הכתם הצהוב בחוף אפולוניה. צילום רם זאבי
הכתם הצהוב בחוף אפולוניה. צילום רם זאבי

בגלל הכתם הצהוב: האם חוף נוף ים ייסגר בכל עונת הרחצה הבאה?

משרד הבריאות המליץ לאחרונה למשרד הפנים ולעיריית הרצליה לסגור את החוף, הסגור כעת בלאו הכי. עיריית הרצליה: בודקים התכנות לפתיחת החוף

פורסם בתאריך: 15.2.18 09:05

עתידו של חוף נוף ים לקראת עונת הרחצה הקרובה, שתיפתח בחודש אפריל, אינו ברור. זאת לאחר שמשרד הבריאות המליץ לאחרונה על סגירתו בעונת הרחצה הקרובה. "משרד הבריאות ממליץ לעיריית הרצליה ולמשרד הפנים על סגירת חוף נווה ים (סידנא עלי) לאחר שהתברר שהכתם הצהוב שמקורו בתעשייה הצבאית שהיתה באזור מגיע לחוף", נאמר בהודעת משרד הבריאות.

אתר "כלכליסט" פרסם השבוע כי בישיבה שקיימה מהנדסת מחוז תל אביב לבריאות הציבור הוחלט על סגירת חוף נוף ים לשנה, בשל הזיהום. עם זאת, משרד הבריאות אינו אחראי על סגירת חופים ותפקידו להמליץ בלבד. הסמכות לסגירת החופים בארץ היא של משרד הפנים, בשיתוף עם הרשויות המקומיות. ממשרד הפנים לא התקבלה עד כה תגובה המאשרת כי חוף נוף ים לא ייפתח בעונת הרחצה הקרובה. בימים אלו החוף סגור בלאו הכי, מפני שעונת הרחצה הסתיימה זה מכבר, והחופים הפתוחים בחורף בהרצליה הם אכדיה דרום וחוף השרון.

חוף סידנא עלי. צילום משה גלעד

חוף סידנא עלי. צילום משה גלעד

מעיריית הרצליה נמסר: "בריאות הציבור עומדת לנגד עינינו. גורמי המקצוע העירוניים בתחום איכות הסביבה ובריאות הציבור פועלים אל מול הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות, על מנת לבחון את הנושא, על כל היבטיו, ולבדוק התכנות פתיחת החוף".

הכתם הצהוב הופיע לפני מספר שנים מול חוף אפולוניה שמצפון לחוף נוף ים ומקורו בפעילות מפעלי התעשייה הצבאית בתעש נוף ים. בעונת הרחצה שעברה התקבלו במשרד הבריאות מספר דיווחים על שהכתם "נדד" דרומה, לחוף המוכרז של נוף ים. בשל כך, נסגר חוף נוף ים לסירוגין לאורך עונת הרחצה שחלפה, כולל סגירה למשך שבועיים רצופים. סקרים ובדיקות מעבדה שנערכו במי החוף הצביעו על קיומם של כימיקלים ברמת רעילות לא ברורה, ובשל כך נסגר החוף והציבור הוזהר שלא לרחוץ בו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר