בית הספר לאה גולדברג. צילום עזרא לוי
בית הספר לאה גולדברג. צילום עזרא לוי

פרסום ראשון: חמישה ימים לפתיחת שנה"ל, בשעה האחרונה נודע שיש מנהלת ללאה גולדברג

עד היום חששו הורי בית הספר: "כי הצוות החינוכי לא יהיה ערוך לפתיחת שנת הלימודים". במשרד החינוך השיבו אתמול: "אנו בקשר עם כל הגורמים הרלוונטיים"

פורסם בתאריך: 27.8.18 14:29

בעוד כחמישה ימים תפתח שנת הלימודים ורק בשעה האחרונה נודע כי משרד החינוך מינה מנהלת לבית הספר לאה גודלברג בכפר סבא, במקומה של בריז'יט תמיר שהכריזה כבר לפני מספר חודשים שהיא מסיימת את תפקידה. שם המנהלת החדשה טרם נודע.

כפי שחשפנו בצומת השרון, עד היום לא מונתה מנהלת וההורים תהו מי בעצם אחראי על ניהול בית הספר והכנתו לפתיחת שנת הלימודים הנוכחית. כיוון שמדובר בבית ספר צומח, בשנה שעברה לא הייתה סגנית מנהלת וזו תמונה ככל הנראה רק בחנוכה – כך לפחות הובטח להורים.

"לא יעלה על הדעת כי ימים ספורים טרם פתיחת שנת הלימודים, לא מונתה מנהלת לבית הספר", אמרו יושבות הראש המשותפות של הנהגת ההורים, עדי לוי-סקופ (המתמודדת למועצת העיר) ואיריס ברלס. "הדבר גורם לחוסר ודאות וחששות כי הצוות החינוכי לא יהיה ערוך לפתיחת שנת הלימודים כראוי, ודאי בנסיבות המיוחדות של בית ספר בו נמדד בניטור אשר נערך בחודש יולי גז פורמלדהיד בערך פי שבע מהסף הבריאותי, בית הספר המצוי במהלך בנית קומה שלישית ושאין בו סגן מנהל. הנהגת ההורים עשתה ועושה ככל יכולתה על מנת לקדם את המינוי, על אף שאין זה מתפקידה כלל וכלל. אנו רואים את משרד החינוך כאחראי הבלעדי לנושא ועליו לפעול לאלתר על מנת לבצע את המינוי ולדאוג ששנת הלימודים והמשכה יפתחו באופן ראוי ומכובד".

"אנחנו יודעים שיש מישהי שרוצים למנות אותה והמינוי נעצר", אומר גורם בקרב ההורים. "לצערי אנחנו לא מכירים את השם ואי אפשר לפרסם אותו. נעשתה פנייה לשר החינוך ולמנכ"ל המשרד כדי להבין מה קורה שם אבל כולם מתפתלים. אף אחד לא באמת יודע מה לומר. כבר ביולי בהנהגת ההורים ישבו עם אנשי אגף החינוך בנושא ולכולם כעת ברור שזה תקוע באיזה לופ לא ברור".

האם מדובר לדעתך פשוט בבירוקרטיה?
"לא בטוח בכלל, יכול להיות שזו מן פוליטיקה שלא ברורה להנהגה. תראה, ישנה אפשרות שבית הספר יהיה ערוך בצורה טובה לפתיחת שנת הלימודים אם ההכנה מאחורי הקלעים נעשית היטב. אבל מה באמת הסבירות שזה יקרה בנסיבות כאלה. בעיניי רבים מההורים זה חריג ופשוט לא תקין בעליל".

מתי הובטח להנהגת ההורים שתמונה סגנית?
"המינוי של סגנית הובטח שיהיה בחנוכה".

אב לילדים בבית הספר מוסיף: "מדאיג אותי שבבית הספר עושים תוך כדי עבודות בינוי ומוסיפים לו עוד קומה. כל הזמן אמרו שהשדרה הניהולית תדאג שכשתתחיל השנה הפועלים לא ייכנסו לאזור בו נמצאים הילדים ושיורידו את הפיגומים. אני שואל את עצמי מי ידאג שזה יקרה אם אין מנהל ואין סגנית. מי למשל דאג לשיבוצים, מי מקבל את ההחלטות".

תהילה מימון, נציגת השכונה הירוקה ברשימתו של יוסי סדבון, ושותפה לרשימה סער ורדי, מסרו בתגובה: "לא סביר ששבוע לפני תחילת הלימודים משרד החינוך עוד לא הכניס מנהל/ת לפעילות בבית הספר, ושיתרה מכך לא ידועה הזהות ולא ברור מתי הדבר יקרה. ככלל, משיחותנו עם ההורים עולה תמונה חמורה מאוד של חוסר ודאות במגוון סוגיות: האם מבנה בית הספר ערוך לקליטת התלמידים, האם צוותי ההוראה והעזר מאוישים כנדרש, האם המנהל/ת יספיקו להכיר את הצוותים בזמן, מי ילווה את ההרחבה המבוצעת בשטח בית הספר בימים אלה ממש – והאם השנה תיפתח בכלל כסדרה?".

נציין כי במשרד החינוך סירבו להתייחס קונקרטית לשאלות ששלחנו אליהם ורק מסרו: "ממחוז מרכז נמסר כי הוא נמצא בקשר עם כל הגורמים הרלוונטיים על מנת לפתוח את שנת הלימודים כסדרה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר