אורלי פרומן. צילום: עזרא לוי
אורלי פרומן. צילום: עזרא לוי

רוב בהנהגת ההורים בכפר סבא נגד התוכנית האסטרטגית לחינוך של העירייה

הנהגת ההורים החליטה לפנות לאגף החינוך כדי שלא יגיש את התוכנית לאישור: "אין שיתוף הוגן עם ההורים". העירייה: "התוכנית הוצגה להורים וזכתה להערכה"

פורסם בתאריך: 6.6.18 13:57

פרסום ראשון: הנהגת ההורים העירונית בראשות סיגל קוצ'מן הצביעה ברוב קולות בעד ההצעה לבקש מאגף החינוך שלא להגיש לאישור את התוכנית האסטרטגית לחינוך. זאת מאחר ומעולם לא התקיים עם ההנהגה שיח בנושא. עיקר ההתנגדויות של הנהגת ההורים לתוכנית היא ההצעה לחלק את העיר לשלושה אזורים וביטול האינטגרציה.

ההצבעה התקיימה ביום שלישי שעבר (29 במאי) אולם עד כה דבר ההצבעה ותוצאותיה לא פורסמו. גורמים בהנהגה מספרים לצומת השרון כי ישנה החלטה שלא לפרסם את תוצאות ההצבעה לעיתונות עד שלא יתקבל רוב מוחלט נגד התוכנית בהנהגה. בנוסף, ההורים מתלוננים על כך שעיריית כפר סבא, מזה שלוש ישיבות, לא מציגה את הנושא בפני מועצת העיר, כמקובל.

"התוכנית האסטרטגית אמורה הייתה להיות מוצגת ומאושרת בישיבת מועצת העיר בשבוע החינוך", מספרים גורמים בהנהגה, "באותה ישיבה לא הספיקו לדבר על זה כי היא נמשכה עד 11 בלילה, ולכן דחו אותה. אחר כך נקבעה ישיבה נוספת שגם בוטלה יום-יומיים לפני שהתקיימה. הערב (רביעי) זו ישיבת המועצה השלישית שאין את נושא התוכנית בסדר היום של הישיבה. פשוט לא הגיוני".

לטענת הגורמים בהנהגת ההורים, כשהוצגה התוכנית האסטרטגית בפני ההורים לא נשאלה דעתם עליה, מה גם שלא כל חברי ההנהגה נכחו שם. "לכן העברנו את הנושא להצבעה והוחלט שאנחנו נגד", אומרים בהנהגה, "תראה, זו לא תוכנית גרועה, אבל אנחנו לא מאמינים שהיא בכלל תצא לפועל, רבים סוברים שזו בכלל תוכנית פוליטית".

לא ברור לי למה להתנגד. הרי ברור לכל בר דעת שזו תוכנית טובה יותר מכל מה שהיה עד כה.

"כי אין שיתוף הוגן עם ההורים, אף שבעירייה יאמרו שהיה, ולא שמעו את דעתנו. יותר מזה, אנחנו סבורים שהתוכנית מגלומנית מדי ואין תקציב בשבילה. שמענו מי שאומרים שזה 'שואו שאין לו כל בסיס'. רבים שהיו בהצגת התוכנית סברו כך. היו גם מי שחששו שהתוכנית תחזיר אותנו לשנות ה- 70 כשהעיר הייתה מפולגת, משום שהיא מחלקת את העיר לשלושה אזורים – מזרח, מרכז ומערב. אתה בעצם יוצר שוב אפליה. ההורים כועסים, ובצדק, וחלקם מאוכזבים מאורלי פרומן".

לכן יצאתם להצבעה?

"כן, וההנהגה כעת מתנגדת לכך באופן רשמי".

 

 

יו"ר הנהגת ההורים, סיגל קוצ'מן אמרה בתגובה: "בהנהגת ההורים חושבים שהדרך הנכונה היא לקיים דיון על התכנית לפני הגשתה לאישור. לא התקיימה הצבעה בעד או נגד התוכנית אלא הצבעה בהצעה לפנות לאגף החינוך לקיים דיון עם הנהגת ההורים בנושא התוכנית האסטרטגית לחינוך, וזו התקבלה ברוב קולות. אני לא אחראית על פרשנות של אנשים. הסיבה שההצעה עלתה להצבעה היא שהתפרש מדברי העירייה שהתקיים עימנו דיון בשעה שלא כך הדבר".

תגובת העירייה: "התכנית האסטרטגית למערכת החינוך הוצגה בפני חברי הנהגת ההורים לפני כחודש וזכתה למילות שבח והערכה מצד כל הנוכחים וזאת בתום דיון אשר כלל שאלות שונות מצד הנוכחים. טרם מפגש זה הובל תהליך ארוך וסדור של כשנה ואשר עסק בכלל ההיבטים הקשורים לתכנית. תהליך זה כלל דיונים בפורומים שונים בהשתתפות תושבים, אנשי מקצוע, הנהגת הורים, חברי מועצת העיר, ועדת חינוך ואנשי ציבור. טיוטת התכנית האסטרטגית תובא לאישור חברי המועצה בישיבה מיוחדת, שמועדה יימסר לכשיקבע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר