גור רפאל (ימין) ודניאל קרסנר (במרכז) בטיול הקודם לפריז של עמותת "להושיט יד"
גור רפאל (ימין) ודניאל קרסנר (במרכז) בטיול הקודם לפריז של עמותת "להושיט יד"

טיסת החלומות: הילדים האלה יכולים להגיע לדיסנילנד, בעזרתכם

עמותת "להושיט יד" מסייעת במהלך השנה באופן שוטף לילדים חולי סרטן ושיתוק מוחין. גולת הכותרת הוא פרויקט טיסת החלומות. בימים אלה מגייסת העמותה תרומות כדי לקחת בינואר 20 ילדים ונערים לדיסינילנד

פורסם בתאריך: 16.12.18 09:08

גור רפאל אובחן כחולה בסרטן העצמות לפני כשנה. בתוך כל הטיפולים הקשים שעבר הנער בן ה-17.5, תושב רעננה, הוא זכה לחופשה אמיתית מהקשיים הגדולים, כאשר יצא בעזרת עמותת "להושיט יד", לטיול בפריז. "קודם כל זה להיות עם אנשים שיודעים מה אתה עובר", מספר גור לצומת השרון, "זה לשמוע ולחלוק סיפורים של אחרים. כשהייתי במחלקה בבית החולים לא יצא לי יותר מדי להתחבר כי כל אחד בחדר שלו. ככה, כשאתה עם עוד אנשים, ועוד בפריז, זו חוויה מדהימה. היה לנו סיור מעל פריז במסוקים. זה היה הרגע הכי מדהים בטיול. המחלה היא מאוד קשה. אתה עובר טיפולים אינטנסיביים. אז חוויה כזו מדהימה יכולה לשנות לילדים את הגישה".

רמה, אמא של גור, מחזקת את דבריו: "החופשה הזו מאזנת את השנה הקשה שהוא עבר. מצד אחד יש ימים קשים, שאין ברירה וחייבים לעבור אותם. מצד שני, יש דברים כמו הטיול הזה. הטיול הזה גם נותן את האופציה ליצור קשרים חברתיים חדשים, זה משהו שלא מתאפשר בזמן אשפוז. בזמן הטיפולים הכימותרפיים בלתי אפשרי לצאת מהמיטה. זה יוצר חברויות של ילדים שעברו תהליך דומה. זו חופשה חלומית עם חוויות מטורפות שפשוט מגיעה לילדים האלה".

פרויקט הטיול לחו"ל של עמותת "להושיט יד", הוא פרויקט ייחודי שנועד לתת לילדים חולי סרטן וילדים הסובלים משיתוק מוחין, הפוגה משנה ארוכה של טיפולים, כאבים והתמודדות קשה וסיזיפית עם המחלה שמסכנת את חייהם. בחודש ינואר הקרוב, רוצה העמותה להטיס כעשרים ילדים חולים לדיסנילנד שבאורלנדו, כאשר חמישה מהם מרעננה. לצורך כך, מגייסת העמותה כספים בימים אלה.

העמותה נוסדה על ידי מתנדבים ב-2006, ומאז נותנת מענה למאות ילדים חולי סרטן ושיתוק מוחין באמצעות מימון תרופות וטיפולים שאינם בסל התרופות, התרמות דם, חיפוש אחר מוח עצם, ארגון ימי כיף לילדים החולים וכמובן גולת הכותרת – "טיסת החלומות" – הטיול לחו"ל שנותן לילדים החולים אתנחתא של ממש.

"הטיול מבחינתם זה הכל", מספר דניאל קרסנר בן ה-24 מרעננה, שמתנדב בעמותה בשנה האחרונה. "זו חוויה מאוד משמעותית ומעצימה לילדים האלה, במיוחד להגיע למקום כמו דיסנילנד. ואנחנו פונים לציבור שיירתם לממן את זה. העמותה נותנת סיוע יום יומי לילדים חולי סרטן ולילדים הסובלים משיתוק מוחין לאורך כל ימות השנה, החל מעזרה במימון תרופות ועד לימי כיף לחולים. טיול לחו"ל זו מתנה שאנחנו מנסים לתת פעם בשנה לילדים, והוא משהו דורש תקציב מיוחד".

כמה טיול כזה עולה?

"יש 20 ילדים, אז עלות הטיול היא בערך 200 אלף דולר. יש תורם שכבר הסכים לתרום חצי מהסכום, ואנחנו הצלחנו לגייס עוד כ-25 אלף דולר. אז נשארו עוד כ-75 אלף דולר לגייס".

מה הקשיים הצפויים בטיול כזה?

"בעיקר הלוגיסטיים. זה קשה מאוד לחלק מהחולים, במיוחד לחולים בשיתוק מוחין לצאת למסע שכזה. הטיסה הארוכה, והשהייה שהיא כשבוע. אבל לכן אנחנו מלווים ברופא ואחות. זה לא פשוט, אבל ההנאה שלהם שווה הכל".

ניתן לתרום לעמותה ולהגשמת "טיסת החלומות" כאן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר