלים שם קוג'יברי, קייל, סוגי פירות רבים, פפאיה, תפוז סיני תאנים וחסות מסוגים שונים. אני נמצא בגינה כל יום לפני ואחרי העבודה כי זה ממש כאילו היא הייתה החצר שלי, וכמובן שגם הילדים שלי עובדים בגינה בעיקר רז שחלק מהטיפול שלו זה להיות אקטיבי אז הוא עוזר לי כאן בכל מיני משימות. זה נמצא בדמי כל העניין של ירקות ופירות טריים ובריאים. צריך לזכור שישראל היא אחת המדינות עם אחוז ההשמנה הגדול ביותר והמדינה הראשונה בצריכת סוכר ואני רוצה לשנות את זה, מי שיאכל סופר פוד יפחית את צריכת הסוכר שלו באופן מהותי. מעבר לעניין הבריאות הגינה הזו היא גינה קהילתית שמחברת בין אנשים שהפכו לחברים של ממש ואנחנו גם נפגשים בשעות שאחרי הגינה לכל מיני דברים כמו צפייה במשחקי כדורגל".

ריצ'ארד רוזנפלד. צילום עזרא לוי

ריצ'ארד רוזנפלד. צילום עזרא לוי

בחודשים האחרונים ריצ'ארד עובד על הקמתה של גינת סופר פוד ברעננה בשיתוף עם העירייה שתומכת במיזם ומחפשת עבורו חלקת אדמה. "יש ברעננה תשע גינות קהילתיות שהגדולה והפעילה ביותר היא גינת פעמונים. למרות כל הגידולים אין עדיין ברעננה גינת סופר פוד ואני רוצה להקים אחת כזו. אני רוצה להקים גינה שאוכל לשתול בה פירות וירקות בכל צבעי הקשת שמוגדרים כסופר פוד ומספקים לנו את הערך התזונתי הראוי והבריא לגוף. אני רוצה לכוון את תושבי רעננה לתזונה נכונה ובריאה שעוזרת להילחם במחלות ווירוסים כאשר מדובר על אכילה ירקות ופירות כמו קייל (הסוג הבריא יותר של הכרוב), אבוקדו, קוג'ברי, שום, רימון, ענבים כהים, ברוקולי ועוד. אני גם נמצא בקשר עם חקלאים בנגב ונותן להם לגדל קוג'ברי כטסט כדי לראות איפה הכי כדאי לגדל אותו כי הוא מסייע להמון מחלות ובעל ערך תזונתי רב וכמו שתזונה שכזו עוזרת וממש מצילה את החיים של הבן שלי רז אני בטוח שהיא תעשה זאת גם עבור אנשים רבים" אומר ריצ'ארד.

כדי להראות לכם כמה קל להיות סופר בריאים ולאכול סופר פוד ריצ'ארד נותן טיפ קטן וחורפי: "בעונה הזו של החורף הישראלי הכי טוב זה לאכול את שלושת צבעי הרמזור – אדום, ירוק, צהוב. אדום:רימון שמלא באנטי אוקסידנטים, צהוב: אננס שיש לו את אנזים הברומלין שמסייע לטיפול בסינוסיטיס. ירוק: ברוקולי שמספק ויטמין סי אפילו יותר מתפוז ולוטאין שעוזר גם לראיה. בכלל אני ממליץ לאכול פירות וירקות הישר מהעץ מהאדמה ואם אין לכם גינה או עדנית אז ללכת לחלקאי הקרוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר