שכונת הדרים. צילום עזרא לוי
שכונת הדרים. צילום עזרא לוי

יותר מ-300 חתמו נגד הכוונה לסגור שלושה גני ילדים בהדרים ובאוניברסיטה

העירייה מתכוונת לפזר את ילדי הגנים קוקייה, דובדבן וברבור בגנים אחרים שלדברי ההורים "יסבלו מפיצוץ אוכלוסין"

פורסם בתאריך: 10.6.18 13:41

יותר מ-300 הורים חתמו בימים האחרונים על עצומה נגד כוונת עיריית כפר סבא לסגור שלושה גני ילדים בשכונות האוניברסיטה והדרים – קוקייה, דובדבן וברבור, ככל הנראה בשל מיעוט נרשמים.

בעצומה באתר "עצומה", שם חתמו נכון לעכשיו 334 הורים, מאות אחוזים יותר מספר החתימות שנדרשו באתר, נכתב כך: "עיריית כפר סבא חוסכת על גב הילדים שלנו. סוגרת את גן קוקייה, דובדבן וברבור, והולכת להעמיס ולהכיל עד אפס מקום 35 ילדים ביתר הגנים בשכונה. בסגירת גן אחד גורמת העירייה נזק לחמישה גנים. האחד נסגר וכל העבודה שהושקעה במשך השנים בגן תרד לטמיון, כולל איבוד הגננות המדהימות. בעקבות סגירת הגנים, יתר הגנים באותן שכונות (אוניברסיטה והדרים) יסבלו מפיצוץ אוכלוסין. במקום ליהנות מגנים לא עמוסים, לנווט לפי היכולת והטוב ביותר לילדים, מסתכלים על צמצום גנים. החלטה הזויה ולא מובנת בעליל. גם הילדים שאמורים להמשיך עתידים להיות מועברים לגנים אחרים, המשמעות היא חוסר רצוף חינוכי, יתחילו כל שנה גן אחר. אנו הורי השכונה מתנגדים בתוקף לסגירת הגן".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אמא לילד בגן קוקייה שבשכונת האוניברסיטה: "אמרו לנו שנרשמו לגן 14 ילדים, אבל ממה שהבנתי יש יותר מ-20 נרשמים. השבוע אנחנו אמורים לקבל את השיבוצים לגנים וככל הנראה נשובץ לכן אחר, ואין לנו מה לעשות עם זה. לצערי לא הודיעו לנו על כך מראש, הדבר היחידי שנעשה הוא לרשום בחוברת הרישום, ככל הנראה כדי לצאת מידי חובה, שהרישום במערכת הגנים מהווה שיבוץ לגן".

למה זו בעיה לסגור גנים אם יש מיעוט נרשמים?

"נתחיל עם זה שלצערי אין שקיפות בעירייה. הכל נעשה בסוד. יש גם שמועות שהולכים לסגור את הגנים יסמין ולוטם – אבל זה לא מידע מבוסס. לשאלתך, הבעייתיות היא העומס שיווצר בגנים האחרים. מדובר בילדים הכי קטנים, שהכי צריך לנקוט בהם בכפפת משי ובעירייה ככל הנראה הולכים להעמיס את הגנים הנותרים עד המקסימום האפשרי. אם יש מעט נרשמים, ויש אפשרות להקל על גנים אחרים, אז צריך להקל. אם יש אפשרות לתת אוויר לנשימה, למה לנקוט בגישה אטומה?. חשוב לי גם לומר שהגננת והצוות שלה מאוד מעורכים. מדובר באחד הצוותים הטובים בעיר וחבל שמפרקים גן כזה. עכשיו הבן שלי, שאמור להמשיך לשנה שנייה בגן, יעבור לגן אחר, בלי רצף חינוכי והוא יצטרך להתחיל את כל היסודות מחדש שם".

 

מנכ"ל העירייה, איתי צחר, אמר שטרם התקבלה כל החלטה בנושא הגנים. "להערכתי לא צפויה להתקבל החלטה בימים הקרובים", הוא אומר.

אז למה ההורים דיברו על גנים ספציפיים שאמורים להיסגר?

"מכיוון שבגן, שנכון לאותו הרגע יש בו מיעוט נרשמים, משרד החינוך מחויב להוציא הודעה לעובדים שיש סיכוי ששיבוצם ישתנה. וזה מה שהיה – מאחר ויש מספר נרשמים מועט באותם הגנים יצא העדכון לעובדות. המציאות היא שיש נתוני הרשמה וזו מלאכה מאוד מורכבת, יצרנו אלגוריתם מאוד מתוחכם לשיבוצים, אנחנו אוספים את הנתונים ובסוף נשתף את מי שצריך בהחלטות".

אז זה לא אומר שאותם הגנים לא ייסגרו.

"אני לא יכול להבטיח שהגנים האלה לא ייסגרו בדיוק כמו גנים אחרים שקיבלו את אותה הודעה".

תגובת העירייה: "בימים אלה הצוות המקצועי במחלקת גני הילדים שוקד על הליך שיבוץ הילדים לגנים, ורק בסיומו יהיה ניתן לקבל החלטה על פתיחתם או סגירתם של הגנים. חשוב להדגיש כי העיריה מחויבת למצוא פתרון הולם וראוי לכל הילדים בעיר ללא יוצא מהכלל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הורים מומחים בחתימה על עצומות ותלונות לעיתונים.
    מצפה מההורים להיות יותר אסרטיביים.
    מי שחושב שבמאה ה 21 מספיק עצומה וכתבה בעיתון לשנות את המצב טועה ומטעה.
    ההורים צריכים להתאגד.
    להשבית את הלימודים עד סוף השנה.
    לאסוף כסף לשכור עורך דין, תותח ולהגיש תביעה נגד העירייה בנושא.
    כן זה יעלה 1000 שח לכל הורה – ולא רק מהגנים של הילדים שיסגרו, אלא מכל גני הדרים והאוניברסיטה שיפגעו.
    כן ההורים יצטרכו להתאגד ולהקים מסגרת חינוך חליפית לשמור על הילדים. אל אין ברירה.
    לצערי כנראה שזה לא יקרה והילדים יפוזרו בין הגנים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר