איתן גינזבורג, בן זוגו והתאומים
איתן גינזבורג, בן זוגו והתאומים

רעננה עושה היסטוריה: ראש עיר גאה ראשון בישראל

גינזבורג בן ה-41  נבחר למועצת העיר בגיל 26, והיה לחבר המועצה הצעיר בהיסטוריית העיר. הוא ישמש כראש עירייה זמני עד הבחירות באוקטובר

פורסם בתאריך: 18.3.18 10:05

בישיבת מועצת עיריית רעננה שהתקיימה ביום חמישי, נבחר עו"ד איתן גינזוברג לשמש כראש העירייה במקומו של זאב בילסקי שפרש לטובת תפקיד יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר. גינזבורג הוא ראש העירייה ההומוסקסואל הראשון בישראל והוא חי עם בן זוגו יותם ועם שני ילדיהם, איתי ואמה, שנולדו בהליך פונדקאות בארצות הברית.

איתן גינזבורג בן ה-41  נבחר למועצת העיר בגיל 26, והיה לחבר המועצה הצעיר בהיסטוריית המועצה בעיר. הוא גדל והתחנך ברעננה ובוגר מערכת החינוך העירונית. הוא למד בבית הספר היסודי זיו,  בחטיבת השרון ובתיכון אוסטרובסקי. הוא בעל שלושה תארים: במשפטים, בממשל ותואר שני במדעי המדינה – מנהיגות ציבורית ופוליטית. והוא כיהן כסגן ומ"מ ראש העיר, מחזיק תיק ההנדסה, יו"ר ועדת תכנון ובנייה, הוביל ואישר את תכנית המתאר של רעננה ואת הסמכת הועדה כוועדה עצמאית הראשונה בארץ, ויו"ר דירקטוריון תאגיד מי רעננה.

איתן גינזבורג

איתן גינזבורג

בנאומו בפני חברי המועצה שבחרו בו אמר אתמול גינזבורג: "אנחנו נבחרנו על ידי הציבור כדי לשרת, להנהיג ולקחת אחריות – וזה בדיוק מה שאני מתכוון לעשות. אני לוקח על עצמי את התפקיד בחרדת קודש מתוך הבנה עמוקה של מהות התפקיד והאחריות הטמונה בו. אתם מכירים אותי, לא מהיום, ויודעים מהי מידת הרצינות שבה אני מתייחס לתפקידי ולשליחותי הציבורית. אני מתכוון להמשיך את השותפות הקואליציונית הנוכחית ככל הניתן, ולתת לכל חבר מועצה ולכל סיעה את מקומם לעשות ולתת כתף. בשקיפות, בשותפות, באחריות. אני מבטיח לתושבות ותושבי העיר – אני מתכוון לעבוד קשה למענכם. למען התושבים כולם. זוהי תקופה חשובה לעיר, עם פרויקטים אדירים בתחומי התשתיות והבנייה, לפנינו שיפוצי הקיץ במערכת החינוך, אירועי שנות השבעים למדינה ועוד ועוד. את כל אלו נמשיך לעשות, במלוא הקצב. ועם זאת אני אומר זאת כאן באופן ברור – בעת הזאת לא יהיו מהפכות.  את המנדט לדרך החדשה יצטרך אחד מאיתנו לקבל ישירות מהבוחר. ככה עובדת דמוקרטיה, וכך צריך לנהוג".

חברת הכנסת יעל גרמן בירכה את גינזבורג וצייצה בטוויטר: "איזו שמחה אדירה לבחירתו של איתן גינזבורג לראש עיריית רעננה. מאחלת לו מכל הלב שישאר בכסא שנים רבות, יצליח ויפרוץ עוד לבנה בחומה ההומופובית".

חבר הכנסת מטעם המחנה הציוני, עמיר פרץ, אמר על בחירת גינזבורג: "זכיתי להכיר את איתן ואת משפחתו – איש עשיה איכותי, תכליתי, אמין, שעושה למען הציבור ברעננה במסירות ובאהבה. נכון עשה זאב ביילסקי שהכין יורש ראוי שימשיך את התנופה הקיימת ברעננה ונכון עשה שנתן מספר חודשים לתושבי רעננה להכיר יותר את איתן שעד היום עבד קשה, אך לא נילחם על קרדיטים, אלא למען הסיפוק הגדול מבחינתו שהיה שביעות הרצון של תושבי רעננה. אני בטוח כי תושבי רעננה יתנו לאיתן אמון מחודש ותמיכה רחבה בבחירות הבאות, כדי שהוא יוכל לסיים מה שטרם הושלם ויפעל לאור חזון ורעיונות חדשים. לי אין ספק: איתן גינזבורג הוא האיש הנכון בזמן הנכון ואילו הייתי תושב רעננה הייתי גאה לאמר בפה מלא: איתן גינזבורג ראש העיר שלי".

רב העיר של רעננה בשנים האחרונות, חבר הכנסת לשעבר מטעם סיעת ש"ס, יצחק פרץ, התבטא בשנת 2012 בחריפות כלפי הקהילה הגאה. לעיתון הארץ הוא אמר:  "הקהילה ההומו לסבית כופה על הציבור נורמות חיים פסולות ומעוותות. לא די שאינם מתביישים במעשיהם הפוגעים ביסודות המוסר האנושי אלא עוד מתגאים בהם והופכים אותם לדגל המתנוסס בראש כל חוצות ובכך הם מרעילים את האווירה הציבורית ומשפיעים לרעננה על הנוער היקר שלנו".

חבר מועצת העיר מטעם הסיעה הדתית ומקורב לרב פרץ, אלי אלוש, הצביע עבור גינזוברג לתפקיד ממלא מקום ראש העיר. מטעמו טרם התקבלה תגובה.

הרב יצחק פרץ. צילום באדיבות עיריית רעננה

הרב יצחק פרץ. צילום: באדיבות עיריית רעננה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר