בית ספר הירוק ע"ש שמעון פרס. צילום עזרא לוי
בית ספר הירוק ע"ש שמעון פרס. צילום עזרא לוי

ההורים הציבו אולטימטום לעירייה: בצעו בדיקות קרינה בבתי הספר עד 20 בספטמבר

הורים בשכונה הירוקה דורשים לבצע בדיקות קרינה סלולרית ואלקטרומגנטית בארבעת בתי הספר היסודיים, וטוענים שבדיקות פרטיות הצביעו על חריגות. העירייה: "הטענות נועדו לתפוס כותרות ערב הבחירות"

פורסם בתאריך: 4.9.18 08:36

הורים בשכונה הירוקה בכפר סבא דורשים לראות את אישורי הבטיחות החתומים ואת דוחות בדיקות הקרינה הסלולרית והאלקטרומגנטית שבוצעו בארבעת בתי הספר היסודיים בשכונה. לדבריהם, לא בוצעו בדיקות כאלה כבר יותר משנה וחצי, אף שעל פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה יש לבצע בדיקות כאלה לפחות כל חצי שנה. עוד טוענים ההורים כי על פי בדיקות פרטיות שנערכו על ידי תושבים ליד בתי הספר רחל המשוררת, שמעון פרס וש"י עגנון, נמצאו ערכי קרינה גבוהים מהתקן. הם טוענים גם שנמסר להם שמכשירי הניטור הוסרו מעל גג בית הספר ש"י עגנון בגלל סיבות כלכליות – מכשיר שהותקן לאחר מאבק הורים ושביתה שנערכה לפני כארבע שנים. לדבריהם דבר הסרת המכשיר לא הובא לידיעת ההורים כראוי.

מתכתובת מיילים שהתנהלה בשבועיים האחרונים והגיעה לידי צומת השרון עולה כי המחלוקת בין ההורים לעירייה עמוקה. מההתכתבות עולה שלמרות פניית ההורים לגורמים בעירייה, לא ניתנה להם כל תשובה למעט ש"יבוצעו בדיקות השנה". במכתב שכתבה בשם ההורים אורית דומינסקי, אם לילדה שלומדת בכיתה ג' בבית הספר ש"י עגנון בכיתה שעלולה להיות חשופה לקרינה, למנהל מחלקת בטיחות בעבודה ובמוסדות החינוך בעיריית כפר סבא חיים אבן, היא מבקשת לדעת מתי יבוצעו הבדיקות, עם איזה מכשיר, ומתי יוכלו לראות את התוצאות.

אבן לא הסכים לפרשנותה של דומינסקי לקביעה שיש לבצע בדיקה כל חצי שנה, והשיב לה כי אנטנה המוצבת במרחק של 200 או 300 מטרים אינה קרובה לבית הספר. עוד הוסיף כי בית הספר הירוק נבדק מספר פעמים ואף נעשה ניטור למשך חודשים ולא נמצאו ערכים החורגים מהנחיות המשרד להגנת הסביבה.

דומינסקי השיבה כי היא מודאגת. "מבחינתנו גם 200-300 מטר זה מספיק קרוב לבית הספר, והתשובה שלך מאוד מטרידה שכן עד לא מזמן הנושא היה בעל עדיפות גבוהה ונערכו בדיקות והתאמות פיזיות בשטח", כתבה.

אבן השיב לה כי יעביר את בקשתה למחלקת תפעול כדי לבצע בדיקות נוספות, אף שלדבריו אין סיכון או סכנה כלשהי בנושא קרינה בבתי ספר בשכונה. דומינסקי הודתה לו על ההתקדמות וביקשה שכל בדיקה שלא תעשה תערך בנוכחות נציג ההורים שיגיע עם אותו מכשיר בדיקה כדי להשוות את התוצאות. בנוסף היא מבקשת להתקין עמדות ניטור קרינה המשדרות בזמן אמת לאתר אינטרנט שיהיה נגיש להורים.

מנכ"ל עיריית כפר סבא שהיה מכותב בתכתובות המיילים השיב כי "מבלי להתייחס לאמור במכתב, העמדה בש״י עגנון הוסרה באישור ובתיאום עם הנהגת ההורים והוועד". "למיטב ידיעתי, המכשיר הוסר במהלך חד צדדי שלכם, ללא שיתוף וללא הסכמה לא של ההנהגה ולא של הועד", השיבה דומינסקי. בשיחה עם צומת השרון אומרת דומינסקי כי לאחר בדיקה התברר לה כי אכן ניתנה הסכמה כזו על ידי יו"ר הנהגת ההורים, רונית קורן, אולם ההסכמה הייתה מלווה בהתחייבות של העירייה לערוך ניטור בכל רבעון – בכל פעם למשך שבוע. התחייבות זו לטענתה לא קוימה מעולם. עוד אמרה דומינסקי כי "הדבר הובא הדבר לידיעת חברי ההנהגה וכן לידיעת יו"ר ועד השכונה דאז, תהילה מימון, אך המידע לא הובא לידיעת כלל ההורים ולא לידיעת חברי ועד השכונה".

צחר צירף מכתב שכתבה קורן בחודש אפריל 2017 בו היא מאשרת להסיר את המכשיר וכתב: "ראו להלן את האסמכתא הכתובה. אורית, מציע שתחזרי למקור המוסמך שלך אם תרצי אני מכיר כמה בודקי פוליגרף מצוינים. מאחר ושמעתי עם מי את מסתובבת לאחרונה נראה לי שלא יזיק. ובנימה אישית – כשאומרים אמת לא צריך לזכור שום דבר. וכשעושים טוב ישנים טוב בלילה. יותר מזה הוסיף כי מעתה כל ההתנהלות תהיה רק מול הנהגת ההורים".

דומינסקי השיבה שהמקורות שלה הן יו"ר וועד השכונה ויו"ר הנהגת ההורים בש"י עגנון. "איתי, אתה קצת חריף אבל גם אני יודעת ולך אין זכות לזה", כתבה. "לא מקובל עליי שתתבטא כך… לא פניתי אליכם בכובע פוליטי אז אל תענה בסגנון כזה נגוע ודוחה. אתה ממש מאכזב וחוצה קו אדום. ככה מתבטא מנכ"ל עירייה כלפי תושבים? "שמעתי עם מי את מסתובבת…". אתה חצוף! מדובר פה על בריאות ילדינו ואתה בוחר במתקפה אישית עלובה?".

לדבריה כל שיקול כלכלי בשכירת ציוד בדיקות הקרינה אינו לעניין כשמדובר בבריאות ילדיהם ולא ייתכן שחסרות חמש בדיקות קרינה רצופות. "הבריאות של ילדינו על ראשכם ואם לא תתבצע בדיקה מידית אנו נשקול את צעדינו ונחריף את המאבק", אמרה ואף הציבה דד ליין – ה-20 בספטמבר.

תגובת העירייה: "מדובר בטענות לא נכונות, שנועדו לתפוס כותרות ערב הבחירות. עיריית כפר סבא פועלת על פי הנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך ותקנות המשרד להגנת הסביבה, ולא נמצאה כל חריגה בערכי הקרינה בקרבת מוסדות החינוך בשכונה הירוקה. כפי שכבר הובטח לתושבת בתכתובת המיילים, יבוצעו בדיקות נוספות. יש לציין, כבכל שנה גורמי המקצוע העירוניים מבצעים את כלל בדיקות הבטיחות והביטחון במוסדות החינוך עם תחילת שנת הלימודים, ובימים אלה אנו מותקנת בגני הילדים ובבתי הספר טבלת אישורי הבטיחות לרווחת ההורים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בדיקות הקרינה יוצאות כמעט תמיד "תקינות" כי התקן כל כך גבוה ולא מגן שברוב המקרים לא מתקרבים אליו.
    שוב הבדיקות תקינות לא בגלל שאין קרינה , אלא בגלל התקן הגבוהה מאוד והלא מגן (וכן שגיאות בפרוטוקול המדידה ושימוש במדי קרינה שמודדים רק פעמיים בשנייה בעוד האות משתנה בפולסים רבים וקצרים על פני השנייה)

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר