גזירת הסרט בתחנה החדשה צילום עזרא לוי
גזירת הסרט בתחנה החדשה צילום עזרא לוי

גם ביבי היה שם: צפו בנסיעת הבכורה של רכבת השרון

תחנות הרכבת רעננה מערב (הרצליה) ורעננה דרום יחלו לפעול החל ממחר ב-5:40 בבוקר

פורסם בתאריך: 2.7.18 13:46

הבוקר (2.7) התקיים טקס חנוכת תחנות הרכבת רעננה דרום ורעננה מערב והשקת חלק משמעותי של מסילת השרון, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה, ישראל כץ וראש העירייה, איתן גינזבורג. שתי התחנות יחלו לפעול ממחר ב-5:40 בבוקר. 

הטקס התקיים בהנחיית השחקן והזמר גיא זוארץ, ובין הנואמים היו גם מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, ומנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון. בטקס נכחו גם חברות הכנסת שרן השכל ונורית קורן ממפלגת הליכוד.

"בנימין זאב הרצל אמר: ההיצע יביא את הביקוש וזה בדיוק מה שקרה", אמר בנאומו ראש הממשלה, "אנחנו עושים עבודה משותפת השר כץ ואני, עם תוכנית של להביא היצע לציבור. צפון אל דרום, מרכז אל מרכז. מחברים את כל הרשויות. אנחנו מביאים לכאן מהפכה ענקית. אנחנו מבטלים את הפריפריה, מחברים את ישראל. זה דבר מרגש שאין כמוהו, זה נעשה בזכותכם, כל מי שתומך בזה, וכל מי שעובד לשם כך ומתלהב מזה".

"הרשו לי ביום הזה לחזק את ידכם, ראש הממשלה ושר התחבורה", אמר איתן גינזבורג בטקס, "ולומר לכם – אנחנו ברשויות המקומיות, מבינים את החשיבות בקידום התחבורה הציבורית בישראל ושותפים למאמץ הלאומי. זהו הפתרון היחיד למשבר הפקקים והחניה. האיצו את הקצב! כל שקל שיושקע בתחבורה ציבורית, יעילה, חכמה, נקייה – יחזור כפליים לציבור".

פרויקט מסילת השרון כולל מסילה באורך של כ-33 קילומטרים, מנהרה באורך 1.8 קילומטרים ושתי תחנות הרכבת החדשות נהנות מנגישות גבוהה לצירי תנועה מרכזיים. תחנת רעננה-דרום, נבנתה 24 מטר מתחת לכביש 531. תחנת רעננה-מערב ממוקמת בין נתיבי כביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים.

בשלב הראשון שיחל מחר בבוקר (יום שלישי), קו רכבת השרון יחובר לקו הוד השרון-באר שבע (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תארך כ-40 דקות. בשלב השני, שיחל בעוד מספר חודשים, הקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף והנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר בחצי, לכ-20 דקות בלבד.

הפרויקט הוא חלק מכביש הרוחב 531, הכולל שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון ומתחבר לכביש 6 במזרח ולכביש 4 ועד לכביש החוף (כביש 2) במערב. קטעים שונים של הכביש עתידים להיפתח בהדרגה במהלך השנה הקרובה. השר כץ ציין  כי מדובר באחד ממיזמי התשתית הגדולים והחשובים ביותר המבוצעים כיום בגוש דן. לדבריו, כביש 531 יקל באופן משמעותי על מאות אלפי הנהגים ויפחית את גודש התנועה באזור השרון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר