צילום אילוסטרציה: מישל גבינט
צילום אילוסטרציה: מישל גבינט

ההורים מאיימים בתביעה: פתיחת צהרוני החינוך המיוחד נדחתה ברגע האחרון

למרות הבטחות העירייה, צהרונים בגני הילדים בחינוך המיוחד יחלו לפעול רק ביום שלישי. העירייה: "צהרוני הטרום חובה וחובה ייפתחו כבר מחר"

פורסם בתאריך: 2.9.18 14:40

עיריית כפר סבא לא הפעילה היום (א'), 2 בספטמבר, היום הראשון ללימודים, את הצהרונים בגני החינוך המיוחד. ההורים מתלוננים שהעירייה הודיעה להם רק ביום חמישי שעבר, ולחלקם ביום שישי, על כך שהצהרונים יחלו לפעול רק ביום שלישי הקרוב ולא היום, כפי שהובטח. בעירייה אמרו בתגובה שמחר (ב') היא תפתח את צהרוני החינוך המיוחד בגני הטרום חובה וחובה, וביום שלישי יפתחו הצהרונים גם עבור ילדי טרום טרום חובה.

כמה מההורים, שנאלצו לאסוף היום את הילדים מהגנים בשעה 14:00 ובשל כך להפסיד שעות עבודה, זועמים על ההודעה המאוחרת ומאיימים להגיש תביעה ייצוגית בגין הנזק הכלכלי שנגרם להם. במכתב ששלחה האם מוריה יהודה למנכ"ל העירייה, איתי צחר, בסוף השבוע האחרון היא כותבת: "אני מוצאת את עצמי חסרת אונים לאחר שאתמול (שישי), בשעה 13:30, נודע לי באופן סופי וברור שהצהרון של בני יחל לפעול רק ביום שלישי, למרות שבכנס שהתקיים עמנו טענתם שצהרוני החינוך המיוחד יופעלו באותם תנאים של גני היול"א. למרות כל זאת, ולמרות העובדה שהבטחתכם הנ"ל צולמה בווידאו ואף נכתב בדיו שחור על מכתב שהפצתם לתושבי העיר, בחרתם לפתוח פער ומחר (היום, יום ראשון) יפעלו רק צהרוני חינוך חובה בגני היול"א. בשל החלטתכם זו אני נאלצת להפסיד שלוש שעות עבודה מחר וביום שני, שזה מגיע לאובדן הכנסה בסך 258 שקלים שאותם אני מצפה שיקזזו לי משכר הלימוד של חודש ספטמבר. לצערי היה והדבר לא יתקיים אגיש תביעה ייצוגית לבית המשפט בגין הנזק הנגרם להורי החינוך המיוחד". לדברי יהודה, ענה לה צחר שהנושא ייבחן על ידו ביום ראשון בבוקר.

"יש לי ילדה בחינוך המיוחד מזה 13 שנה ובשלוש השנים האחרונות גם בן", מסבירה יהודה, "כבר שנים מורחים אותנו, אומרים בואו תעלו את שכר החינוך של הצהרונים ותקבלו השוואת תנאים ליול"א. אחר כך הם אומרים שזה לא אפשרי בגלל החוזה של הסייעות. בשנת הלימודים החולפת היו ימים שקראו לנו לבוא ולקחת את הילדים מוקדם כי אין צוות בצהרון, היו ימים שלא ידענו אם יש קייטנות בחופשות, יומיים לפני תחילת יולי קיבלנו הנחתה שכל הצהרונים עוברים למקום המרוחק משמעותית מאזור המגורים שלנו ושאין הסעה חזרה – לכן פנינו לצהרונים פרטיים ושילמנו כפול כדי למצוא לילדים מסגרת. והנה, אחרי שהסברנו שאנחנו לא מתכוונים לפתוח את שנת הלימודים, בעירייה עשו כנס ובשורה התחתונה הסבירו שהצהרונים השנה יפעלו בהתאם לצהרוני היול"א, כלומר מ-8:00 עד 17:00 ובחופשות מ-7:30 עד 17:00. עכשיו פתאום נופלת עלינו הצרה זאת. מעבר לאובדן ההכנסה אני יכולה לגלות לך שחלקנו נמצאים עם הודעות פיטורים בגלל היעדרויות שהיו במהלך השנה".

אני מבין ששוחחת עם גורמים במשרד החינוך ובעירייה. ייתכן והבעיה תיפתר כבר היום?

"קשה לי להאמין, אני לא משלה את עצמי אבל אולי מחר כן. כל הערב אמרו לי ממשרד החינוך שהם נמצאים במשא ומתן בנושא ושזו החלטה עירונית. רק הבוקר כתבו לי מהמשרד שעוד עושים מאמצים לקדם את הפעלת הצהרונים שלנו ככל שניתן. ככל שאני יודעת אפילו מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב לא מבין למה זה קורה. הבעיה הכי גדולה היא שגורם בכיר אמר לי שהם אינם מתכוונים לפצות אותנו על אובדן הכנסה".

מה תעשו?

"לא נעבור על סדר היום ולא נאפשר לפתוח שנת לימודים בצורה כזאת – בטח לא בכפר סבא".

ישנם עוד הורים שכתבו לצחר בנושא. אחת מהם כתבה: "לא הצלחתי להבין מה הרציונל מאחורי ההחלטה מאחר שגני היול"א פועלים כסדרם לילדי חובה. בתי למשל הולכת כבר שנה שניה לגן יול"א והודיעו לנו שהגן יהיה עד השעה 17:00 כבר מהיום הראשון… זו הפרה של ההבטחה שלכם מולנו לגבי השוואת תנאים, שכן אנחנו משלמים סכום זהה לחלוטין ולא משנה מה כמות הילדים בגן. זו גם הפרה של ההבטחה שלכם אלינו להפסיק עם ההרגל הנוראי הזה להודיע לנו מידע חשוב כזה בדקה ה-99. בהודעה כזו, לפני כניסת השבת, לי אין עכשיו סידור ואפילו לא סיכוי לסידור. זה מאלץ אותי לצאת שלוש שעות לפני תום יום העבודה שלי כאשר אני אם יחידנית עם שכר אחד. אני לא יכולה להרשות לעצמי דברים כאלו. אני חייבת להביע את אכזבתי הרבה זמן כה קצר לאחר קיום המפגש שלמרות שהיה טעון, טמן בתוכו תקווה לשינוי. והתחושה? לא דובים ולא יער".

אם אחרת כתבה: "תמוה בעיני, מכעיס, מאכזב ואפילו מכאיב שהעירייה חוסכת על חשבון ילדי החינוך המיוחד. מה גם שהגישה היא שלרוב ההורים זה לא אכפת – בעוד שאנחנו הורים לילדי החינוך המיוחד עסוקים כמעט כל הזמן במלחמות – במקום להקל עלינו אתם רק מוסיפים עוד ועוד מלחמות ועל מה? על זכויות שוות שמגיעות לנו כמשלמים תשלום מלא החודש… אני מקווה שלפחות תהיה לכם היושרה הבסיסית להחזיר לנו את הסכום היחסי עבור הימים האלה".

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר בתגובה: "נושא הפעלת הצהרונים הינו בסמכות הרשות המקומית".

תגובת העירייה: "עיריית כפר סבא תפעיל מחר (3.9) את צהרוני החינוך המיוחד בגני הטרום חובה וחובה, וביום שלישי (4.9) יפתחו הצהרונים גם עבור ילדי טרום טרום חובה. הודעה על כך נשלחה להורי הילדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמא של הורה בחינוך המיוחד

    חבל שרק באיומים ועצבים העירייה מתפקדת. פשוט ביזיון!!!!
    הילדים בחינוך המיוחד מופלים לרעה בעיר ועל כל דבר צריך להלחם. חבל שזה קורה דווקא באוכלוסייה הזו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר