מאיה כץ. צילום עזרא לוי
מאיה כץ. צילום עזרא לוי

ישיבת הזדהות במועצת הרצליה: חמישה חברי מועצה תומכים במאיה כץ, שלושה בפדלון

בפתח ישיבת המועצה האחרונה לקדנציה הנוכחית, התחוללה גם סערה עקב עתירה שהגישה כץ נגד פדלון לוועדת הבחירות

פורסם בתאריך: 22.8.18 16:38

בישיבת מועצת העיר האחרונה לקדנציה הנוכחית שהתקיימה אתמול נתבקשו כל החברים להודיע עם מי מהסיעות הם מזדהים לקראת הבחירות הקרובות – מה שמכונה "ישיבת הזדהות". בהליך ההזדהות חבר מועצה אינו חייב להזדהות דווקא עם הסיעה שבמסגרתה נבחר בבחירות הקודמות אלא רשאי להזדהות עם כל סיעה, גם סיעה חדשה, ואף רשאי שלא להזדהות עם אף סיעה. לקביעת סיעות המועצה היוצאת יש חשיבות רבה הן בקביעת הרכב ועדת הבחירות, שתורכב לפי ההרכב הסיעתי כפי שנקבע בשלב זה, ובמימון הבחירות. בישיבה השתתף גם מנהל הבחירות המחוזי מטעם משרד הפנים, אופיר לוי.

מספר המזדהים עם סיעת צעירים וסביבה נטו של מאיה כץ, מ"מ וסגנית ראש העירייה המתמודדת על ראשות העיר, היה הרב מכולם – חמישה, בהם כץ וחברי סיעתה גרי גוזלן ועו"ד יונתן יעקובוביץ שאליהם הצטרפו טובה רפאל מטעם "יש עתיד", ועו"ד איריס אתגר מטעם סיעת "הכי טוב להרצליה". אחריה מוקמה סיעתו של ראש העירייה משה פדלון, חזון וניסיון, עם שלושה שהזדהו עימה – פדלון, איה פרישקולניק ועפרה בל. משה ועקנין ואבי ברדה הזדהו עם ש"ס, יהונתן יסעור וליאת תימור הזדהו עם מרצ והתנועה הירוקה, אלעד צדיקוב הזדהה עם גשר, צבי וייס הזדהה עם הבית היהודי, ירון עולמי הזדהה עם 100 אחוז הרצליה, תום סטרוגו הזדהה עם דרך חדשה, יריב פישר הזדהה עם יש עתיד ויוסי קוממי הזדהה עם הליכוד. רק יוסף לונדון סירב להזדהות עם סיעה כלשהי.

משה פדלון. צילום עזרא לוי

משה פדלון. צילום עזרא לוי

בתוך כך, בפתח הישיבה אירעה סערה, בעקבות עתירה שהגיש מטה הבחירות של סגנית ראש העירייה מאיה כץ לוועדת הבחירות, נגד מטה הבחירות של ראש העירייה משה פדלון. בפתיחת הישיבה העלה פדלון את עניין העתירה, בגין שלטי תעמולה שלו שהוצבו בסמוך למטה של כץ, ברחוב בן גוריון 14, בניגוד לחוק. "העתירה שהגישה כץ הוגשה שלא בידיים נקיות ובטח שלא בתום לב", אמר פדלון, "סיעת חזון וניסיון השיבה מידית על העתירה והעניין התברר היום על ידי כבוד השופט, אשר הסתפק בהפניית הצדדים לבחון את התנהלותם בכדי להבטיח את תקינות מערכת הבחירות. עיון בעתירה שהגישה מאיה כץ מגלה חציית קווים אדומים – בעתירה התבטאויות שאין להן מקום נגד רמתם המקצועית של עובדי עירייה".

כץ לא נשארה חייבת וענתה לו: "שופט קבע שאתה תולה שלטים בניגוד לחוק. מערכת אכיפת החוק אינה משקרת. הלחץ משפיע עליך".

נציין שהשבוע קבע שופט ועדת הבחירות המרכזית פרופ' עודד מודריק כי מטה פדלון הציב שילוט בניגוד לחוק "שכן הנכס אינו 'דירת מגורים' ואינו משמש כמשרד או מועדון של הסיעה המשיבה". השופט קבע כי "מאחר שהמודעות שהוצבו על בניין המטה הוסרו העתירה השיגה את תכליתה ואין עוד צורך בצו עשה מצדי. בתקווה שלקחי ההחלטה יילמדו וכל צד יבחן את התנהלותו כדי להבטיח את תקינותה, אני נמנע מפסיקת הוצאות".

עם זאת, השופט מתח ביקורת על התנהלות מטה פדלון. כאשר פנה בא כוח העותרים אל המטה והתריע על אי חוקיות הצבת השלטים האמורים ודרש את הסרתם, נענה כי תליית השלטים נעשתה בהתאם לחוק וכי ביום 9.8.18 התקבל אישור לתליית השלטים מטעם מר מוטי צ'מרינסקי מנהל מחלקת העסקים של עיריית הרצליה. "מנהל מחלקת העסקים אינו פרשן מוסמך של חוק דרכי תעמולה ואינו מוסמך להעניק היתרים שאינם מקיימים את דרישות החוק האמור. הפנייה אליו מוזרה", כתב השופט, "יתר על כן היא מעוררת חשש של הסתייעות בגורמי עירייה לתועלת מערכת הבחירות של ראש העירייה המכהן. הסתייעות כזאת כשלעצמה אסורה".

בתגובה לטענת פדלון במענה לעתירה כי "אלמונים לוקחים שלטים שלו שנתלו כחוק ומזיזים אותם למקומות לא חוקיים" ענה השופט כי הטענות הללו נדחות וכי "גם פעילות של 'אלמונים' שתולים מודעה שהוצבה כחוק ומעבירים אותה להצבה לא חוקית, נראית מפוקפקת בעיקר בשל תועלתה השלילית…המשיבים (משה פדלון) אחראים למודעות תעמולה מטעמם בין שההצבה היא יוזמה של המטה, בין שהיא 'יוזמה פרטית של פעילים' ובין שזו יוזמה פרטית של תומכים שאינם פעילים. המשיבים לא יוכלו להסתתר מאחורי טענות של חוסר ידיעה שנובעות מחוסר שליטה בפעילי המטה ואף לא של 'תומכים שאינם פעילים' (ספק רב אם יש מי שאינו פעיל ומוכן להשקיע מזמנו וממונו לשם "מתן בסתר" שכזה….)".

ממטה הבחירות של פדלון נמסר בתגובה: "אמרנו את דברנו בעתירה ולראייה, השופט דחה את הבקשה. ישנן עשרות הפרות שונות שמבצע המטה שהגיש את הבקשה ואנחנו מודים לשופט שקיבל את עמדתנו".

מהמטה של מאיה כץ נמסר: "צר לנו על כך שמשה פדלון בחר לנצל את ישיבת המועצה האחרונה, לטובת קמפיין הבחירות שלו ובעיקר לתקוף ישירות שופט במדינת ישראל, אשר קבע באופן חד משמעי כי שלטי בחירות שלו נתלו בניגוד לחוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר