החוף הנפרד בהרצליה
החוף הנפרד בהרצליה

מסתמן: גם השנה לא יוקם מעבר מוסדר להולכי רגל שיעקוף את החוף הנפרד

בדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד העירייה, נקבעו לוחות זמנים שככל הנראה לא יאפשרו את פתיחת המעבר עוד השנה

פורסם בתאריך: 19.7.18 09:26

מסתמן שבעונת הרחצה הנוכחית, שנמצאת בשיאה, לא יימצא פתרון להולכי הרגל המעוניינים לעבור דרך החוף הנפרד בהרצליה, ולא יוקם מעבר מוסדר שיעקוף את החוף. כך עולה מדיון שהתקיים השבוע בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בתביעה ייצוגית שהוגשה על ידי כרמל איתן נגד העירייה, במטרה להביא להסדרת מעבר כזה.

בדיון, קבע השופט ארז יקואל שהעירייה תוכל להודיע לבית המשפט עד 29 ביולי על עמדת הוועדה המחוזית, שאמורה להתכנס בקרוב כדי לדון בתוכנית הקמת המעבר שהגישה לה העירייה. עוד קבע השופט כי ב-15 באוקטובר, שבוע לאחר סיום עונת הרחצה הרשמית, יודיעו הצדדים האם לאור החלטת המחוזית ניתן להגיע לסיום המחלוקת ולסגירת התיק.

בתחילת הדיון ביקשו באי כוחה של העירייה, עורכי הדין ענת בהרב קרן ושלומית סלע, לדחות את הדיון בטענה כי החלטת הוועדה המקומית הועברה לא מכבר לאישור הוועדה מחוזית, והם מחכים שהוועדה תדון בה, ולכן אין טעם לקיים את הדיון בבית המשפט. באי כוחה של התובעת, עורכי הדין יחזקאל סיבק וגלי עציון, סירבו לדחות את הדיון.

לטענת העירייה, הוגשה תוכנית להסדרת מעבר בחוף הנפרד לדיון תכנוני מקדמי שיתקיים ב-17.7 ובו תינתן חוות דעת אם יש צורך בהיתר לבניית המעבר או שמא אפשר להסתפק בהחלטה של הוועדה המקומית ואין צורך באישור הוועדה המחוזית. אם יוחלט כי יש צורך באישור בוועדה המחוזית, אז תוגש תוכנית לאישורה ובכך המהלך יהיה ארוך יותר. בנוסף, עשויים להידרש אישורים מוועדה נוספת והיא הוועדה לתכנון החופים (הולחו״ף).

בתוך כך, באי הכוח של התובעת ביקשו מבאי כוחה של העירייה להבהיר אם ניתן היתר לפרגודים שהוקמו לחסימת המעבר דרך החוף הנפרד מצפון ומדרום, כולל הפרגודים הכחולים שנוספו השנה. לטענתם, אם לא נדרש היתר לפרגודים הקיימים, ראוי שיוקם פרגוד דומה, בניצב לפרגודים הקיימים, כך שיוגדר מעבר במקביל למצוק הכורכר. עם זאת, באי הכוח של העירייה סירבו להתייחס לעניין. בנוסף, ציינו באי הכוח של התובעת כי יש להם דרישה לפיצוי הציבור שנפגע כתוצאה מחסימת המעבר.

מעורכי הדין עציון וסיבק, שהגישו את התביעה הייצוגית, נמסר בתגובה: "ראשית, במסגרת ההליך התברר, שכפי שטענו בבקשה הייצוגית, ובניגוד לעמדת העירייה בתשובה לבקשה, שניתן למצוא פתרונות שיאפשרו מעבר בחוף. לצערנו, ברור שרק תחת חרב ההליך המשפטי יש סיכוי שמשהו ישתנה בחוף. אם כי גרירת הרגליים של העירייה תעלה לציבור בעוד עונה ללא מעבר. בנוסף, ביקשנו שהעירייה תודיע בדיון האם הגדרות הכפולות, שהתקינה מיוטה מצפון ומדרום לחוף דורשות היתר, ואם אלה הותקנו ללא היתר מדוע אי אפשר להתקין באופן מיידי גדרות דומות גם בצד המזרחי, על מנת לאפשר מעבר, אפילו ארעי, כבר בעונה הנוכחית (כפי שנטען שייעשה על ידי חבר המועצה ועקנין לצומת השרון)".

מימין לשמאל: התובעת כרמל איתן, עו״ד גלי עציון, עו״ד יחזקאל סיבק, גלילה יבין מרשימת יש עתיד / ״הרצליה חופשית״

גלילה יבין, פעילה עמותת "הרצליה חופשית" ומתמודדת ברשימת "יש עתיד" למועצת העיר אמרה: "נראה שגם עונת הרחצה הנוכחית תחלוף מבלי שיוסדר המעבר, וזאת בניגוד להבטחות שניתנו ופורסמו בתקשורת. שוב יאלצו תושבי הרצליה והמבקרים בחוף לחזות במחזה האבסורדי של פקחי עירייה מתעמתים עם נשים או גברים המבקשים בסך הכל לקיים את שגרת האימונים שלהם או לטייל לאורכו של חוף הים, מבלי שהדבר יפריע לציבור הרוחצים בחוף הנפרד. לצערנו, באת כח העירייה סירבה להתיחס לשאלה החשובה בנושא רישוי הפרגודים הקיימים. אי לכך, חבר המועצה יריב פישר (״יש עתיד״) יפנה לעירייה שאילתה בנושא בשם הציבור".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "אתמול נערך דיון תזכורת במעמד הצדדים – ובית המשפט קיבל את עמדת העירייה לפיה הנושא תלוי ועומד כעת להחלטת הוועדה המחוזית. בית המשפט קבע דיון תזכורת נוסף ביולי". העירייה לא ענתה על השאלה אם נדרש היתר להקמת הפרגודים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר