צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

עשרות ילדי גנים בכפר סבא מתחילים היום את הלימודים בלי סייעת שנייה. ההורים יפגינו

עיריית כפר סבא תיקצבה על חשבונה את הסייעת השנייה בגני טרום טרום חובה שבהם פחות מ-30 ילדים, אבל רק עד סוף דצמבר

פורסם בתאריך: 1.1.18 09:31

לפחות שמונה גני טרום טרום חובה בכפר סבא, שבהם פחות מ-30 ילדים, מתחילים היום, 1 בינואר, את הלימודים עם סייעת אחת במקום שתיים. זאת בעקבות החלטת משרד החינוך שלא לתקצב סייעת שנייה לגנים כאלה, והחלטת עיריית כפר סבא שלא להמשיך לתקצב את הסייעת השנייה בגנים האלה כפי שעשתה בשלושת החודשים הראשונים של שנת הלימודים.

ביטול הסייעת השנייה בגנים המדוברים היתה צפוייה וההורים ידעו על כך מראש, וגם בשנה שעברה מימנה העירייה את הסייעת השנייה עד סוף דצמבר. השנה החליטה העירייה לממן את הסייעת השנייה עד סוף אוקטובר, אך פנייה של ועד הגנים העירוני לממלא מקום ראש העירייה צביקה צרפתי הביאה להארכת מימון הסייעת השנייה עד סוף דצמבר גם השנה. עם זאת הורים לילדים בגנים בעיר דורשים להמשיך לממן את הסייעת השנייה, ומתכננים להפגין נגד ההחלטה בישיבת המועצה ביום רביעי הקרוב. גורמים בוועד ההורים העירונים אמרו ל"צומת השרון" כי אילו בעירייה היו משקיעים מראש מחשבה באיזון מספר התלמידים בגנים, פחות גנים היו נפגעים מהמהלך.

יונתן פרימוריסה, אב לילד בגן ברוש: "מה שמפריע לנו הוא שהילדים התחילו את הילמודים עם שתי סייעות, התחברו אליהן ונוצרה דינמיקה עם הצוות. פתאום, שלושה חודשים מתחילת השנה, מורידים סייעת אחת. זה לא בריא לילדים וההתנהלות הזו גם לא נכונה כלפי הסייעת. רוב הילדים בגנים האלה, הם בני שלוש. חלקם עוד צריכים עזרה בשירותים. יש לזה השפעה מעבר לפן הרגשי".

אבל אתם ידעתם מראש שזה מה שהולך לקרות.

"הסייעת השנייה אצלנו קיבלה את ההודעה ממש לפני כמה ימים. זה נעשה די בהפתעה. יזמנו פגישה בעירייה עם אנשים מאגף החינוך שבה השתתפו חברי ועד הגן ועוד כמה אימהות. הבטיחו בפגישה שיחזרו אלינו ולא יצא מזה כלום. כעת אמורה להיות פגישה עם ראש אגף החינוך ב-16 בינואר, אבל זה קצת מאוחר. המהלך הזה נעשה בצורה קרה וחסרת התחשבות בילדים, ועוררה את זעמם המוצדק של ההורים שטוענים כי מהלך כזה יגרום לילדים נזק".

גילת ציון, אם לילד בגן צאלון: "העירייה עושה מאמצים, אבל בקטע של הסייעת השנייה זה בעייתי. יש ילדים קטנים, מתחת לגיל שלוש, שחווים את הקושי של הפרידה מההורים בבקרים, והסייעת היא זו שצריכה לבוא, לחבק ולהרגיע. אנחנו מביאים את הילדים בשבע וחצי בבוקר והגננת מגיעה בשעה שמונה. הסייעת היא פרצוף מוכר, וזה קריטי לילדים שמי שמקבל אותם בגן עם חיבוק ואהבה יהיה אדם שהם חשים כלפיו משהו. ברגע שמתחלפת סייעת בכל רגע, או שאחת הסייעות חסרה, זה מקשה על הילדים. אי אפשר לשחק איתם וברגשותיהם. צריך סייעת שנייה קבועה לאורך כל השנה, בלי לחשוב פעמיים".

.

יושבי הראש המשותפים של ועד הורי הגנים העירוני ערן ורנר ואורה דוד מרגלית מסרו בתגובה: "אנו מאמינים כי עם חלוקה מאוזנת של מספר הילדים בין הגנים ניתן היה לקבל יותר תקנים עבור סייעות, ולהוריד את הנטל מתקציב הרשות. בפרט, כאשר בחלק מהמקרים הועברו ילדים במהלך השנה מגן לגן ובכך בוטלה הזכאות לסייעת שניה בגנים אלו. אנו קוראים לרשות לבחון יחד עם משרד החינוך את הנושא כדי להבטיח שבגני הטטח צוות הגן יורכב מגננת ושתי סייעות לאורך כל השנה".

בתוך כך, בהצעה לסדר שהגישו חברי המועצה ממרצ שבאופוזיציה, פליאה קטנר ועילאי הרסגור הנדין, לקראת ישיבת המועצה ביום רביעי, הם מבקשים שהמועצה תחליט כי מספר הסייעות בגני הילדים ישאר זהה לזה שהיה עם פתיחת השנה, וכן כי במסגרת ההכנה לשנת הלימודים הבאה, תוקם ועדה שתבחן את חלוקת הילדים מספרית בין הגנים.

תגובת עיריית כפר סבא: "בכל גני הטרום טרום חובה בהם יש 30 ילדים ומעלה עיריית כפר סבא פועלת סייעת שנייה, וזאת בהנחיית משרד החינוך. על מנת לאפשר הסתגלות מיטבית בתחילת השנה עד לסוף חודש דצמבר עיריית כפר סבא ממנה עוד סייעת באופן חריג ויוצא דופן. הנושא הובהר ונאמר לכל ההורים בכל אמצעי התקשורת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר