איזה ספר - רוני סומק. צילום עיריית רעננה
איזה ספר - רוני סומק. צילום עיריית רעננה

רעננה מציגה: הבלדה לתחנות האוטובוס

לכבוד חודש הספר: שיריהם של כ- 12 משוררים ישראלים, ביניהם, רוני סומק, אלי אליהו, רועי חסן, יחזקאל נפשי, סיגל בן יאיר, איריס אליה כהן ועוד, מופיעים על תחנות האוטובוסים בעיר

פורסם בתאריך: 21.6.18 10:35

מיזם שירה עברית ייחודי, בו 11 שירים של משוררים ישראלים החליפו שלטי פרסום על גבי עשרות תחנות אוטובוס בעיר, יצא לדרך בשבוע שעבר. המיזם הוא חלק מפסטיבל 'על כנפי הדימיון' והוא יוזמה משותפת של האגף לתרבות נוער ופנאי בעירייה, ושל טל איפרגן, משוררת תושבת רעננה. שמה של איפרגן מתנוסס על מספר תחנות אוטובוס לצד שיר שכתבה, בדומה ל-11 משוררים ישראלים נוספים בפרויקט, ביניהם יחזקאל נפשי, רועי חסן, רוני סומק ואלי אליהו.

"בגדול, לא המצאתי את הגלגל", מספרת איפרגן, "זה רעיון שנעשה, לאו דווקא בתחנות אוטובוס אבל כן ברחובות בארץ. אני די חדשה בעיר, ולכבוד שבוע הספר רציתי לתת נוכחות לשירה, שאני באה מהעולם שלה. פניתי לאגף התרבות כדי להרים את זה, והרעיון היה באמת לקשט את התחנות ברחוב אחוזה, שאנשים לא רק מרעננה אלא אפילו סתם אנשים שעוברים שם, יוכלו ליהנות ממשהו שהוא לא פרסומי על תחנות אוטובוס".

איך בחרת את המשוררים?

"בחרתי אותם ממקום של מגוון. רציתי לערבב משוררים מכמה סוגים ולא לקחת ברנז'ה מסוימת, ורציתי לקחת ספציפית שירים שלא ירתיעו אנשים. מי שלא בא מהעולם הזה של שירה יכול לעיתים להירתע משירים מסובכים וקשים להבנה. רציתי שירים שהם פשוטים, שנעים לקרוא אותם, לשם כיוונתי".

איך התקבלה היוזמה בקרב התושבים?

"אם יש משהו שבאמת שימח אותי זה שהיוזמה זכתה מראש להמון שיתוף פעולה אצל המשוררים, אבל בעיקר להמון תגובות של אנשים מהרחוב. קיבלנו תגובות של תושבים ואנשים שסתם עברו באחוזה בדרך ליעד כלשהו שממש נהנו מהיוזמה. זה יצר משהו טוב ומעניין ברחוב".

רק-טל איפרגן. צילום קלרי

רק-טל איפרגן. צילום: קלרי

אלי אליהו, אחד המשוררים בפרוייקט: "זה מהלך מבורך, כל מהלך שבעצם חושף את האנשים ישירות לשירה הוא מהלך מבורך שמראה ששירה לא מסתכמת רק בספרים, ואז אנשים שלא בהכרח חובבי שירה מושבעים, נחשפים גם הם לשירים, ואולי ימצאו בהם משהו שיכול לדבר אליהם, להשפיע על חייהם, למצוא חן ביניהם, ואולי להוביל גם אותם אל ספרי השירה. זה מאוד מבורך שהשירים האלה מגיעים למרחב הציבורי".

מעיריית רעננה נמסר: "המיזם יצא לדרך בהובלת האגף לתרבות נוער ופנאי בעירייה, אשר נענה בשמחה ליוזמתה של תושבת העיר, המשוררת והעורכת טל איפרגן, לקיומו בעיר, וכולל שירים מפרי עיטם של  כ- 12 משוררים ישראלים בהם רוני סומק, אלי אליהו, רועי חסן, יקיר בן-משה, סיגל בן יאיר, איריס אליה כהן ועוד, שנענו בחפץ לב לפרסום שיריהם במסגרתו. השירים מוצגים להנאת העוברים ושבים במלואם בכ- 40 תחנות אוטובוס בפריסה רחבה ברחבי העיר, תוך גיוון בתכנים ובסגנונות השירה על מנת לקרב קהלי יעד רחבים ככל הניתן לתחום זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר