הריסת הבניינים הישנים בעזרא הסופר. צילום סטודיו קמילה

המגדלים בדרך: צפו בסרטון מהריסת הבניינים ברחוב עזרא הסופר בהרצליה

ארבעת הבניינים הותיקים נהרסו בטקס חגיגי. בתוך שנתיים וחצי אמורים לקום במקומם ארבעה בניינים חדשים ובהם 136 דירות

פורסם בתאריך: 14.8.19 10:06

ארבעה בניינים ותיקים ברחוב עזרא הסופר בהרצליה נהרסו ביום שני בטקס חגיגי על ידי חברת הבניה רינובו, היזמית והמבצעת של פרויקט פינוי הבינוי במקום, שתבנה במקומם ארבעה בניינים חדשים עם 136 דירות. בעלי הדירות, השכנים ותושבים מהשכונה הגיעו לצפות בהריסת הבניינים.

לפי ההסכם של רינובו עם בעלי הדירות הישנות, הם יקבלו דירות חדשות בשטח בנוי של 95 מ"ר ועוד 12 מ"ר מרפסת בקומות 4-1 בבניינים החדשים, וכן חניה פרטית וממ"ד. מתוך 72 הדירות החדשות הנוספות בפרויקט ישווקו דירות של ארבעה וחמישה חדרים, דירות גן ופנטהאוזים בגודל 150-95 מ"ר במחיר שמתחיל מ-2.595 מיליון שקלים. אדריכל הפרויקט הוא דרור רימוק ואכלוס הדירות מתוכנן בעוד כשנתיים וחצי. עוד נציין כי תחילה ביקשו בעלי הדירות בפרויקט אישור מהרשות המקומית לחיזוק ועיבוי הבניינים במסגרת הליך תמ"א 38 שאותו הם קיבלו ב-2016, אך לאחר זמן מה ביקשו בעלי הדירות לשנות את מסלול הפרויקט במסגרת תמ"א 38 למסלול של הריסה ובניה.

צפו בסרטון מהריסת הבניינים:

"עברנו כברת דרך ארוכה כדי להפוך חלום של דירה חדשה למציאות", מספר ציון אקילוב, מבעלי הדירות בפרויקט, "בדרך אף קבלנו החלטה אמיצה להמתין עוד זמן מה כדי להפוך את הפרויקט לטוב יותר עבורנו. אני מראשוני הדיירים פה וגר כאן כבר 45 שנים. נולדו לי כאן שלושה ילדים שגדלו והתבגרו בבית הזה. אני מאוד מרגש לראות אותו נהרס לקראת עתיד חדש. יהיה אף מרגש יותר כשנקבל את המפתח לדירות החדשות. חברת רינובו השקיעה כל מה שנדרש כדי להוציא את הפרויקט על הצד הטוב ביותר וגילתה אורך רוח וסבלנות בייחוד כלפינו הדיירים וכעת סוף סוף הבניה יוצאת לדרך".

מנכ"ל חברת רינובו אליאב אסייג אמר: "מדובר בפרויקט שהחל את דרכו במסגרת הליך תמ"א 38/1 ועם הזמן, בהחלטה מושכלת וחכמה של הדיירים, ובסיוע ועידוד עיריית הרצליה קודם במסגרת הליך הריסה ובנייה מחדש (קידום לתמ"א 38/2). בעלי הדירות המתינו זמן רב באורח רוח וסבלנות מרשימה, להגשמת החלום שלהם וכיום זה ממש קורה לנגד עיניהם. אין ספק שניתן לראות את ההתרגשות הגדולה שלהם".

נזכיר כי הפרויקט נמצא בסמוך לבית הספר היסודי הנדיב שהנהגת ההורים שלו מנהלת מאבק זה זמן מה נגד החלטת העירייה להמשיך לקיים את הלימודים כסדרם בזמן העבודות באתר במבנה בית הספר. לפני כשבוע הציגה העירייה להורים חוות דעת מקצועית שנערכה ב-1.8 על ידי יועץ בטיחות של משרד החינוך מחוז תל אביב, אלכס אוסטרניק שבה נכתב כי "אין מניעה להפעלת בית ספר ‘הנדיב בתנאים המפורטים בתוכנית בטיחות" וכי "לא קיימים ליקויי בטיחות במסגרת אתר הבנייה המסכנים את התלמידים". ההורים לא התרצו מחוות הדעת ומהפגישה שהתקיימה ביום שלישי שעבר ואחד ההורים, עו"ד יניב שוורצמן, שלח לעירייה מכתב התראה לפני עתירה מנהלית. הגנים העירוניים סמדר, שלהב, נורית ואירוס, הסמוכים לאתר הבנייה, הועברו למבנים אחרים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר