ירון הנובר ז"ל, צילום מהפייסבוק, באדיבות המשפחה
ירון הנובר ז"ל, צילום מהפייסבוק, באדיבות המשפחה

"הוא מת בשיאו, כך יזכרו אותו". בדרך לבסיס של בנו נהרג ירון הנובר בתאונה

אבל כבד על מותו של ירון הנובר, מאמן אמנויות לחימה, ובנו של דניס שהקים בהרצליה את מכון דניס הישרדות. האחות אורלי: "הוא היה שקט וצנוע, אבל אי אפשר היה לפספס אותו"

פורסם בתאריך: 23.9.22 10:05

אבל כבד: ירון הנובר בן ה-58, מאמן אומנויות לחימה ובנו של מאמן אומנויות הלחימה הוותיק והמיתולוגי דניס הנובר מבית הספר 'דניס הישרדות' בהרצליה, נהרג בתאונת דרכים קשה ביום שלישי בכביש 211 סמוך לצומת אשלים בדרום.

התאונה התרחשה בשעה 14:50 כאשר מיניבוס התנגש באופנוע עליו רכב ירון. למקום התאונה הוזעקו כוחות מד"א רבים, החובשים והפרמדיקים בשטח נאלצו למרבה הצער לקבוע את מותו של הנובר ז"ל. חובש רפואת חירום במד"א, אמיר סולב, סיפר: "כשהגענו לזירת התאונה ראינו מיניבוס כשהוא מעוך בחלקו הקדמי ובמרחק של מספר מטרים שכב רוכב האופנוע כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בו בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום. 11 מנוסעי המיניבוס טופלו במקום ופונו לבית החולים כשמצבו של אחד קשה והשאר קל".

מותו של המאמן הוותיק והמוכר, שהיה השראה ללא מעט אנשים, השאיר בהלם את חבריו, מתאמניו ובעיקר בני המשפחה שסיפרו על מורה לחיים, דמות לחיקוי ומאמן משכמו ומעלה. "קשה לספר בכמה מילים על ירון", אומרת מספרת בכאב אחותו אורלי. "ירון היה בן מסור מאוד להורים שלנו וטיפל בהם בכל נושא שהיה צריך. אנחנו משפחה מאוד מגובשת – שלושה אחים, גיא הצעיר, ירון ואני. לאורך כל החיים ירון היה ילד בוגר, הוא היה אבא נהדר, בעל נפלא ואח שאין לי מילים לתאר אותו ואת העזרה שהוא נתן לי ולמשפחה לאורך השנים", אומרת אורלי ומתקשה לדבר עליו בלשון עבר. "ירון היה סוג של אומן, הוא היה מוכשר בצורה בלתי רגילה. סוג של גאון בתחום האומנות, צייר, כתב והיה הנדימן – אין דבר שהוא לא עשה. הוא גם המציא פטנט בין לאומי שעוסק בהגנה עצמית ואשר אותו פיתח בעצמו. ירון הוא אומן בתחום אומניות הלחימה. הוא התחיל בדניס הישרדות ונמצא בדרגה דן 11, אחת מתחת לאבא שלי. בנוסף, ירון רץ מרתון למרות שהיו לו פציעות. בתחום אומנויות הלחימה הוא היה מוכר בכל העולם".

אורלי מספרת שאביה דניס המציא את שיטת 'דניס הישרדות', לאחר שעלה מדרום אפריקה, שם חווה חיים לא פשוטים. "אבי היה ילד קטן והחליט שהוא לא נשבר והוא שורד ומאז הוא פיתח את השיטה אותה הנחיל גם לנו כמשפחה, וגם בהרצליה בה פעל רבות גם בהתנדבות עם ילדים, מספרת אורלי. "ירון לקח את זה הלאה ופיתח בעצמו שיטה משלו. הוא היה מחובר להרצליה, למכון, לאבא ולמשפחה עד מותו הטראגי. ירון איש מאוד מוכשר ואדם מאוד שקט. מאוד צנוע ועניו, אף פעם לא בולט, אבל אי אפשר היה לפספס אותו, הוא כל כך יפה", היא מוסיפה בכאב ומספרת שלכולם כואב ובעיקר לאמא שלהם שנקרעת מאובדן הבן.

# # #

ירון הנובר ז"ל, היה אמן לחימה ישראלי בשיטת דניס הישרדות דאן 11, אלוף ישראל במשקל של עד 75 ק"ג בין השנים 1985–1998 ומייסד שיטת "אולטימייט קרב מגע". ירון נולד במושב מולדת בעמק יזרעאל בן לרוזלין (שושנה) ודניס הנובר, מייסד שיטת דניס הישרדות ואח לגיא ואורלי. בילדותו גדל ירון בשכונת יד התשעה בהרצליה, את חייו הבוגרים בכפר סבא, באר שבע ותל אביב. בגיל 16 קיבל את החגורה השחורה. בנוסף התאמן גם באתלטיקה קלה ובצה"ל שירת בסיירת שלדג. לצד היותו אמן לחימה, העביר סדנאות וסמינרים של הגנה עצמית וקרב מגע בארץ ובעולם. בשנת 1999 זכו הנובר וחברת טנדו במכרז להדרכת תלמידי בתי הספר בכל יישובי קו העימות של מדינת ישראל, ובמסגרת זו קיבלו הדרכה כמאה אלף תלמידים.

 

ירון היה נשוי למישל, אב לקאי, בן וסיטר, וסב לשני נכדים מבתו – דן ויולי, נינים לדניס ושושי. בשנים האחרונות התגורר ירון בתל אביב עם המשפחה. "ירון היה בדרך לבקר את הבן שלו בבסיס בשעה 14:00, הוא נסע להביא לו דברים והיה מאוד מאושר", אומרת אורלי בכאב, "רבע שעה לפני שהוא הגיע לבסיס, כשהוא רכוב על האופנוע שלו, מיניבוס נכנס בו בצורה נוראית והרג אותו".

אורלי מספרת על על דברים מרגשים שירון עשה בשנים האחרונות: "ירון עבד עם אנשים מאותגרים, אוטיסטים והוציא מהם דברים שהמשפחות שלהם לא מאמינות, הוא לימד אותם לדבר, העניק להם בטחון, גם למבוגרים וגם לצעירים. ירון היה בעיצומה של כתיבת ספר והעולם הפסיד – כי ירון תרם ואין לי מילים. הוא מת בשיאו, וככה יזכרו אותו".

גם מתאמנים וחברים רבים ספדו לירון בקבוצות הפייסבוק השונות, וסיפרו על לוחם ומאמן משכמו ומעלה, איש ערכים ואחד מגדולי אמני הלחימה בארץ ובעולם. "כזה היה ירון – לוחם ומאמן. חזק ותקיף. בעל אגרופים קשים כקורנסים אבל לב פתוח ואוהב. חכם ופילוסוף. איש עדין ורגיש. כל מתאמן שלו זכה ליחס אישי ולכן כל מתאמן הרגיש שירון הוא גם חבר". כתב חבר ואחר הוסיף: "ירון היה מאמן ואדם מדהים משכמו ומעלה, צנוע, נעים הליכות, מצליח והשראה גדולה לכולם, אחד האנשים המוערצים, היקרים והאהובים במערך הלחימה הישראלי". חברה אחרת כתבה: "ירון היה אחד מאומני הלחימה הטובים בעולם ומורה ובן אדם מדהים. כמעט שלושים שנה הוא חבר שלי ואחד ההשפעות העיקריות שלי". קהילת אומנויות הלחימה בישראל פרסמה הודעה מיוחדת: "קהילת אומנויות הלחימה בישראל מרכינה ראש וכואבת על פטירתו בטרם עת של ירון הנובר. איבדנו אח, אומן לחימה שתרם רבות לקידום התחום בישראל. זהו יום עצוב עבור כולנו".

ירון הנובר ז"ל הובא למנוחות אתמול (חמישי) בבית העלמין העירוני החדש בהרצליה. המשפחה יושבת שבעה במכון דניס הישרדות, שדרת הכוכבים 4. ביום שישי בין השעות 09:00-15:00, בראשון בין השעות 9:00-15:00.

יהי זכרו ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר