מתוך הסרטון שצילם דוד בן עזרא
מתוך הסרטון שצילם דוד בן עזרא

"הכל עזה חוץ מהארנונה": צפו בסרטון שצילם תושב נווה זמר בשכונה

בעקבות החשיפה על כוונת עיריית רעננה להעלות את הארנונה ב-3.9%, תושבי השכונה החדשה זועמים על מצב השכונה וגובה הארנונה הצפוי. "לא מקיימים כאן הבטחות, אבל הארנונה שגובים מטורפת", אומרת תושבת השכונה

פורסם בתאריך: 4.2.19 09:48

בעקבות החשיפה על כוונת עיריית רעננה להעלות את הארנונה ב-3.9%, שפורסמה ב"צומת השרון" ביום חמישי האחרון, תושבי נווה זמר מתלוננים על חוסר קיום הבטחות שניתנו טרם הבחירות על ידי ראש העיר וזועמים על התוספת לארנונה הגבוהה שהם כבר משלמים כעת. התושבים טוענים כי השכונה נמצאת בבנייה, ולכן שירותי הארנונה שהם מקבלים, כמו ניקיון ותחזוקת תשתיות, הם מצומצמים.

"זה נראה כאילו העירייה פשוט לא ביקרה פה מאז שהתחלפה ההנהגה", אומר דוד בן עזרא, תושב השכונה, "לא הקצתה ניקוי רחובות, יש בורות בכבישים. נכון, בונים את השכונה, אבל מבחינת תחזוקה, ניקיון ושירותים לתושבים קיימים שבעיניי זו המטרה של תשלום הארנונה – אנחנו לא מקבלים אותם. הארנונה שלנו אמורה לשרת אותנו. אני משלם ארנונה על דירת ארבעה חדרים כמעט 1,300 שקלים לחודשיים, זה גם ככה מאוד גבוה".

בן עזרא צילם ביום שישי האחרון סרטון כשהוא מסתובב בשכונה ומצביע על חוסר הניקיון וההזנחה שבסביבת כיכר משה וילנסקי, אחת הכיכרות המרכזיות בשכונה. את הסרטון הוא העלה לקבוצת הפייסבוק של השכונה, שזכה לתהודה רבה.

"ההחלטה היא שערורייתית בכל קנה מידה", אומר שחר אריאל, תושב נוסף מהשכונה, "אני משלם ארנונה 1,680 שקלים לחודשיים אחרי הנחת משרת מילואים פעיל של 5% על דירת 5 חדרים, 127 מ"ר. אני חושב שלא מוצו כל האפשרויות של חיסכון ושלא ניסו למצוא פתרון יצירתי. הם הלכו לפתרון הקל. האם באמת צריך שני סגנים בשכר? מר ברוידא בכבודו ובעצמו אמר ב-2013 שיש לקצץ במשרות הבכירות. נאה דורש, נאה מקיים. ראש העיר לא יכול לבקש בקשה למנות את גיסתו בשכר ואז להעלות את הארנונה. אחת מההבטחות לפני הבחירות הייתה שצריך להוריד את הארנונה בנווה זמר. איך ייתכן שההחלטה המשמעותית הראשונה שלו זה להרים את הארנונה ברעננה שתשפיע על הארנונה של נווה זמר? אני באופן אישי לא אעבור על זה בשתיקה".

"התשתיות של השכונה לא במצב טוב, אנחנו נאבקים מהיום הראשון", אומרת טל, תושבת נוספת בשכונה, "אני גדלתי ברעננה, ההורים שלי עדיין גרים פה, אני רוצה לגדל את הילדים שלי פה. זה מאוד חורה. אנחנו כל הזמן אמרנו השלטון הישן, ועכשיו אנחנו לא רואים יותר מדי שינוי. עכשיו משתמשים בתירוץ אחר – ירשנו. הארנונה שגובים מאיתנו היא מטורפת, ברמה לא הגיונית. הבית הקודם שלי שהיה בשכונת רותם שני במזרח רעננה, ליד האוניברסיטה הפתוחה, הדירה שלנו הייתה באותו הגודל – ושילמתי הרבה פחות ארנונה".

תגובת עיריית רעננה תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר