צילום אילוסטרציה: מישל גבינט
צילום אילוסטרציה: מישל גבינט

צעקות, השפלות ו-13 סייעות שהתחלפו בחצי שנה: הורי גן מרווה הודיעו על השבתת הלימודים

ההורים דורשים פגישה דחופה עם ראש העירייה והמנכ"ל, תגבור הצוות ותוכנית פעולה מסודרת. מנהלת אגף החינוך: "מטפלת בנושא באופן אישי"

פורסם בתאריך: 5.6.18 18:07

ההורים בגן הילדים העירוני מרווה בשכונה הירוקה בכפר סבא מתכוונים להשבית את הלימודים בגן ביום חמישי. כך מסר נציג ההורים, ניב גרנות, בהודעה לעיתונות. זאת בעקבות טענות קשות שיש להם כלפי התנהלות צוות הצהרון בגן והתחלופה הגדולה של נשות הצוות בחודשים האחרונים. "במשך מספר חודשים אנו, הורי ילדי גן מרווה,  נהגנו באיפוק ובאחריות מאמונה שעיריית כפר סבא אכן עושה הכל למען ילדנו. לאחר פגישה שנערכה לפני כשמונה ימים, ולצערנו העלתה חרס, אנו מכריזים על השבתת הגן החל מיום חמישי הקרוב ועד להודעה חדשה. שביתתנו תסתיים רק לאחר שימולאו כל דרישותינו", נכתב בהודעה.

גן מרווה הוא גן חדש בשכונה הירוקה, שהחל לפעול לראשונה השנה. מתחילת השנה התריעו ההורים על בעיות שונות בתפקוד צוות הצהרון, כולל אלימות מילולית לכאורה כלפי הילדים שכללו לדבריהם "צעקות והשפלות". בדצמבר אשתקד, מספרים הורים, שתי סייעות רבו ביניהן במהלך יום העבודה ואחת מהן סטרה לשנייה. שתיהן הושעו ואחת הוחזרה לעבודה לאחר כשבוע. בפברואר השנה שוב התלוננו ההורים, הפעם על כך שהסייעות חיקו את קולו הצווחני של אחד הילדים שבכה. ההורים טענו שנשות חינוך לא יכולות להתנהג כך, ובאותו היום הורי הילד שלחו מכתב התראה חריף מעורך דינם לעירייה. בעקבות זאת עבודתן של שתי הסייעות בגן הופסקה.

"מאז יש לנו בגן צוותים מתחלפים", אומר חבר ועד הגן, ניב גרנות, "פנינו לעירייה כמה פעמים, הבטיחו הבטחות אבל למרות הכל אין לנו צוות קבוע בגן. זה אומר שהילדים מתחרפנים כי כל יום הם צריכים להתרגל למישהו אחר בגן. החליפו לנו עד כה 13 סייעות בפחות מחצי שנה. אנחנו מתכתבים עם העירייה די הרבה זמן כולל שני איומים בשביתה".

 

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

 

לדבריו, ב-10 במאי, הוכנסה לתמונה החברה לתרבות ופנאי שהחלה להפעיל בגן את פיילוט הצהרונים. "כולנו קיווינו שפה הגיעה הישועה וביטלנו את איום השביתה", מספר גרנות, "להפתעתנו אחרי שבוע הודיעו לנו שגם הגננת החדשה של הפיילוט לא תמשיך מסיבות אישיות. זה נודע לנו בפגישת היכרות עם הצוות והודענו על השבתה. נקבעה לנו פגישה עם מנהלת אגף הגנים בעירייה אביבה מורדוקוביץ', שהגיעה מאוד אגרסיבית ועד שלא העמדנו אותה במקומה היא באה לתת את משנתה ולא להקשיב. אחרי שיחה מאוד קשה איתה היא הבינה שיש לנו הרבה מה לומר, והובטחו לנו הרבה הבטחות. לצערי עברו שמונה ימים ושום דבר לא קרה מאז. מעדכנים אותנו על דברים שאנחנו לא יכולים למדוד אותם, ולדעתי דבר מזה ממילא לא נעשה, לכן אנחנו משביתים את הגן ביום חמישי הקרוב ואולי גם בשישי".

 

ההורים דורשים פגישה דחופה עם ראש עיריית כפר סבא ומנכ"ל העירייה, להקים צוות חירום בראשות מנהל אגף לפחות בעריייה, להכין תוכנית פעולה לטיפול פסיכולוגי וליווי התנהגותי לילדים באופן כללי ופרטני, ליווי ההורים והדרכתם בכל הנוגע למשבר בגן, הכנסה לגן של צוות מתוגבר של לפחות שני אנשי צוות מקצועיים מעבר לאלו שכבר נמצאים, שהנחיות וקשר עם הורי הגן יהיה ברמת סמנכ"ל עירייה ומעלה ושצוות הגן והצהרון יקבל הדרכה על פי המתווה שייקבע.

"החל מתחילת השנה עשתה עיריית כפר סבא ככל העולה על רוחה בגן ובילדנו, אנו מצרים על המצב שנוצר עקב ההתנהלות הרשלנית, החובבנית והמבישה וכתוצאה מכך המצב הנפשי הקשה אליו הביאה העירייה את ילדנו על לא עוול בכפם", כתבו ההורים.

מנהלת אגף החינוך אורלי פרומן מסרה בתגובה: "אני מטפלת בנושא באופן אישי יחד עם צוות מחלקת גני הילדים, השירות הפסיכולוגי, משרד החינוך והחברה לתרבות ופנאי. בימים אלה אנו נמצאים בדיאלוג עם ההורים ופועלים למציאת פתרון הולם למצב. כבר כעת צוות הגן מקבל הנחייה צמודה והפעילות בגן מתנהלת באופן מותאם. חשוב לציין כי בגן המדובר קיים צוות בוקר קבוע שמלווה את ילדי הגן החל מתחילת שנת הלימודים. לפני מספר חודשים שובצה בגן אם בית קבועה שקיבלה תגבור ובשעות הצהריים ניתן מענה של ארבע נשות צוות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר