הפריצה לבית באלישמע צילום באדיבות המשפחה

שכנים מהמושב: המשטרה עצרה חשוד בפריצה לאחר הודעת שווא על חשיפה לחולה קורונה

אברהם לביא קיבל שיחת טלפון ממישהו שידע היכן היה כמה שעות לפני כן, ונאמר לו שנחשף לחולה קורונה ועליו ועל משפחתו להיבדק באותו יום. כאשר היו במתחם הבדיקות נפרץ ביתם ונגנב ממנו רכוש רב. היום הודיעה המשטרה כי נעצר חשוד במעשה

פורסם בתאריך: 8.2.21 17:44

עדכון אחרון: 9.2.21 12:41

גם זה קורה בתקופת משבר הקורונה: פריצה לבית לאחר הודעת שווא על חשיפה לחולה מאומת. משפחת לביא מתגוררת במושב אלישמע, הסמוך לכפר סבא. אתמול (ראשון) בשעות אחר הצהריים, קיבל אב המשפחה אברהם שיחה ממספר חסוי. האדם שהיה מעברו השני של הקו אמר לו שהוא היה ליד חולה מאומת והוא צריך להגיע יחד עם כל המשפחה לעשות בדיקת קורונה בחניית אצטדיון לויטה בכפר סבא. ומה קרה? כאשר בני הבית היו בדרכם לבדיקה, ביתם נפרץ.

היום, שלישי, הודיעה המשטרה עצרה אתמול, 24 שעות לאחר הפריצה, חשוד במעשה. החשוד הוא בן 36, תושב אותו מושב, אלישמע, בו נפרץ הבית בשעות הערב של יום ראשון. על פי החשד, התקשר החשוד לבעל הבית והודיע לו כי מכיוון ששהה בקרבת חולה קורונה מאומת, חובה עליו בהתאם להנחיית משרד הבריאות, להיבדק עם משפחתו במתחם בדיקת קורונה בכפר סבא. בזמן שיצאה המשפחה לצורך ביצוע הבדיקה נפרץ ביתם ומתוכו נגנב כסף מזומן, תכשיטים ורכוש נוסף. בלשי תחנת כפר סבא עצרו את החשוד ובתום חקירתו בתחנת המשטרה יובא בהמשך היום לביהמ"ש השלום בפ"ת לדיון בהארכת מעצרו.

"לקראת השעה ארבע, אני מקבל טלפון והאדם בצד השני אומר לי שהייתי באזור התעשייה בכפר סבא ליד חולה מאומת", סיפר אתמול אברהם לביא על מה שקרה. "הוא אמר לי שאני צריך להגיע בערב עם כל המשפחה לבדיקה, הסברתי לו שכבר עשיתי שני חיסונים ואז הוא אמר לי, שאני עדיין יכול להדביק ולכן עלי להגיע לקראת השעה שבע וחצי לבדיקה. לקראת השעה שש ועשרים, אני מקבל פעם נוספת טלפון, האדם בצד השני ביקש לוודא שאני באמת מגיע, שאלתי האם ניתן להקדים והוא אמר שכן. לקראת עשרים לשבע יצאנו מהבית, אני אשתי והילדים. הוא כנראה עקב אחרינו וראה שאנחנו נוסעים וזו הייתה הזדמנות שלו לפרוץ אלינו הביתה".
איך הוא ידע שהיית באזור התעשייה?
"אני מתנדב בעמותה שמחלקת אוכל לנזקקים, אז יש אנשים שאולי ידעו שהייתי שם".
המשפחה הגיעה לחניית האצטדיון בכפר סבא שם מתקיימות בדיקות הקורונה, אך המקום כבר היה לקראת סגירה. אברהם מספר: "העמדה של קופת חולים כללית נסגרה בשעה שש וחצי והם אמרו לנו שאין להם מושג על מה מדובר, גם במכבי ולאומית לא ידעו כלום. התקשרנו למוקד והם גם לא ידעו ואמרו לנו להגיע למחרת בבוקר. משהו בכל הסיפור לא הסתדר לבן שלי והוא אמר שאולי מישהו עבד אלינו ובכלל רוצים לפרוץ לנו לבית, דבר שבאותו רגע לא היה נשמע לנו הגיוני. הגענו הביתה וחשכו עינינו, הבית היה מהפכה. הם גנבו כסף, תכשיטים, את המחשבים הניידים וציוד רב", הוא אומר בכאב.

הבת לירי העלתה לפייסבוק פוסט שהפף ויראלי. "מעבר לעלבון ולתחושת חוסר האונים", היא אומרת, "בנוסף למצב הכלכלי והנפשי בו שרויה מדינה שלמה בשל הנגיף, עכשיו ההורים שלי ואנחנו גם צריכים להתמודד עם אובדן כסף וציוד רב שנגנב לנו. לי גנבו קופסא מלאה בתכשיטים שיש לה המון ערך עבורי".
המשפחה הגישה תלונה במשטרה וכן צפתה במצלמות של השכנים שתיעדו את הפריצה. "רואים שבשעה 19:10, הוא יוצא ממתחם בית הכנסת ונכנס אלינו הביתה, הוא מכבה את האור שלא יראו אותו והיה לו מספיק זמן לקחת מה שהוא רוצה", אומר אברהם. "ככל הנראה מישהו חיכה לו בחוץ והתריע אם מישהו מגיע. זו הרגשה נוראית, שמישהו פולש למקום הפרטי שלך, אתה לא מאמין ואתה חושב שאתה בחלום או בסרט רע ולאט לאט מעכל את זה וזה ממש מדכא".
מה אמרו במשטרה לאחר הפריצה?
"החוקרים היו אצלנו ולקחו פרטים, במשטרה אומרים שיש להם כיוון, אבל עדיין לא רוצים להגיד לי כלום. אני מאוד מקווה שיתפסו אותם ויחזרו לנו לפחות את התכשיטים".

כאמור, אתמול בערב נעצר חשוד במעשה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר