בית הכנסת בספריית הנדיב
בית הכנסת בספריית הנדיב

המתפללים טוענים: מנהלת בית ספר הנדיב פועלת לפינוי בית הכנסת שפועל בספרייה

בית הכנסת פועל רק בימי שישי ושבת, ואחרי שעות הלימודים. "אין לנו שום ממשק עם המנהלת או עם התלמידים", אומר הגבאי. מהעירייה נמסר בתגובה: "בית הכנסת לא ייסגר כל עוד לא תימצא אלטרנטיבה"

פורסם בתאריך: 21.10.18 12:37

ברוך פרדינרו, גבאי בית הכנסת שפועל בספריית בית הספר היסודי הנדיב בהרצליה בשבתות כבר 44 שנה דורש להמשיך את פעילות בית הכנסת בבית הספר. הוא טוען כי מנהלת בית הספר, ציפי סוויסה קהל, פנתה אליו מספר פעמים ואמרה שקהילת המתפללים צריכה לעזוב את בית הספר ולעבור למקום אחר, מכיוון שהיא רוצה לשפץ את הספרייה ולהפוך אותה לממוחשבת.

"כל השנים לא היו לנו בעיות עם ההנהלה והכל התנהל כרגיל", מספר פרדינרו שמשמש כבר 20 שנה כגבאי בית הכנסת. "לא הפרענו לאף אחד. בית הספר מסיים את פעילותו ב-11:45 בימי שישי ואני מגיע ב-12:30 לסדר את המקום, ובמוצאי שבת מחזיר את הכל לקדמותו. אנחנו בסך הכל נותנים שירות לקהילה. יש לנו גם אישור מהעירייה. מתחילת שנת הלימודים הנוכחית הדברים השתנו. המנהלת, לפני כשלושה שבועות החליפה פתאום את המנעול של דלת הספרייה ונתנה לנו רק מפתח אחד. הסברתי לה שהיו לנו שלושה מפתחות ושאנחנו צריכים שיהיו לנו כמה מפתחות. היא אמרה שאם צריך שאתקשר אליה. גם אי אפשר לשכפל את המפתח כי צריך כרטיס עם קוד. היא שלחה לא פעם אנשים שיתקשרו אלינו ויגידו לנו שאנחנו צריכים לעזוב לאחר החגים, למשל את המזכירה ואת הספרנית. התקיימה גם פגישה במחלקת החינוך בעירייה עם האחראית על בתי הספר היסודיים, שאמרה שעד שאין לנו פתרון חלופי אנחנו נשארים באותו המקום. לפני כשבועיים המנהלת קיימה ישיבה עם ועד ההורים במקום, וטענה שאנחנו מפריעים לה, אפילו שחדר המורים היה ריק.

"אין לנו שום ממשק איתה או עם התלמידים. אנחנו מגיעים אחרי שעות הפעילות של בית הספר. התחלנו להגיע ב-14:00 כדי לסדר את המקום כדי שבטוח לא יהיה שם אף אחד, ולא יהיה סיכוי שמישהו יגיד שאנחנו מפריעים. כשהמנהלת סיפרה לי שהם הולכים לשפץ ולהחליף את השולחנות בספרייה ולהביא מחשבים אפילו הצעתי להשתתף בחלק מההוצאות".

עוד מוסיף פרדינרו: "בעירייה לא עושים כרגע שום דבר. פנינו לחבר מועצת העיר צבי וייס שניסה לדבר איתה לפני כשבוע ובינתיים אין התקדמות. חברי מועצת העיר האחרים אמרו שיטפלו בזה לאחר הבחירות ושעדיף שלא נעשה גלים עכשיו ונתחיל לריב איתה. הם טוענים שאחרי הבחירות יהיה יותר קל לטפל בזה. הראש של האנשים בבחירות עכשיו. כולם אומרים לי אחרי הבחירות – אני לא מבין למה אנחנו, כאנשי בית הכנסת, צריכים להתחשב בבחירות ובמנהלת החדשה. אנחנו לא נצא משם בקלות. בזמנו חשבתי לקחת עו"ד שיטפל בזה".

חבר מועצת העיר וייס אמר: "עזרתי לייסד את בית הכנסת הזה לפני 40 שנה. מפעם לפעם אם יש איזו בעיה אז אני מטפל בזה. זה עניין עירוני של העירייה. גם אם יש חיכוך או ויכוח נסדיר את זה בדרכי שלום. כל שבת באים לשם מתפללים ובמוצאי שבת הם מחזירים את הסדר על כנו. פתרתי בעיות יותר קשות בעיר. עברו כמה מנהלים וועדי הורים ואני מקווה וחזקה שאני אצליח לעשות שלום, אהבה ורעות בין כולם".

ממשרד החינוך נמסר: "ההתקשרות בין בית הספר למתפללים הינה באחריות העירייה. אנא קבלו את תגובת העירייה לנושא".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בית הכנסת לא ייסגר כל עוד לא תימצא אלטרנטיבה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר