קלאוזנר 14
קלאוזנר 14

תושבים מתנגדים לבניית בניין עם שבע קומות במרכז רעננה: "זה שונה לגמרי מאופי השכונה"

דיירי הבניינים הסמוכים יגישו לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ביום שלישי הקרוב את התנגדותם לביצוע הפרויקט שיפגע לטענתם באיכות חייהם

פורסם בתאריך: 29.1.18 10:31

לפני כעשרה ימים קיבלו דיירי הבניינים הסמוכים לבניין ברחוב קלאוזנר 14, הודעה כי הבניין מתוכנן לעבור פרויקט תמ"א פינוי בינוי, ומבניין של שלוש קומות ותשע דירות הוא יהפוך לבניין בעל 23 דירות שייבנו בקומת קרקע ובה שתי דירות גן, עוד שש קומות מלאות וקומת גג על חצי משטח הגג. הבקשה לבצע את הפרויקט היא של דיירי הבניין קלאוזנר 14.

הדיירים מהבניינים הסמוכים יגישו ביום שלישי הקרוב לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בראשותו של עו"ד איתן גינזבורג את התנגדותם לפרויקט. "אנחנו החתומים מטה נדהמנו לגלות את החלטת הוועדה לאפשר הליך פינוי בינוי והקמת מפלצת בת שמונה קומות ברחוב קלאוזנר 14", לשון ההתנגדות, "המשמעות המעשית בהחלטת הוועדה היא להיטיב עם מיעוט של תשע משפחות שגרות בבניין כיום ועם קבלן שיקבל עוד 14 דירות, על חשבון פגיעה באיכות החיים של מאות משפחות המתגוררות סביב".

תושב המתגורר בסמוך לבניין בקלאוזנר 14 אומר כי מספר הקומות הוא לא הבעיה היחידה כי בעקבות הפרויקט הזה גם יצטרכו לכרות את העצים האחרונים שנשארו באזור וגם יתווספו מכוניות לרחוב שגם ככה עמוס. "לפני כעשרה ימים תלו ברחוב שלטים שהולכים לבצע מאחורי הבניין שלנו תמ"א פינוי בינוי", הוא אומר, "בכל שלושת הבניינים באזור שביצעו תמ"א הוסיפו שתיים וחצי קומות ופה הולכת לקום מפלצת בגובה של 20 ומשהו מטרים והולכים לכרות שלושה ארבעה עצים שכבר לא נשארו כאלה באזור בכלל. רעננה הפכה לשכונות של בטון. בבניין שיש בו תשע דירות הזה הולכות לקום 23 דירות. הם יבנו גם 23 מקומות חנייה שלא יספיקו כי רחוב קלאוזנר גם ככה סובל מבעיות חניה מטורפות.  הדבר הזה יפגע במאות תושבים שמתגוררים באזור. זה לא מקובל וזה שונה לגמרי מאופי השכונה שלנו".

יוסי בלוטמן, שמתגורר ברחוב ברנדס הסמוך לבניין בקלאוזנר מספר כי יש כבר מאות חתימות על ההתנגדות שהם יגישו ביום שלישי הקרוב. "יש כבר כמה מאות דיירים שחתמו על מכתב התנגדות", הוא אומר, "מדובר בכל הדיירים באזור ומעבר לאזור כי זה הבניין הראשון פה בשכונה שעושים בו תמ"א כזו גבוהה. בקלאוזנר עשו תמ"א כבר לארבעה חמישה בניינים ואף אחד לא עבר את החמש וחצי קומות. זו הולכת להיות קטסטרופה, פשוט הולך לקום פה מגדל באמצע הרחוב שכיום כולו הוא בין שלוש עד חמש קומות. אני לא מבין איך אנשים מאשרים דבר כזה. לא מקובל בעיר כמו רעננה לעשות כזה שינוי שלא לדבר על בעיות חנייה גם היום אין מקום לחנות. לפני כעשור אני עמדתי בראש הוועד שעמד נגד פינוי בינוי בברנדס, שם רצו להקים 14 קומות. הגענו עד לוועדה הארצית בירושלים וזה לא יצא לפועל. זה פושט עצוב מה שעושים ברעננה".

מכתב ההתנגדות של דיירי האזור

מכתב ההתנגדות של דיירי האזור

תושבת נוספת המתגוררת ברחוב גם מודאגת מהעומס שייוצר בכבישי האזור: "מדובר בפי ארבע מכוניות, בין עשרות למאות מכוניות על ציר תנועה שגם ככה מאוד עמוס ובעייתי מבחינת חניה. תושבי הרחוב לא יסבלו את ההעמסה הזו ויש כבר התארגנות של 80 משפחות כדי לתבוע את העירייה והגורמים הרלוונטים. אנחנו לא נסבול ירידת ערך של דירות עקב הפרויקט הזה ולא ניתן לפגוע באיכות חיינו לטובת שלמונים לקבלן".

מעיריית רעננה נמסר: "הבקשה לבצע תמ"א 38 לבניין ברחוב קלאוזנר 14, הוגשה על ידי תושבי הבניין, וטרם נידונה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. כמו כל בקשה לתמא 38 היא פורסמה לידיעת הציבור, כמחויב על פי חוק, על מנת לאפשר לכל מי שמעוניין להגיש התנגדויות. הוועדה המקומית תשמע את כל ההתנגדויות, תדון ותקבל החלטה בהתאם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר