עמל בשרון
עמל בשרון

עמל שרונים: התיכון בהוד השרון שבו רוכשים מקצוע לעתיד

אם טרם הכרתם את תיכון עמל שרונים בהוד השרון, כדאי מאד שתכירו. בית הספר שנמנה על רשת עמל ושוכן בפארק תעשיית הייטק בשכנות לקניון שרונים, הינו בית ספר מקצועי טכנולוגי שפותח בפני בני הנוער עתיד עם מקצוע ביד כבר במהלך התיכון.

פורסם בתאריך: 6.5.18 17:24

בין בוגרי בית הספר ניתן למצוא בוגרים שעובדים במספרות ומכוני טיפוח ויופי ובוגרים שפיתחו קריירה במסגרת האזרחית והצבאית במקצועות טכנאות השיניים והאלקטרוניקה ואף השתבצו בתפקידים מובילים בארגונים חברתיים ובעמותות למען הקהילה.

חן לוי, בוגרת התיכון והיום מדריכה של נוער בסיכון בעמותת סח"י מספרת: "בית הספר נתן לי המון. נתן לי מקצוע לחיים, התבגרות, כלים להתמודדות בחיים. הגעתי עם חוסר מוטיבציה וחוסר ביטחון, היו לי הפרעות קשב וריכוז, לא יכולתי לשבת. באיזשהו שלב עם תמיכה של הצוות והיועצת, שלא וויתרו עלי אף פעם, התחלתי להרגיש שאני מסוגלת, שאני יכולה להצליח, וככה לאט לאט בניתי את עצמי והגעתי להיכן שאני נמצאת היום מדריכת נוער בסיכון, מרגישה שיש לי הרבה מה לתרום לבני נוער, לעזור לנזקקים, לעזור להם לשנות את קו החשיבה למקום חיובי יותר כי אני מרגישה קרובה אליהם, ויכולה להתחבר מהמקום שבו אני הייתי. מספרת להם איך הייתי. אני כל כך מתגעגעת לביה"ס. יש לי זיכרונות טובים מהטיולים, מהפעילויות ומהצוות".

התיכון קולט תלמידים מאיזורים גיאוגרפיים נרחבים: מהוד השרון, כ"ס, פ"ת ראש העין, אור יהודה בדרום, אריאל במזרח ועד לנתניה, יישובי גוש תל מונד ואבן יהודה בצפון.

התלמידים מגיעים כל בוקר לתיכון באמצעות מערך הסעות מסודר בתחנות קבועות בסמוך למקום מגוריהם וזוכים ליחס אישי, משפחתי וצוות מחויב ומגויס להצלחתם.

המסגרת התיכונית מקצועית גורמת לתלמידים להרגיש תחושה של מסוגלות והצלחה שמנתבת את חייהם למקום טוב יותר. בוגרת בית הספר, טוני ימין מספרת על כך: "לא הקשיבו לי ולא הבינו מי אני בבית הספר הקודם. הוא היה כ"כ גדול שפשוט לא ראו אותי. לא המורים, לא המנהלת, לא אף אחד. וכשהגעתי לעמל שרונים הבנתי שזה משהו אחר לגמרי. הם יודעים להתייחס לכל ילד בהתאם למי שהוא. הם פשוט דוחפים אותנו קדימה. בית הספר הוא כמו משפחה אחת גדולה, המנהלת, היועצת, המורים והמורות ואפילו אב הבית. יש סיבה למה מצליחים בבית הספר וממש מתפתחים זה הכל קשור לגישה, לחום ולאמונה בבן אדם עצמו".

 

תלמידים מצטיינים בעמל בשרון

תלמידים מצטיינים בעמל בשרון

המקצועות הנלמדים בתיכון הינם, מגמת עיצוב שיער ואיפור מקצועי המכשירה מעצבי שיער ומאפרים, במקצוע שדורש הרבה יצירתיות וביטוי אישי, הלימודים כוללים לימודים טכנולוגיים עיוניים ומעשיים כמו עיצוב שיער, איפור אומנותי, כימיה וביולוגיה, לצד לימודים עיוניים כלליים. אגב כך, תלמידי בית הספר זכו בשנת הלימודים 2017 – תשע"ז במקום הראשון בתחרות בינלאומית יוקרתית ונחשבת לעיצוב שיער ואיפור.

חיים חסון הבעלים של מספרת 'ביוטיק' בפ"ת העסיק את התלמיד סהר לוי במהלך כיתה י"א ו-י"ב ומספר על כך: "סהר לוי, הופנה אלי מתיכון עמל שרונים, בהיותו תלמיד בכתה י"א. הסכמתי לנסות ולשלב חניך כמתמחה, כיוון שראיתי בכך – שליחות. סהר הגיע עם חששות, חוסר בטחון ותחושה של ילד בעולם של מבוגרים. הצוות במספרה נרתם לעודד ולחזק את סהר מבחינה מקצועית ואישית. בהדרגה, סהר הפך לחלק אינטגרלי מהצוות, כולנו התייחסנו בהערכה רבה למוטיבציה ולרצינותו למקצוע. היום, לאחר שנתיים של ליווי והדרכה אני חש סיפוק עצום לנוכח ההתבגרות והאחריות שלו. סהר זכה בפרס העובד המצטיין מטעם הנוער הלומד והעובד ואני גאה בו על הדרך הנפלאה שעבר. סהר התגייס לצבא, ואני בטוח שיצליח בכל מסלול שיבחר. אני שמח על החלטתי להיות שותף לבית הספר בחינוכו של סהר לערכים, למקצועיות ולמצוינות. אני וכל הצוות נמשיך לשמור קשר עם סהר, בתקווה שבסיום שירותו הצבאי יחזור למספרה כעובד מן המניין".

מגמה נוספת הינה מגמת טכנאות שיניים, הייחודית והיחידה באזור השרון, זוהי מגמה פרה-רפואית מתחום מערכות הבריאות, שבה התלמידים לומדים לימודים עיוניים בתחום טכנאות השיניים ורפואת שיניים וכן התנסות מקצועית במעבדה לטכנאות שיניים. תלמידים המסיימים בהצלחה מקבלים תעודת הסמכה של טכנאי שיניים מעשי.

יורי מורזוב, כיום בן 30, מתגורר בחדרה, הקים משפחה וחובק תינוק, מספר על התקופה בבית הספר: "לא אהבתי ללמוד בביה"ס הקודם בחדרה והייתי תלמיד גרוע. כשהציעו לי ללמוד טכנאות שיניים בעמל שרונים חשבתי שזה שיתאים לי. זו הייתה הפעם הראשונה שהשקעתי ברצינות בלימודים והגעתי להישגים מעולים. השילוב של עבודה ולימודים התאים לי מאוד והעמיק את המוטיבציה. צוות המורים היה מעולה, אכפתי והשקיע בכל תלמיד באופן אישי ובכך, הצליח למצות את הפוטנציאל מכל תלמיד ותלמיד. כמו כן, מבחינה חברתית מאוד נהניתי והיו לי חברים טובים במגמה. בסיום ביה"ס, הוענקה לי תעודת הצטיינות בעבודה וגם בלימודים. אם היו שואלים אותי בחטיבת הביניים, לא הייתי מאמין שכך אסיים תיכון".

 

 

 

התנדבות בקהילה, בעמל בשרון

התנדבות בקהילה, בעמל בשרון

 

קיימים עשרות סיפורי הצלחה נוספים של תלמידים שהגיעו להישגים משמעותיים בצבא ובחיים האזרחיים. זוהי למעשה האג'נדה של בית הספר, המבוססת על שלושה נדבכים עיקריים, הראשון הינו להכשיר את התלמידים להשתלב ולהוביל בחברה המבוססת על טכנולוגיות מתקדמות, נדבך שני הינו לאפשר לבוגרים לשרת בצבא במקצוע יוקרתי ומוצלח שלמדו בבית הספר ולמעשה לרכוש שנתיים או שלוש שנות ניסיון מקצועי כבר במהלך התיכון, במסגרת כיתה י"א ו-י"ב בה יוצאים התלמידים לעבוד במקומות עבודה "אמיתיים" המהווים עבורם אופק מקצועי עתידי ומאפשרים להם להשתכר כבר במהלך התיכון. נדבך שלישי ואחרון ולא פחות חשוב הינו התחום הערכי – החברתי והמעורבות הקהילתית שם נוסף ללימודים העיוניים-מקצועיים התלמידים 'נטענים' בערכים חברתיים כדוגמת: מסע לפולין, התנדבות בקהילה, ימי שיא במגוון תחומים נבחרים, השתתפות בתחרויות ספורט ועוד. בית הספר זכה על פעילותו זו בתעודת הוקרה עירונית.

לא בכדי זוכה בית הספר להערכה רבה מצד הגורמים המקצועיים. היחס האישי לכל תלמיד, הנכונות להשקיע מעבר לנדרש והרגשת השליחות של הצוות הם הדברים שהופכים את בית הספר למעין מרכז הזנקה להצלחה לתלמידים.

בית הספר קולט תלמידים העולים לכיתות ט'-י'-י"א ומספק להם סביבה בטוחה להצלחה ואמונה שניתן להגיע להישגים.

בית הספר בפיקוח משרד העבודה, והמסיימים בהצלחה זכאים לתעודת סיום 12 שנות לימוד, תעודת גמר ותעודת הסמכה מקצועית בתחום הנלמד.

אחוז לא מבוטל מהבוגרים שומר על קשר עם בית הספר למרות שעבר זמן רב מתום הלימודים.

המעוניינים לקבל פרטים נוספים בנוגע להרשמה לבית הספר, לבקר ולהגיע לסיור אישי מוזמנים ליצור קשר, בטלפון : 09-7884549 בעמוד הפייסבוק – תיכון עמל שרונים או באתר

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר