חוף הכלבים בהרצליה, צילום פרטי
חוף הכלבים בהרצליה, צילום פרטי

חוף הכלבים עבר למיקום חדש. בעלי כלבים: בחירה גרועה

העירייה העבירה את חוף הכלבים לקצה אכדיה דרום, בעלי כלבים יוצאים נגד ההחלטה: "לא הייתה בעיה במיקום הקודם". העירייה: "המיקום נקבע לאחר פיילוט והפקת לקחים, בעיקר מציאת מקום בסוף קטע דרך, ולא באמצע או בסמוך לחוף מוכרז לרחצה"

פורסם בתאריך: 31.1.24 08:46

חוף הכלבים בהרצליה עבר דרומה ובעלי כלבים טוענים כי מדובר בהחלטה גרועה: לפני כשבועיים הודיעה עיריית הרצליה כי חוף הכלבים החדש ייפתח בחוף אכדיה דרום וזאת לאחר שעד כה שימשה רצועת חוף מדרום לסידנא עלי כחוף כלבים.

בעירייה ציינו כי לאור הצלחת הפיילוט שהפעילה העירייה בשנה האחרונה בחוף הכלבים בסידנא עלי, ולבקשת התושבים, חוף הכלבים עובר למיקום חדש, נגיש, מרווח ומרכזי יותר – חוף אכדיה דרום. חוף הכלבים נקרא על שם הכלב זילי, שנהרג בחילופי אש בשכם באוגוסט 2022 בעת פעילות מבצעית של לוחמי הימ"מ ללכידת מבוקש בפעילות טרור.

בעירייה ציינו כי בחוף יהיו פרושים מתקני אג'יליטי לכלבים, ספסלים ושולחן פיקניק, מתקני שתייה, מקלחות לכלבים ושכשוכיות לכלבים. אולם, זמן קצר לאחר פתיחתו במיקומו החדש, טוענים בעלי כלבים כי המיקום שנבחר הוא הגרוע ביותר שיכול להיות, כפי שמסביר בעל כלב שנוהג להגיע עם כלבו לחוף הכלבים: "העירייה החליטה להעביר את חוף הכלבים לקצה הדרומי ביותר של חוף אכדיה דרום, בסמוך ממש לקניון ארנה, בקצה מובל המים, במקום שבו מתנקזים כל המים המלוכלכים מהקולטנים בכל רחבי העיר. בתקופה הזאת של גשמים מתנקזים לשם כל מי הגשמים ביחד עם השמנים, הרעלים, הדלקים, הלכלוך הרב וחומרים אחרים שנמצאים על הכבישים והמדרכות ונשטפים עם מי הגשמים. אלו יתערבבו עם החול שבו ישכשכו הכלבים שלנו וזה יהיה פשוט מפגע בריאותי עבורם. שלא לדבר על כך שבתקופת גשמי החורף החוף מלא במים בגלל מי הגשמים המתנקזים שם ולא מתאפשר בכלל להשתמש ברצועה זו לצורך חוף כלבים".

בעל כלב אחר טוען: "לא הייתה שום בעיה בחוף שהיה בצמוד לסידנא עלי. כל בעלי הכלבים היו מרוצים מהמיקום הזה ואין לנו מושג מדוע העירייה החליטה על העברת מיקומו של חוף הכלבים. כאשר פנינו לעירייה נאמר לנו שזאת החלטה של גורמי מקצוע. חבל שלא התייעצו עם בעלי הכלבים כי רבים מהם סבורים שהעירייה בחרה את המיקום הגרוע ביותר, מהסיבה שמדובר במפגע בריאותי עבור הכלבים שלנו".

לטענתו, חוף זה לא משרת רק את תושבי הרצליה: "צריך לזכור שלחוף הכלבים מגיעים אנשים רבים מרעננה ומכל אזור השרון. העירייה בחרה את המיקום הכי גרוע עבור חוף כלבים ויצאה בהודעה שהמעבר נעשה לפי בקשת התושבים. אז אולי תושבים, אבל לא בעלי הכלבים שרבים מהם סבורים שזאת החלטה גרועה. אנחנו מרגישים שזה פשוט זלזול בכלבים שלנו ובנו כבעליהם".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מיקום החוף נקבע לאחר שנה של פיילוט והפקת לקחים רבים ובעיקר מציאת מקום בסוף קטע דרך, ולא באמצע או בסמוך לחוף מוכרז לרחצה, כך שזה יאפשר נקודה סטרילית ולא באמצע מעבר הולכי רגל. המקום הנוכחי גודר ויש תיחום המונע בריחה של כלבים משטח החוף, כך שתלונות על חסימת מעבר או חשש מכלבים באמצע הדרך לא יהיו כאן. בשטח החוף יש 2 כניסות קרובות לחניה, מסלול מרוצף, ציר גישה בתחבורה ציבורית, נגישות לאנשים עם מוגבלויות, נקודות מים למקלחות חוף ושתיה. השטח הנו במקום בו המוצא (מובל) הנו איזור של 300 מטר מרובע בקירוב, שטח שיש בו גם חול ים, וגם קרבה לים. בשטח החוף הוצבו מתקני חוף, ומתקני נוחות לבעלי הכלבים, ובנוסף שטח החוף בנוי בצורת אמפי כך שניתן לקיים אירועים עירוניים תוך כדי יצירת סביבה של מקומות ישיבה רבים לקהל גדול. כלל שטח החופים כולל נקודה זו עוברת דיגום מי ים, המועבר למשרד הבריאות אחת לשבוע. הים והמים אותם מים בכל רצועת החוף. החל מחודש אפריל, המובל נסגר להזרמות מי נגר חורף, והופך להיות יבש, לכן ציבור בעלי הכלבים ייהנה משטח רחב מאוד ומחול יבש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר