פנימיית שטיינברג. צילום גוגל מפות
פנימיית שטיינברג. צילום גוגל מפות

העירייה הוציאה הודעת פינוי לחלק מפנימיית שטיינברג

העירייה דורשת לפנות עד 15 ביולי תשעה דונם שנמצאים בבעלותה, שבהם בין השאר דירות של 80 חניכים ואנדרטה לנופלים. בעירייה אומרים שהכוונה להקים בשטח מוסד חינוכי

פורסם בתאריך: 1.1.18 18:08

עיריית כפר סבא דורשת מפנימיית שטיינברג לפנות חלק מחלקה שבבעלות העירייה ושבשימוש הפנימייה, הפועלת בכפר סבא מזה 50 שנה, עבור "צרכים עירוניים". כך הודיעה עו"ד אילה זיו, מנהלת מחלקת הנכסים בעיריית כפר סבא, במכתב ששלחה בסוף חודש נובמבר למנכ"ל האגודה לקידום החינוך איתן מורן ומנהלת נכסי קרן החינוך בסוכנות היהודית, ליאל הראל. מדובר בשטח של תשעה דונם מתוך 22 דונם שבהם פועלת הפנימייה. בעירייה אומרים כי הכוונה להקים בשטח מוסד חינוכי.

במכתב לשניים, כותבת עו"ד זיו כי עיריית כפר סבא היא הבעלים הרשום של "חלקה 9 בגוש 6426", ושבעבר "ניתנה רשות מטעם העירייה לשימוש בחלק מהחלקה עבור פנימיית שטיינברג", וכי העירייה מעוניינת להשתמש בחלקה עבור "צרכים עירוניים", ומבקשת לפנות את השטח עד 15 ביולי 2018, עם תום שנת הלימודים.

במכתב תגובה שהעביר לעו"ד זיו דוד מייזלמן, מנהלה בעבר של הפנימייה ומי ששימש בתפקיד בשנים 2006-1968, ומתנדב בה כיום, הוא כותב כי ההודעה "מקוממת": "גבירתי, למעלה מחמישים שנה אנחנו עובדים עם עיריית כפר סבא ובתי הספר בעיר. פנימייה של 'האגודה לקידום החינוך' (משרד החינוך)", כותב מייזלמן, "חינכנו ולימדנו אלפי נערים ונערות בבתי הספר בכפר סבא. לדידך 'השתמשנו' במגרש? ומיולי הקרוב ייפסק השימוש? מנכ"ל משרד החינוך יודע? מנהלי בתי הספר בכפר סבא שם לומדים ילדינו יודעים? היו שותפים להחלטה? האם נערכה בעירייה עבודת מטה מסודרת? האם אושר המהלך על ידי מועצת העיר? האם התקיים דיון בתכנית ובמשמעויות הנובעות מכך? האם פורסמה התכנית כחוק שיוכלו כל הגורמים להגיב ולהביע דעתם והסתיגותיהם? האם הוחלט מה יוקם וייבנה באתר?".

מייזלמן הוסיף במכתב כי המשמעות של פינוי החלקה היא "לפנות בית בו גרים 80 נערות ונערים, שלוש דירות של מדריכים, ספרייה וחדרי לימוד, שני מועדונים, אמפיתיאטרון ל-750 צופים (המשמש גם את בתי הספר) ובמרכזו אנדרטה לזכר 12 בוגרי הפנימייה שנפלו במערכות ישראל. המשמעות עקירת עשרות עצים ובהם עצי זית שנטעו המשפחות השכולות סביב האנדרטה, ועצי אלון וארז וברושים שנטעו תלמידים במרוצת השנים. המשמעות היא פגיעה קשה בקיומה והתפתחותה של הפנימייה ונזק בכל הארץ גם לכפר סבא כשייוודע דבר העקירה. משפחות יהססו לשלוח ילדים לעיר כל כך מתנכרת. הפנימייה לא נבנתה באופן זמני. בית לא בונים כדי להרוס עצים לא נוטעים כדי לעקרם ואנדרטה לא מעבירים. הרעיון המרושע הזה, עם כל הכבוד לצרכי העיר לבנות ולהיבנות, חייב להידחות על הסף. בוגרי הפנימייה יפתחו במאבק ציבורי שיביך את עיריית כפר סבא".

 

 

בסיום כותב מייזלמן: "אני מודע לפיסת הקרקע שמציתה את דמיונם של המתכננים וקוסמת לעורכי הדין שבקיאים בחוקי הנדל"ן העות'מניים, המנדטוריים וחוקי מדינת ישראל. יש אולי מקום לדיון באפשרויות פיתוח במשבצת ה'נכס', אבל אל תתייחסו לפנימייה כנטל על כתפי העיר אלא כשותף טוב שיכול להוסיף יוקרה לעיר בכל רחבי הארץ. בוגרי הפנימייה לדורותיהם הוכיחו כי ההשקעה שהם זכו ליהנות ממנה בכפר סבא הניבה פירות טובים אף יותר מכפי שדמיינו האבות המייסדים".

חבר המועצה מהאופוזיציה יובל לוי, שלח מכתב למנכ"לית העירייה אושרת גני גונן בעקבות מכתבו של מייזלמן. "ממכתבו עולה לכאורה כי עיריית כפר סבא החליטה לפגוע בצורה אנושה בעוד מפעל לתפארת, מוסד חינוכי מכובד מאוד בעיר. לכאורה הפגיעה היא לטובת מיזם נדל"ן עלום על שטח במוסד", כותב לוי, "לא מוכרת לי כל החלטה במועצת העיר לפגוע במוסד זה, להפריע לפעולתו, להשתמש במקרקעין שלו או בכלל. מועצת העיר לא קיבלה החלטה לפגוע במוסד זה. האם ידוע לך אחרת? אם לא המועצה אזי מי החליט לפגוע במוסד חינוכי זה ובאיזה סמכות? לאיזו תכלית נדרש הפינוי? האם העירייה מתכננת שימוש חדש בשטח המוסד החינוכי? האם מתוכנן מכרז למימושו?".

יובל לוי

יובל לוי

תגובת עיריית כפר סבא: "מדובר בתשעה דונם השייכים לעיריית כפר סבא, מתוך 22 דונם. יש לציין כי בפנימיית שטיינברג לומדים 140 תלמידים על 22 דונם, ומזה זמן רב שנערכים מגעים בין העירייה לבין האגודה לקידום החינוך והסוכנות היהודית בדבר השימוש העתידי של תשעת הדונם השייכים לעירייה. עיריית כפר סבא בוחנת את האפשרות להקים בשטח מוסד חינוכי עירוני לרווחת תושבי העיר, אשר יפעל לצד הפנימייה ובשיתוף פעולה עמה. עיריית כפר סבא מעריכה את פעילותה של פנימיית שטיינברג וסמוכה ובטוחה כי הפעילות החינוכית בה לא תיפגע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר