קבוצת הרובוטיקה של חטיבת שרת. צילום עיריית כפר סבא
קבוצת הרובוטיקה של חטיבת שרת. צילום עיריית כפר סבא

כבוד מקומי: שלושה בתי ספר מכפר סבא זכו במקומות הראשונים בתחרות הרובטיקה "FIRST"

קבוצת הרובוטיקה של חטיבת שרת העפילה לתחרות הארצית. הישגים גם לתלמידי אוסישקין, חטיבת שז"ר וחטיבת רמון

פורסם בתאריך: 30.1.18 08:07

 

קבוצת הרובוטיקה של חטיבת הביניים שרת העפילה לתחרות הרובוטיקה הארצית של ארגון FIRST והטכניון, אחרי שזכתה במקום הראשון בתחרות האזורית שהתקיימה השבוע בתל אביב. הקבוצה משרת אף זכתה בשני גביעים: מקום ראשון על עבודת החקר בתחום החדשנות ומקום ראשון בביצועי הרובוט. במסגרת ההכנות לתחרות, בנו התלמידים רובוט המבצע משימות מוגדרות מראש על מגרש. לצורך כך למדו מתמטיקה ואלגוריתמים והם מיישמים ידע בתכנות ובהנדסה.

בתוך כך, במקום הראשון בפרזנטציה היצירתית זכתה בתחרות האזורית קבוצת הרובוטיקה של בית הספר אוסישקין, המורכבת מתלמידי כיתות ד'- ה'. את הקבוצה מובילים הורים ומנטורים מטעם חברת סימנס, ובמהלך ההכנות לתחרות, שנמשכו מספר חודשים, היה על הקבוצה להתמודד עם אתגר בנושא בעיית המים העולמית. משימתה של הקבוצה הייתה לבחור חלק מ"מחזור המים האנושי", לזהות בו תהליך או בעיה ספציפית, לחקור אותה ולהציג לה פתרון. במקביל, היה על הקבוצה לבנות רובוט אוטונומי תוך שימוש ברעיונות הנדסיים.

קבוצת הרובוטיקה של בית הספר אוסישקין. צילום עיריית כפר סבא

קבוצת הרובוטיקה של בית הספר אוסישקין. צילום עיריית כפר סבא

קבוצת הרובוטיקה של תלמידי חטיבת הביניים שז"ר הגיעה בתחרות האזורית למקום הראשון בקטגוריית התיכנות. התלמידים פיתחו מוצר שמטרתו לחסוך במים על ידי הגבלת היכולת לפתוח את ברז המים עד הסוף. את המוצר הראשוני הם יצרו באמצעות מדפסת תלת ממד, וכן תיכנתו רובוט שהצליח לבצע משימות שונות שהוגדרו מראש.

קבוצת הרובוטיקה של חטיבת שז"ר. צילום עיריית כפר סבא

קבוצת הרובוטיקה של חטיבת שז"ר. צילום עיריית כפר סבא

קבוצת הרובוטיקה של חטיבת הביניים על שם אילן רמון זכתה בתחרות במקום השני בקטגוריית העבודה הקבוצתית.

 

"בבתי ספר רבים בעיר פועלת תכנית ללימודי רובוטיקה, במסגרתה התלמידים לומדים לבנות ולתכנת רובוט שעליו לבצע מסלול", מסרה העירייה, "מדובר בתכניות בשיתוף ארגון FIRST והטכניון, שמטרתו לחשוף בקרב תלמידים את תחומי ההנדסה, המדע והטכנולוגיה. כמו כן, לשלב למידה חווייתית עם טיפוח כישורי חיים, בהם ביטחון עצמי, תחושת מסוגלות, יכולת עבודה בצוות, יכולת קבלת החלטות, כושר מנהיגות ועוד".

מנהלת אגף החינוך אורלי פרומן, מסרה: "זו גאווה גדולה למערכת החינוך הכפר סבאית, שתלמידיה מגיעים להישגים גבוהים ברמה הארצית. היקף הזכיות בתחרות הרובוטיקה מלמד אותנו על איכות אנשי החינוך ואיכות התלמידים שלנו, שמשקיעים בלימודיהם ושואפים רחוק. אני מאחלת לקבוצה מחטיבת שרת בהצלחה בשלבים הבאים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר