זרימת המים בחוף הנכים ביום שישי
זרימת המים בחוף הנכים ביום שישי

רק החלה עונת הרחצה: זיהום בחוף הנכים?

מים מצחינים וירקרקים זרמו לאיטם בסופ"ש במורד חוף הנכים לים, אבל העירייה מבהירה כי אינה מזרימה ביוב לים וכי מדובר במים שזרמו בגלל הגשם שירד בשבוע שעבר

פורסם בתאריך: 7.5.18 09:34

חוף הנכים (אכדיה דרום) סבל לפני שנים מזיהום של מי ביוב שהגיעו אליו דרך הים, ומזרימת מי קולחין. ביום שישי האחרון יצאה תושבת העיר להליכה בחוף, ובחוף הנכים נתקלה במראה לא מלבב.

"אני עושה הליכות בים בבוקר, וביום שישי, בקטע הדרומי של חוף הנכים, היתה זרימה של מים שהעלו צחנה נוראית. באותו יום היה שרב, הים היה פלטה ועל החוף נוצרה שלולית שעמדה שם בחום והעלתה ריח רע. בתוך הים התאמנה קבוצת נשים מכפר סבא שעוסקות בטריאתלון, ובחוף זרמו המים. לצערי זו לא פעם ראשונה, זה כבר כמעט דבר מובן מאליו. מדי פעם יש שם מי ביוב, לפעמים יותר גרוע ולפעמים פחות".

אלא שמעיריית הרצליה מיהרו להבהיר כי לא מדובר בהזרמת ביוב אלא בגלישה של מי נגר עילי ממערכת הניקוז אל הים. "עיריית הרצליה לא מזרימה מי ביוב או שופכין לים. אבל כשיורד גשם (כמו שירד בשבוע שעבר), מי הנגר העילי עולים על גדותם וזורמים לחוף. אבל חשוב להדגיש כי זה לא ביוב ולא שופכין אלא פשוט מים שזרמו מרחבי העיר (מי נגר עילי) אל החוף. המים נאספים מפתחי קולטני הביוב וזורמים לים" – כך נמסר מעיריית הרצליה.

לפני מספר שנים הקימה העירייה סוללת חול כדי למנוע ממים המצטברים ליד החוף מלזרום אל הים. בחודש יולי קרסה הסוללה בשל זרימה מאסיבית של מי ביוב לאחר שטרקטור פגע בקו ביוב מרכזי במהלך עבודות. בשל כך, נסגרו חופי הרצליה לרחצה, ושבו ונפתחו לאחר מספר שעות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר