צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

נגד הסייעת הוגשה תלונה במשטרה על אלימות. הפתרון של העירייה: להעביר אותה לגן אחר

הוועד הגיש בנובמבר תלונה במשטרה נגד הסייעת על אלימות כלפי ילדים. לאחרונה התגלה שהסייעת הועברה לגן אחר, למרות שהתלונה טרם התבררה

פורסם בתאריך: 13.2.18 13:33

עיריית כפר סבא המשיכה להעסיק סייעת בגן ילדים בעיר מאז חודש נובמבר, למרות שנגד הסייעת הוגשה תלונה במשטרה על אלימות כלפי ילדים בגן בו עבדה. לפי טענות ההורים, לאחר שוועד הורי הגנים בכפר סבא הגיש את התלונה במשטרה נגד הסייעת על מקרה שאירע בחודש נובמבר, העבירה העירייה את הסייעת לעבוד בגן אחר, למרות שהתלונה נגדה טרם התבררה.

מעיריית כפר סבא נמסר היום כי "הגננת לא מועסקת בגני הילדים בעיר". יו"ר ועד הגנים ערן ורנר אמר שהגננת אכן הושהתה שוב מהעבודה בגן ביום חמישי. בתוך כך, שתי חברות ועד הורי הגנים בכפר סבא פרשו מהוועד, על רקע אי הסכמות עם הדרך בה טיפל הוועד באירוע.

האירוע התרחש בסוף חודש בנובמבר. ועד הגנים כתב אז להורים כי באחד הגנים אירע מקרה אלימות של סייעת בגן ושמכתב נשלח לעירייה. לדברי יו"ר הוועד ערן ורנר, לאחר שהורי הילדים הנפגעים סירבו להגיש תלונה במשטרה, עשה זאת הוועד במקומם. בימים האחרונים התברר לוועד הורי הגנים שהסייעת הועברה לגן ילדים אחר.

"בסוף חודש נובמבר נודע לנו על אירוע שבו לכאורה נהגה סייעת באלימות כלפי שני ילדים בגן", כתב יו"ר ועד הגנים, ערן ורנר, להורים, "הורי הילדים הנפגעים סירבו להגיש תלונה במשטרה. אנחנו לא עמדנו מנגד ועשינו זאת במקומם. אתמול נודע לנו כי הסייעת שובצה בגן אחר, למרות שהחקירה במשטרה טרם הסתיימה. הדבר לא מקובל על אף אחד בוועד. כבר אתמול בבוקר דרשנו שהסייעת לא תשובץ עד להודעה חדשה ובדיקת הנושא. פנינו למנכ"ל העירייה והבענו את מורת רוחנו לגבי אופן הטיפול בעניין, והובטח לנו שהנושא יטופל".

כאמור, שתי חברות הוועד, מעיין שניידרמן חגבי ומירי פינק, פרשו מהוועד בעקבות האירועים. "מכיוון שאני אדם ישר והגון ואינני מוכנה להיות חלק מצוות שיודע על מקרים מאוד חמורים בעיני ולא משתף – פרשתי היום מהוועד. ועד גנים עירוני צריך לייצג את הורי וילדי הגנים ולא את העירייה", כתה שניידמן חגבי.

פינק כתבה: "אני מיידעת אתכם שהיום בערב פרשתי מועד הגנים העירוני מהסיבה שאני לא מאמינה שגוף זה מייצג את הילדים וההורים נאמנה…למרות מה שאני כותבת עכשיו, אני חושבת שהועד אכן משתדל אבל ההתנהלות פשוט לא נכונה. הועד מתנהל כגוף איטי ומסורבל והאפשרות באמת להשפיע מבפנים היא כמעט אפסית. יש אנשים מאוד טובים בתוך הועד ויש אנשים שמונעים לא בהכרח מהסיבות הנכונות".

ורנר התייחס לטענות וכתב: "..מדוע עזבו חברות הוועד? משום שעלתה בקשה שלהם להשבית כאות מחאה את כל גני הילדים לשעה אחת היום בבוקר. הוועד, כמנהגו, ערך הצבעה שבה השתתפו כל 22 החברים. דעתן לא התקבלה. איש מחברי הוועד אינו מתכוון לאפשר למסמס את הטיפול בעניין והבחירה לא לצאת לשביתה היום אינה גורעת מהחשיבות שאנו מייחסים לאירוע. הויכוח כאמור כולו היה על הדרך, ואף יותר מכך, על התזמון. רוב חברי הועד בחרו לפתור את העניין תוך שיח עם הנהלת העיר ולא בשביתה כצעד ראשון".

תגובת ועד הגנים: "ביקשנו להבין מהעירייה מהם הנהלים העוסקים בבירור חשד לאלימות ולתחקר כיצד הועסקה עובדת כאשר הבדיקה המשטרתית בעניין לא הסתיימה. לאחר שנקבל את מלוא הפרטים נוכל להתייחס לגופו של עניין. הציפיה שלנו היא שבכל מקרה חמור כקל תתקיים בדיקה מקיפה ויסודית, ברגישות הנדרשת ותוך גילוי של אפס סובלנות לאלימות".

תגובת העירייה: "הסייעת לא מועסקת בגני הילדים בעיר. הנושא נמצא בטיפול משטרתי, ואנו נפעל על פי ההנחיות. חשוב לציין כי, עיריית כפר סבא מגנה כל מקרה של אלימות, ומטפלת בכובד ראש בכל מקרה לגופו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר