צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

לידיעת ההורים: הרישום לגני הילדים בכפר סבא הוארך עד 1 ביולי

מנהלת מחלקת גני הילדים מספרת על האלגוריתם שיצר פרופ' לכלכלה התנהגותית, ושאמור להביא לשיבוץ מיטבי ולהפחית את מספר הערעורים

פורסם בתאריך: 12.6.18 08:18

אגף החינוך בעיריית כפר סבא החליט להאריך את מועד ההודעות על השיבוצים בגני הילדים העירוניים לשנת הלימודים הבאה בשבועיים, כך שבמקום ב-15 ביוני יתקבלו השיבוצים ב-1 ביולי. בטווח הזמן הזה הורים יוכלו עדיין להירשם לגנים. בעירייה מבהירים כי המטרה היא להטיב עם הורים שעדיין לא נרשמו, כאלה שאולי ירצו לשנות את בחירתם או מי שרק עברו דירה לעיר, וגם לנסות בזמן הזה להיענות ככל שניתן לבקשות ההורים.

מנהלת מחלקת גני הילדים בעירייה, אביבה מורדקוביץ': "עשינו מהפך השנה – הבאנו מומחה, פרופ' לכלכלה התנהגותית בשם כפיר אליעז, שיצר אלגוריתם שמבוסס על תורת המשחקים שלפיו ישובצו הילדים. כל מטרתנו היא לאפשר ליותר ויותר הורים לקבל את הבקשות שלהם, גם אם לא במאה אחוז אז הרבה יותר מבעבר. בשנה שעברה היו מאות ערעורים, ואנחנו מקווים שהשנה יהיו הרבה פחות. שינוי נוסף שעשינו השנה הוא לאפשר להורים בחירה של שלושה גנים אופציונאליים ולא אחד. פעם, אם הורה לא היה מקבל את הבחירה שלו לא הייתה לו אופציה שנייה, היום יש. טרטרנו את ההורים עם המון ערעורים, והיום המטרה היא לתת שירות מצוין".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

מורדקוביץ' מספרת כי השנה היו כ-700 ילדים "נעלמים", ששמותיהם עלו בשמות שהועברו על ידי משרד הפנים, אבל לא הגיעו להירשם. העירייה, מספרת מורדקוביץ', שכרה חברה כדי לאתר אותם. "אנחנו מקבלים ממשרד הפנים 5,000 שמות של ילדים שהם העתודה שלנו לרישום", היא מספרת., אם חלק מהילדים הללו לא נרשמים אני מאתרת אותם. זהו שירות נוסף להורים שנועד לעודד אותם להגיע להירשם. מכל מיני סיבות אנשים עסוקים, ובעצם אנחנו אומרים להם 'תגיעו להירשם'".

 

כיצד בנוי האלגוריתם?

"הוא מאפשר איזון בגנים בין בנים לבנות בגן, מבחינת הגילאים, אזורי הרישום, האם הם אחים תאומים או אחים עוקבים. יש הורים שרוצים להפריד ילדים ויש שלא. השיבוץ היום הרבה יותר ליניארי ונעזרנו באנשי מקצוע, עם המון בקרה ומערכת תכנות מאוד חדשנית".

יש הורים בעיר שאומרים שההחלטה להאריך את המועד נובעת מהביקורת על הכוונה לסגור שלושה גנים בהדרים ובשכונת האוניברסיטה.

"אין פה שום דבר מלבד האפשרות להשביח את השיבוץ. אני מצליחה בשבועיים הנוספים האלה לעבור גן גן, בקשה בקשה ולראות איפה המקום הכי טוב לילד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר