מסיימי קורס חובלים מתל מונד, מימין סגן תמיר לביא, סגן נוי רבינו, סגן עמית שניידר
מסיימי קורס חובלים מתל מונד, מימין סגן תמיר לביא, סגן נוי רבינו, סגן עמית שניידר

שלושת החברים הטובים מתל מונד סיימו יחד קורס חובלים

סגן נוי רבינו, סגן תמיר לביא וסגן עמית שניידר, הגיעו יחד לקורס חובלים מחזור 145 ועמדו יחד על מגרש המסדרים השבוע

פורסם בתאריך: 8.9.22 17:58

טקס סיום קורס חובלים מחזור 145 התקיים אתמול (רביעי) בבסיס זרוע הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות ראש הממשלה, יאיר לפיד, ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. קורס חובלים הינו קורס יוקרתי הנמשך כשנתיים וארבעה חודשים, אשר מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות. החובלים הבאים הולכים לעמוד בחזית הלחימה הימית. הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס. בקורס חובלים מחזור 145 הוכשרו כ-41 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים, ועם סיום הקורס שובצו בכלי השייט השונים. בין המסיימים שלושה מהיישוב תל מונד, סגן נוי רבינו, סגן תמיר לביא וסגן עמית שניידר, שלושתם חברים טובים שהגיעו יחד לקורס.

סגן נוי רבינו בן ה-21 סיים קורס חובלים במגמת אלקטרוניקה ושובץ בספינת הטילים אח"י רומח. נוי למד בתיכון "רבין תל מונד" והרחיב פיזיקה וערבית. בזמנו הפנויהוא אוהב מאוד ספורט ובעיקר כדורגל. בעבר שיחק בהפועל כפר סבא והיה שוער. הוא היה בצופים ואף שימש כמדריך. נוי מספר על הבחירה שלו בקורס חובלים: "לפני הצבא התלבטתי מה אני רוצה לעשות. הכרתי את הקורס דרך אח שלי והחלטתי שאני חייב ללכת לנסות. אני חושב שהעיקר בקורס זה עבודה עם אנשים והתעסקות עם פיקוד, עבודה בתוך צוות", הוא אומר. "אני יכול להשפיע על אנשים בטווח הארוך ולראות איך הם צומחים בתור לוחמים ובתור בני אדם. כמובן שהתפקיד הזה תורם בהרבה בחינות למדינה – דבר מאוד משמעותי וחשוב לי באופן אישי".
נוי מתייחס לחוויה החברתית בקורס ואומר: "האנשים בקורס הם סופר איכותיים. הייתי עם הצוות שלי מההתחלה ועד הסוף. עוברים כל כך הרבה ביחד שאי אפשר שלא להתחבר לאנשים המדהימים האלו לכל החיים".
לנוי יצא לקחת חלק בפעילויות מבצעיות לאורך ההכשרה. "זה העלה לי את המוטיבציה מאוד", הוא מספר. "הבנתי את המשמעות ואת המטרות של מה שאנחנו עושים פה. המטרה העליונה שווה את כל המאמצים הקטנים האלה".

סגן תמיר לביא בן ה-21 סיים קורס חובלים במגמת שייט ושובץ בסער 4.5 באח"י רומח. תמיר למד בתיכון רבין בתל מונד והרחיב תיאטרון וערבית. לפני הצבא שיחק כדורסל מכיתה א' עד יב' והיה בליגה מקצועית, וזכה עם קבוצתו שלוש פעמים באליפות ופעם אחת בגביע המדינה. בנעוריו היה בארגון "בית אקשטיין", ארגון הנותן שירותים לאנשים עם מוגבלות. תמיר מספר על הבחירה בקורס חובלים: "תמיד רציתי לשרת בצורה משמעותית. רציתי תפקיד שבו אני אבטא את עצמי בצורה הכי טובה שיש".

הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. השלב האהוב על תמיר היה השלב המתקדם. "הייתי בצוות מלא חברים ואחווה. בפעם הראשונה שיצאנו לשטח היו מלא אתגרים ומבחנים. בשלב הזה הבנתי שאני רוצה להיות חובל ולהגיע לדבורים בהמשך. המחזור שלנו מגובש בטירוף. יש לנו בדיחות פנימיות, צחוקים ותמיכה אינסופית אחד לשני. עברנו הכל יחד. זה קורס משמעותי ומחבר, בו כל אחד עובר תהליך עם עצמו ומתפתח – אנחנו תמיד יחד".
עוד הוא מספר על שלב ההכשרה: "יצא לי לקחת חלק בפעילות מבצעית וזאת הייתה תחושת המשמעות הכי חזקה שהרגשתי בחיי".

סגן עמית שניידר בן ה-21 סיים את קורס החובלים במגמת מכונה ושובץ בספינת הטילים אח"י כידון. בילדותו התגורר עמית עם משפחתו במשך שנתיים בגואטמלה וכחצי שנה בארצות הברית. עמית למד בתיכון רבין והרחיב תיאטרון ופיזיקה. בזמנו הפנוי היה מתאמן בקרוספיט. עמית מספר על הבחירה שלו בקורס חובלים: "הקורס פיתח אותי מאוד ואתגר אותי בכל פעם מחדש. בקורס לומדים איך ליפול ולקום כל פעם מחדש, עוברים יחד קשיים פיזיים ומנטלים, אך בסוף חווים חוויות שאין בשום מקום אחר. החברים שמכירים בקורס הם חברים לחיים, כל הזמן נמצאים ביחד, סוגרים שבתות ותמיד יש אווירה חיובית וסיפוק אדיר", מספר עמית על החוויה החברתית שלו מהקורס.
ולאיזה שלב בקורס הוא התחבר במיוחד? "ימ"פ (ימאות ופיקוד) בשלב הבסיסי. זה היה אתגר פיזי מאוד גדול. הרגשתי שזה מאתגר אבל גם מקום מצוין להראות בו את היכולות שלי ולהצליח", מסכם עמית.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר