בית הספר אופק בהרצליה
בית הספר אופק בהרצליה

עיריית הרצליה פועלת להקמת בית ספר יסודי בעיר לילדים אוטיסטים

יו"ר האופוזיציה מאיה כץ, שהעלתה הצעה לסדר בנושא, הסכימה להסיר אותה לאחר שנודע כי פגישה בנושא אמורה להתקיים בסוף החודש בין נציגי העירייה לבין נציגי משרד החינוך

פורסם בתאריך: 20.1.19 09:45

עיריית הרצליה פועלת להקמת בית ספר יסודי בתחומה לתלמידים על הרצף האוטיסטי. כך עולה מתשובת העירייה להצעה לסדר שהגישה חברת המועצה ויו"ר האופוזיציה מאיה כץ, בישיבת המועצה שהתקיימה ביום שלישי שעבר.

כץ הסירה את הצעתה מסדר היום בעקבות הודעתם של ראש העירייה משה פדלון ומנהל אגף החינוך יעקב נחום, לפיה אמורה להתקיים ב-29 בינואר פגישה עם נציגי משרד החינוך לבחינת הקמת בית ספר יסודי לחינוך מיוחד בעיר. העירייה בוחנת את האפשרות להקים את בית הספר היסודי החדש בסמוך לבית הספר אופק, שהוא בית ספר לחינוך מיוחד על אזורי, לתלמידים בגילאים 21-12. לפי התכנון, אמור בית הספר היסודי החדש לכלול שש כיתות, אחת לכל שכבה. בעירייה אומרים שבין העירייה ובין משרד החינוך מתקיימים דיונים על הקמת בית הספר מזה כשנה.

לפי ההצעה של כץ, עיריית הרצליה תחל בתהליך להקמת בית ספר יסודי לתלמידים על הרצף האוטיסטי ולקויות תקשורתיות. זאת במטרה ליצירת רצף חינוכי לתלמידים, שכן העירייה מפעילה עבורם מסגרות מתאימות בגילאי גן, חטיבה ותיכון אך לא בגילאי בית ספר יסודי. בהצעה לסדר נכתב כי "כיום לא קיים בהרצליה או בסביבתה בית ספר המותאם לתלמידים בגילאי 6 עד 12 המאובחנים על הרצף האוטיסטי ובלקויות תקשורת, ובכך מתבקשים למצוא חלופות מענה חינוכיים בבתי ספר מחוץ לעיר. זאת על אף העובדה כי לאור נתוני התלמידים הזקוקים לבתי ספר מיוחדים כיום ומספר התלמידים בגני התקשורת בעיר, נראה כי צפוי גידול במספרם ולכן קיים צורך הכרחי בהקמת בית ספר מסוג זה. לכן הוצע כי אגף החינוך יחל בתהליך להקמת בית ספר יסודי מיוחד מול משרד החינוך ובמקביל, מינהל הנדסה יחל בתהליך איתור שטחי קרקע מותאמים”.

מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

"אני שמחה שהצעתי לסדר זירזה את הנושא וגרמה להתגייסות מהירה של הנהלת העיר ולכן החלטתי למשוך את ההצעה לסדר וכמובן שאמשיך לעקוב בנושא. חינוך ראוי לתלמידי החינוך המיוחד בעיר הוא לא בגדר רשות אלא חובה הנדרשת מעירייה איתנה כמו הרצליה", אמרה כץ.

נזכיר שלקראת יום ההתרמה לאלו"ט (אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם) שהתקיים בחודש שעבר, התראיינה לצומת השרון תושבת העיר יעל טבק שבתה עלמה מורד, בת שש וחצי, נאלצת ללמוד בבית הספר היסודי "יחדיו" בתל אביב בגלל היעדר בית ספר יסודי לתלמידים המואבחנים על הרצף האוטיסטי בהרצליה.

עלמה מורד עם הוריה יעל טבק ויונתן מורד

עלמה מורד עם הוריה יעל טבק ויונתן מורד

"ניסיתי לקדם בינואר בשנה שעברה הקמת בית ספר לילדים עם אוטיזם בהרצליה", אמרה אז טבק לצומת השרון, "הגעתי לוועדת החינוך בכנסת ובעקבות זה שר החינוך הוציא מכתב לוועדת החינוך של הכנסת שהוא מקצה מיליארד שקל בפריסה של ארבע שנים לבנות 1,100 כיתות חינוך מיוחד. פניתי גם למשרד החינוך ולעירייה ולא התקדמו עם זה יותר מדי, ולצערי לא נבנה כזה בית ספר בהרצליה. נתנו לנו שתי אופציות בזמנו – בית ספר בבת ים, שנמצא 20 ק"מ מהבית, או בית ספר אקשטיין בתל יצחק, 12 ק"מ מהבית, שזה בית ספר מוכר שאינו רשמי. לא הסכמתי, בשם עקרון השוויון לפיו כל מה שילד בלי אוטיזם מקבל גם ילד עם אוטיזם צריך לקבל, וזה כולל בית ספר של משרד החינוך. בהרבה מאמצים הצלחנו להכניס אותה לבית ספר בתל אביב, שהוא מדהים. הרצליה מספקת מענה נהדר ברמה של מעון יום שיקומי, גני תקשורת, ובית הספר אופק מספק מענה ברמה של חטיבת ביניים ותיכון. אני חושבת שיש מקום בהרצליה לבית ספר יסודי לתלמידים על הרצף. ברור שיש מספיק ילדים".

מהעירייה נמסר אז כי "הנושא בדיון משרד החינוך". ממשרד החינוך נמסר: "אכן התקבלו פניות הורים להקמת בית ספר לאוטיסטים בעיר הרצליה. הבקשות נבדקות למרות שבאופן עקרוני אין כיום צורך בפתיחת מסגרת חדשה בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר