הדס, גל וארי תמרי, צילומים פרטיים
הדס, גל וארי תמרי, צילומים פרטיים

"יצאנו לקמפיין לגייס כסף כדי להפוך שוב להורים. לא אוותר עד שזה יקרה"

הדס תמרי נולדה עם כליה אחת והיריון מהווה עבורה סכנת חיים. לפני שנתיים הביאו הדס וגל לעולם את בנם ארי באמצעות הליך פונדקאות. עתה הם יוצאים למסע נוסף. "יהיו לארי אח או אחות", הם מבטיחים

פורסם בתאריך: 14.7.23 08:35

"אם אני לא אצא עכשיו למסע הזה של גיוס כסף לפונדקאות, הבן שלי ארי יבוא אלי עוד כמה שנים וישאל אותי למה אין לו אח או אחות. אני לא מוכן להגיד לו שזה בגלל כסף. אני אגיד לו שעשיתי הכל, אבל אני לא אצטרך להגיד לו כי יהיו לו אח או אחות". את הדברים המרגשים האלה אומר גל תמרי, תושב ראש העין, שבשבוע שעבר יצא ביחד עם אשתו, הדס, בקמפיין גיוס המונים (הד סטארט) כדי לגייס כסף עבור פונדקאית שתישא ברחמה את האח או האחות העתידיים של בנם ארי. לשם כך הם זקוקים לסכום של 300 אלף שקלים.

הדס גל וארי תמרי, צילום פרטי

הדס גל וארי תמרי, צילום פרטי

זו הפעם השנייה שגל והדס יוצאים למסע הזה. גם ארי הגיע לאוויר העולם בהליך פונדקאות, אחרי כשש שנים וחצי בו המתינו לילד משלהם. גל והדס בני ה-36 נמצאים ביחד 18 שנים מאז למדו בתיכון. הם התחתנו לפני שמונה וחצי שנים ולפני שנתיים הפכו להורים, כאמור, גם בהליך של פונדקאות.

"הדס נולדה עם כליה אחת וחיה עם זה בסדר גמור, אבל במקרה של הריון הכליה יכולה להתרחב וחייה עלולים להיות בסכנה", מסביר גל. "בעיה נוספת היא שיש לה רחם קטן. המשמעות היא שהתינוק יכול להיוולד מוקדם מדי. המומחים איתם התייעצנו הזהירו אותנו שכניסה להריון משמעותה סכנת חיים ממשית. בדרך הדס נכנסה להיריון שלא צלח, והבנו שמזל שהוא לא צלח, כי ייתכן שהיא לא הייתה שורדת אותו. אחרי שעיכלנו את המצב העדפנו שלא לסכן את חייה של הדס והחלטנו לנסות להביא ילד בהליך של פונדקאות. בסופו של דבר, פגשנו את המלאך שהפכה אותנו להורים".

הקמפיין של הדס וגל תמרי

הקמפיין של הדס וגל תמרי

ועכשיו החלטתם לצאת למסע נוסף.
"מהרגע שארי נולד אנחנו רוצים להרחיב את המשפחה. תמיד חלמנו על ארבעה ילדים, אבל הבנו שצריך לצמצם את החלום לשניים או שלושה. מאז אנחנו עובדים בלגייס כסף וצריך הרבה כסף. הוצאתי ספר על הסיפור שלנו, מכרתי הרבה עותקים, אבל משם לא באה הישועה. הציעו לי להרצות. מעולם לפני כן לא עמדתי מול קהל. עשיתי קורס והתחלתי להרצות. אבל הזמן עבר והחלום רק מתרחק. לגדל ילד זה עסק יקר, במיוחד במדינה כמו שלנו עם יוקר המחיה שבה. להגיע לסכום של 300 אלף שקל זה בלתי אפשרי לאנשים עם הכנסה ממוצעת. אני לא רוצה לחכות עשר שנים כדי שאולי זה יקרה. הבנתי שאנחנו צריכים עזרה ויצאנו לבקש עזרה. אני משתף המון ברשתות על המצב שלנו ומקבל תגובות נהדרות. יצאנו לקמפיין לגייס כסף כדי להפוך שוב להורים. לא אוותר עד שזה יקרה".

יש לכם כבר ילד משלכם, למה לא לאמץ הפעם?
"אימוץ זו מעלה גדולה אבל לא כל בן אדם יכול לעשות את זה. מהבירור שעשינו בישראל לא קל לאמץ. זה לוקח הרבה שנים ועולה כסף. מעבר לכך, אנחנו רוצים ילד מהגנטיקה שלנו. אם נוכל בהמשך לעשות אימוץ, יש סיכוי טוב לזה, אבל בשלב הזה יש לנו עוברים משלנו. הבעיה שלנו היא רק 'בתנור' ונמצא דרך לפתור אותה. אנחנו עוד לא בשלב של האימוץ".

איך הולך בינתיים הקמפיין?
"אנחנו צריכים לגייס את כל הסכום תוך 30 יום. אנשים נותנים לנו חיזוקים. אני עכשיו בשטח, מחלק פליירים, תולה שלטים ומקבל תגובות מעולות. מקבל תגובות גם מגברים. הם אומרים שהם לוקחים מזה המון. הכוונה לאו דווקא לגיוס, אלא לכל מה שאני משתף – שגם האבא צריך להיות יותר עם הילד, להיות יותר מעורב. הם מעריכים את הדברים האלה שאני כותב ואנחנו אומרים לכולם תודה בחזרה".

לקמפיין המימון היכנסו כאן

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר