תמרה קדוש
תמרה קדוש

מס הכנסה דורש מתמרה קדוש את מה שאין לה

קדוש, אם חד הורית בת 63, עבדה כמנקה במשך שנים רבות, בחלק קטן מתוכן כך התברר לה, לא עשתה תיאום מס. למרות שחשבה שהחוב נמחק, קיבלה דרישת תשלום של עשרות אלפי שקלים. "אין לי, זה סכום מטורף עבורי", היא אומרת ומתחננת שיתחשבו בה

פורסם בתאריך: 21.10.18 12:01

תמרה קדוש מרעננה, אישה בת 63 שעברה לא מעט בחייה, נאלצת בשנים האחרונות להתמודד עם האטימות של הבירוקרטיה הישראלית. במשך רוב חייה עבדה קדוש כמנקת משרדים על מנת לפרנס את ילדיה כאם חד הורית, אך לפני מספר שנים גילתה כי כשעבדה בין השנים 2008-2012 בשתי משרות ניקיון במקביל לא עשתה את תיאום המס הנדרש, וכעת היא חייבת למס הכנסה עשרות אלפי שקלים.

"בעלי התגרש ועזב לפני עשרים וחמש שנה בערך", מספרת קדוש, "נשארתי בלי כלום. כדי שלא יקחו את הילדים שלי לפנימיות, הייתי צריכה ללכת לעבוד. הבית שלי היה ריק, לא היה בו כלום ושום דבר לילדים. יצאתי לשוק העבודה ועבדתי כמנקה אצל כל מי שנתן לי עבודה. רק לפני חודשיים יצאתי לפנסיה. עד אז עבדתי מהבוקר עד הלילה ושברתי את הגב כדי להחזיק את הילדים ואת המשפחה".

לאחר שעבדה במקביל בשתי משרות ניקיון בין השנים 2008-2012 ולא ביצעה תיאום מס, פנו אליה ממס הכנסה וטענו כי בשל כך היא חייבת עשרות אלפי שקלים לקופת המדינה. "ב-2014 פנו אליי ממס הכנסה ואמרו לי שאני חייבת 20 אלף שקלים", מספרת קדוש, "על זה שלא עשיתי תיאום מס בין השנים 2008-2012. עכשיו אני, יש לי לקות למידה. אני בקושי יודעת לקרוא תלוש משכורת. לא היה לי מושג שהייתי צריכה לעשות את זה, ובטח שאין לי אפשרות כלכלית להחזיר כזה סכום מטורף. זה גמר אותי, נפשית. פניתי לאגף הרווחה בעיריית רעננה, שם כתבו מכתב לאגף מס ההכנסה בכפר סבא וביקשו מחיקת חוב, והאחראי באגף מס ההכנסה בכפר סבא דאז אמר לי שהוא לקח את זה תחת טיפולו, ושזה לוקח הרבה זמן יחסית אבל יבטלו לי את החוב".

אבל הסיפור של קדוש לא נגמר שם. בעקבות הבטחות מנהל האגף במשרד מס ההכנסה בכפר סבא, לא טיפלה בחוב. אך לפני כחמישה חודשים, הגיע מכתב שבישר לה כי הסיפור לא הסתיים. "בקשתך למחיקת חובות נבחנה בוועדה למחיקת חובות במטה רשות המסים מספר פעמים בשנים האחרונות", נכתב במכתב שקיבלה קדוש במאי, "ונמצא כי אינך עומדת בקריטריונים שנקבעו על ידי החשב הכללי במשרד האוצר ובכללם כושר השתכרות. לאור הכנסותיך בשנים האחרונות הוועדה סברה כי אין מקום למחיקת החוב".

מכתב שנשלח ממס הכנסה לתמרה קדוש לא צריך קרדיט

המכתב שנשלח ממס הכנסה לתמרה קדוש

"אני לא מבינה", אומרת קדוש, "אני גרה בדירת חדר וחצי בשכירות כבר 35 שנה. מרוויחה ששת אלפים שקל לחודש. איזה כושר השתכרות? הבית שלי הוא כמו מחסן, אני גידלתי ילדים בתנאים קשים. למה הם מערימים עליי קשיים ככה? איפה ההבנה והחמלה? למה אני נתקלת בחומה של ניירת ובירוקרטיה במקום באמפתיה?".

לדברי קדוש, החוב שתפח וצבר ריביות מאז 2012 כבר הגיע ל-42 אלף שקלים, שאין באפשרותה לשלם. "פניתי לאגף הרווחה בעירייה והם עומדים מולי ללא מענה. אומרים שאין להם אופציה לעזור לי, אין להם מה לעשות בשבילי. איך זה הגיוני? הם אגף ששייך לעירייה, אין קשר בינם לבין הממשלה? אני לא יודעת מה לעשות הלאה. אני אבודה".

מרשות המסים טרם נמסרה תגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר