החוף הנפרד בהרצליה. צילום עזרא לוי
החוף הנפרד בהרצליה. צילום עזרא לוי

ח"כיות לראש עיריית הרצליה: דאג למעבר חופשי לציבור בחוף הנפרד

חברות הכנסת יעל גרמן, קארין אלהרר ועליזה לביא מסיעת יש עתיד פנו לראש העיר בעקבות קנס שהוטל בקיץ על אישה שעברה בחוף בעת רחצה נפרדת. "האיזון המתבקש הוא הקמת מעבר נגיש"

פורסם בתאריך: 29.1.18 10:32

שלוש ח"כיות מסיעת יש עתיד בכנסת פנו לראש עיריית הרצליה משה פדלון להקים מעבר נגיש בחוף הנפרד בעיר שיאפשר מעבר חופשי לציבור גם בעת עונת הרחצה, במהלכה מתקיימת הפרדה בין גברים לנשים בחוף. על המכתב לפדלון חתומות ח"כ יעל גרמן שבעבר כיהנה כראש עיריית הרצליה, ח"כ קארין אלהרר וח"כ עליזה לביא.

פנייתן נעשתה לאחר שבשבוע שעבר פורסם כי אישה נקנסה במאות שקלים כשעברה בחוף הנפרד בעת שצעדה על החוף. "ידוע לנו שבמשך חודשיים בשנה מקצה עיריית הרצליה חוף אחד נפרד לטובת הציבור הדתי, ואנו חושבות שמדובר בהסדר נכון וראוי המתחשב ומכבד גם את הזכויות של הציבור הדתי ליהנות מחוף הים", נאמר במכתב לראש העיר. "יחד עם זאת, באותם ימים נסגר החוף למעבר לכלל הציבור (גברים ונשים בהתאם), ובכך נפגעת זכותו ללכת לאורך החוף ברצף, חוף שכידוע הינו משאב ציבורי טבעי אשר לציבור הזכות ליהנות ממנו.

באוגוסט: מסתמן כי יוקם מעבר להולכי רגל בחוף הנפרד
ומנגד: בקשה לייצוגית על מניעת המעבר בחוף

"במצב דברים זה, של זכויות מתנגשות, האיזון המתבקש הוא הקמת מעבר נגיש, כמו שנעשה בנתניה ובמקומות אחרים, אשר יעקוף את הקטע החסום ובכך יאפשר לציבור מעבר חופשי לאורך החוף תוך התחשבות ברגשותיהם של המתרחצים החרדים. בדרך זו, להבדיל ממדיניות אכיפה של שליחת פקחים והטלת קנסות, המביאה לכעס ולתסכול בקרב הציבור הכללי ופוגעת ביכולת לחיות ביחד תוך שמירה על כבוד הדדי ושלום בית, יכובדו זכויותיהם של הציבור החילוני והדתי כאחד, וזאת מתוך ערכים של הבנה, סובלנות וחיים בדו קיום", לשון המכתב.

רונן וסרמן, ראש מטה "יש עתיד" בהרצליה: "פניתי באופן אישי לחברות הכנסת בבקשה לפנות לראש העיר במטרה לשים סוף למצב האבסורדי שבו סוגרים חלק מחוף הים ולא נותנים פתרון הולם לעוברים והשבים בגלל התחשבות ברגשות ציבור המתרחצים החרדים. על העירייה לדאוג להקמת מעבר נגיש שיעקוף את הקטע החסום ובכך יאפשר לציבור מעבר חופשי לאורך החוף תוך התחשבות בכלל הציבור. נעקוב אחר העניין בכדי לוודא שימצא פתרון לנושא וכי העניין יטופל עוד לפני פתיחת עונת הרחצה הקרובה".

תגובת עיריית הרצליה טרם התקבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר