מועדונית יונה
מועדונית יונה

ההורים יצאו למאבק: ילדי מועדונית יונה לבעלי סיכוי ייאלצו להסתפק בכיתה רגילה

העירייה שינתה את ייעוד מבנה המועדונית לגן שפתי, ופעילות המועדונית הייחודית תתקיים בכיתה באופירה נבון. העירייה: "החדר שנבחר לפעילות ראוי ומכובד"

פורסם בתאריך: 3.9.18 17:46

הורים לעשרה ילדים בגילאי שש עד עשר, ילדים המוגדרים "בעלי סיכוי" מכל רחבי העיר, שאמורים לשהות אחרי שעות הלימודים במועדונית יונה שברחוב יונה 10 בשכונת קפלן בכפר סבא, לא שלחו אתמול והיום את הילדים למועדונית. זאת במחאה על החלטת העירייה להעתיק את מקום פעילות המועדונית – המיועדת לילדים שהוריהם סובלים ממגבלות פיזיות או כלכליות – לכיתת לימוד בבית הספר אופירה נבון. העירייה פינתה את מבנה המועדונית כדי שישמש ילדי גן שפתי, ילדים בעלי עיכוב בהתפתחות השפה.

מועדונית יונה פועלת בשכונה מזה 20 שנה והילדים הלומדים בה משוייכים לאגף החינוך המיוחד במחלקת החינוך. חלק מההורים נכים, חלקם עם בעיות ראייה וחלק מהילדים באים ממשפחות שאין בידן אפשרות לסייע לילדיהן לאחר המסגרת הלימודית בשיעורי בית ובארוחה חמה. כל הילדים מגיעים למקום דרך אגף הרווחה או בהמלצה של יועצת בית הספר. לחלק מהילדים המקום מהווה בית שני ומזה שנים שהמועדונית מהווה מודל לרשויות אחרות. במקור, היו אמורים להתחיל את שנת הלימודים במועדונית 15 ילדים, אך ההורים טוענים שהורים לחמישה מהם החליטו שלא לשלוח את הילדים כלל למועדונית בעקבות התנהלות העירייה.

"מנהלת המסגרות, עופרה ינאי-קדושים, עשתה ימים כלילות במשך שנים ארוכות למשפחות ולילדינו כולל דברים שאינם מתוקף תפקידה", מספרת האם ליאת אהרון. "עופרה הודיעה לנו בתחילת החופש הגדול כי המועדונית עוברת בהחלטה מערכתית שקולה למקום שיהיה טוב לילדים. אנחנו התנגדנו. במהלך הקיץ נודע לנו כי המועדונית עוברת לכיתה בבית הספר אופירה נבון, מה שאומר שילדינו יהיו בכיתה משמונה בבוקר עד חמש אחר הצהריים ולא במסגרת המופלאה והביתית כמו שהייתה להם עד כה. אנחנו ההורים מוחים על כך ולא נפתח את שנת הלימודים עד שימצאו לנו מקום ראוי. נתי ברכר נפתלי, מנהלת מחלקת החינוך המיוחד, היא שאחראית למחדל. היא לא מכירה את הילדים ולא ביקרה אפילו פעם אחת במועדונית".

איך ההורים מרגישים?

"זה מאוד קשה. הורים התקשרו אליי בוכים. אם תשמע סיפורים של ילדים, זה מזעזע. אמרתי לנתי 'את היית פעם במועדונית? את מכירה את ההורים? את הילדים? את סיפור החיים שלהם?'. פניתי לראש העירייה צביקה צרפתי בהרמת הכוסית לעובדים ביום חמישי בשבוע שעבר והוא אמר לי 'אני יודע שאת מבקשת פגישה, אני אטפל בזה', אבל עד עכשיו לא שמעתי ממנו".

ומה אמרו לך במחלקת החינוך?

"כשנתי אמרה לי שמחפשים פתרון בתוך כיתה, אמרתי לה שהיא כנראה לא מבינה מה זה מועדונית. היא שייפתח צהרון בבית הספר, ושאלה למה אני לא רושמת אליו את הבן שלי. אמרתי לה שאין לי 1,000 שקלים בחודש עבור זה. ואז היא אמרה להפתעתי 'אני אממן לך'. הייתי בהלם ואמרתי שאני לא יודעת אם הילד בכלל ירצה, כי הוא רגיל למסגרת קטנה וביתית. היא לא הציעה פתרון לכל ילדי המועדונית, היא דיברה רק על הבן שלי. אולי כדי להשתיק אותי כי היא יודעת שאני מובילה את ההורים במאבק הזה ושאני בדרך כלל מנצחת במאבקים שלי".

מה היה מאז?

"מתקשרים אנשים ממערכת החינוך לכל ההורים כדי לשכנע אותם להגיע לכיתה. ההורים אומרים שהם לא מוכנים בשום פנים ואופן ומפנים אותם אלי. מאז אף אחד לא דיבר איתי".

תגובת עיריית כפר סבא: "מדובר בטענות לא נכונות שכן במועדונית משתתפים ארבעה ילדים בלבד, תלמידי בית הספר אופירה נבון, והחדר שנבחר לפעילות ראוי ומכובד. חשוב לציין כי השנה לראשונה נפתח בבית הספר צהרון, כבשאר בתי הספר בעיר, ולכן נבחנה גם אפשרות זו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איילת ע

    זו נשמעת תלונה מיותרת ולא ברורה. רוב ילדי בית הספר שהולכים לצהרון שעליו ההורים משלמים 1000 שקל לחודש. מעבירים את שעות הצהרים בכיתות בית ספר רגילות. אם הם יכולים גם הילדים שלכם ישרדו בכיתות בית ספר. לא סגרו. להם את המועדונים רק העבירו אותם מיקום.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר