מימין רוני בריק, יהושע שפונדר, ורד צרפתי. צילום יחצ
מימין רוני בריק, יהושע שפונדר, ורד צרפתי. צילום יחצ

רוני בריק נגד משה כחלון: "כמעט כל הדירות של מחיר למשתכן עומדות להשכרה בלי מענה"

בבחירות לראשות ארגון קבלני השרון והשומרון תקפו המשתתפים את מדיניות האוצר: "השר כחלון מתעלם מציבור שבאמת צריך דירה ולא יכול לקנות אותה"

פורסם בתאריך: 8.4.18 09:30

נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק, תקף בחריפות את מדיניות הממשלה ושר האוצר בפרט, על רקע נתונים שפורסמו לאחרונה ושהצביעו על ירידה משמעותית בהתחלות הבנייה ב-2017. בריק אמר את דבריו בבחירות לראשות ארגון קבלני השרון והשומרון.

"אין הפתעות", אמר בריק. "שר האוצר ממשיך לפעול בצורה שאם תמשך, תביא לקטסטרופה בשוק הדיור. כל מי שעוקב אחרי התנהלות הממשלה יודע ששר האוצר עושה כבר מעל שנה הכל כדי ששוק הדיור יוקפא. הוא מבטיח הבטחות ללא כיסוי, הוא מייצר קבוצות גדולות של משקיעים בעל כורחם – ואת זה אני אומר זאת, אחרי שראיתי בסיורים בחריש ועפולה איך כמעט כל הדירות של מחיר למשתכן שנמסרו לזוכים, עומדות להשכרה בלי מענה. הוא שם בעצמו יעדים שאפשר היה להשיג, אבל עשה הכל כדי שהם לא יושגו".

לפי נתוני הלמ"ס שפורסמו בחודש מרץ, ב-2017 חלה ירידה של 14.1% בהתחלות בנייה בארץ. בהרצליה עמד שיעור הירידה על 31.6%. במכירת דירות חדשות ב-2017 נרשמה ירידה של 17.3% בארץ ו-40% בהרצליה.

בריק הוסיף כי "השר כחלון העביר את כל הקרקע של המדינה לאורך חודשים רק למחיר למשתכן אבל זכאי מחיר למשתכן הם רק 25% מהשוק. הוא יודע את זה ומתעלם לחלוטין מ-75% מהשוק – ממשפרי דיור שבאמת, אבל באמת צריכים דירה ולא יכולים לקנות אותה. שר האוצר הבטיח בתחילת כהונתו שהוא יציף את הארץ בקרקע מדינה לבנייה לדיור. החטא הגדול ביותר של שר האוצר כלפי ציבור רוכשי הדירות הוא שהוא חותך בכל חודש את היקף הקרקע שהמדינה מוכרת – אני זוכר אותו עומד על במות ומשתמש במושג ספסור בקרקע. אז שר האוצר כחלון הוא כרגע הספסר הגדול ביותר במדינה. אנחנו היזמים והקבלנים, כולנו אנשי עסקים, ואין לנו שום יכולת לנהל את הפעילות שלנו בשוק כל כך מסוכן, בלי שום ודאות ושום יציבות. בשוק כזה אין שום סיכוי שאנחנו נגדיל את הייצור שלנו".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

סגנית יו"ר התאחדות בוני הארץ, ורד צרפתי אמרה באסיפה כי " הממשלה גורמת לקיפאון בשוק כדי ללחוץ על הקבלנים להוריד מחירים. הירידה בביקוש לדירות היא מלאכותית, צריך לזכור כי בכל שנה נוצרים עוד 50 אלף משקי בית. בפועל יש ביקושים כבושים שיתפרצו ויביאו לעליית מחירים של 5%-6% כפי שראינו אחרי המחאה החברתית".

בבחירות לראשות ארגון קבלני השרון והשומרון נבחר היו"ר המכהן, יהושע שפונדר, לקדנציה נוספת בת שלוש שנים, עד ל-2021. שפונדר ציין: "כיו"ר ארגון הקבלנים מחוז השרון וגם כקבלן מהשורה כמוכם, הנני מודע לכל הנושאים והבעיות הנוגעים לאוכלוסיית היזמים, הקבלנים בענפי הבנייה למגורים, התשתיות והבנייה החוזית וביחד עם התאחדות והנהלת הארגון אנו פועלים לקידום הנושאים החשובים לכולנו תוך קידום ושמירה על האינטרסים של כלל הקבלנים בארגון בכל הענפים והתחומים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר