בית הספר אופירה נבון
בית הספר אופירה נבון

אילו ליקויי בטיחות נמצאו בבית הספר שלכם? הרשימה המלאה

העירייה חשפה את דוחות הבטיחות במוסדות החינוך. בין הליקויים: מתקן שתייה שממוקם בשירותים, תקרה בסכנת התמוטטות וחוטי חשמל החוצים את החצר. בעירייה מדגישים כי כל הליקויים הדחופים תוקנו במהלך הקיץ

פורסם בתאריך: 4.10.18 14:13

עיריית כפר סבא פרסמה השבוע את דוחות הבטיחות של בתי הספר והגנים בעיר – זו הפעם השנייה. מדובר בבעיות שהעלו במוסדות החינוך כבר בחודשים אפריל מאי לקראת סוף שנת הלימודים הקודמת, וצולמו ודורגו על פי דחיפות הטיפול. על פי העירייה, בעיות בדרגות הדחיפות הגבוהות ביותר – דרגות אפס ואחת – טופלו כבר במהלך חופשת הקיץ. בעיות בדרגה שתיים יטופלו בהמשך.

לרשימה הליקויים המלאה, בחלוקה לפי בתי ספר או גנים, הקליקו כאן.

גורמי חינוך בעיר טוענים כי תמונות המצב בדוחות מייחסות ליום עריכת הדוח ונותר רק לסמוך על העירייה שתעשה את העבודה. בעתיד, מקווים ההורים, העירייה תעמוד בהבטחתה להשיק אתר בו ניתן יהיה ללחוץ על לינק כדי לראות מהו הסטטוס העדכני של התקלות. "היום יש זמן בקרה לטיפול בבעיות וזו התקדמות משמעותית מאשר בעבר", אומר אחד הגורמים, "בעבר לא היה מעקב, הדוח היה נכנס לקלסר ואף אחד לא יודע מה קורה עם זה, גם אם היו ליקויים שלא ניתן לפתוח איתם את השנה. כעת בעירייה עשו עבודה נהדרת. באמת שאין רשויות כאלה מהבחינה הזו. מדובר בטיפול שורש".

אחד ממנהלי בתי הספר בהם נמצאו ליקויים רבים על פי הדוחות אומר לצומת השרון מבחינתו כל הליקויים שהיו בעדיפות ראשונה טופלו. "כל מה שקשור לבטיחות הילדים – אין מצב שמנהל יעבור על זה בשתיקה", הוא מסביר.

כאמור, הליקויים בדרגות אפס ואחת הם הדחופים ביותר לטיפול, והנה כמה דוגמאות מייצגות מתוך דוחות העירייה: בבית הספר אוסיקשין, למשל, נמצאו חוטי חשמל החוצים את שטח החצר, צמחיה עבותה מעל שטח גג המקלט, מחסור רציני בחול בבור הקפיצה למרחק, דלתות ללא מעצורים ומגיני אצבעות, קרשים שבורים בבמה ומסמרים בולטים, ומתקן מצנן מים קרים לא מעוגן לקיר המצוי משום מה בשירותים.

דוח ליקויי בטיחות אוסישקין

בית הספר אוסישקין

במסדרון כיתה ז' בבית הספר אילן רמון קיימים שני זוגות עמודים, כאשר המרווח בניהם הינו כ-13 ס"מ – פתח שדרכו עלולים ילדים להילכד בראשם או באיברים אחרים.

בבית הספר הראל נמצא כי בסמוך לאולם הספורט ישנה מערכת ביוב שבה שתי בריכות הסתעפות בולטות מעל הקרקע ואחת לא סגורה היטב. בכניסה לבית הספר, מאחורי ביתן השומר, נמצאו חלקי ריהוט ישנים ובהן עגלת סופר עם אשפה וגופי תאורה שהוחלפו מאולם הספורט. במגרש הספורט בבית הספר הראל, חלק מהמרצפות שקועות או בולטות והדלתות ללא מגיני אצבעות.

בבית הספר דבורה עומר נמצאו בארונות חשמל חומרי ניקוי, נמצאו גופי תאורה שעומדים ליפול או שאינם מוגנים מפני פגיעה.

בבית הספר אלון, בכיתה ח' 3, נמצא ארון מעץ בתוך הכיתה עם דלתות שבורות ופורמייקה מתקלפת. במדרגות העלייה לקומה ב' חסרים פסי גומי המונעים החלקה וחלקן קרועים ושחוקים.

דוח ליקויי בטיחות אופירה נבון

בית הספר אופירה נבון

בבית הספר אופירה נבון נמצאו בצד המערבי של המבנה טיח נופל וסדקים בקירות. בנוסף, ישנה תקרה אקוסטית מפח וקיימים כמה מקומות בהן חלקים ממנה עומדים ליפול.

בבית הספר סאלד, בין המדרגות העולות לקומות ב' ו-ג' קיים מרווח מסוכן דרכו עלולים ליפול הילדים מגובה של 2-4 מטר גובה. במקום הותקן סורג לא מתאים. על פי הדוח קיים צורך לתכנן לתחום את המרווחים בין המדרגות למנוע נפילה.

תגובתה של יו"ר וועד ההורים העירוני סיגל קוצ'מן טרם התקבלה.

מועד הורי הגנים, שגם שם הופקו דוחות ליקויי בטיחות, נמסר בתגובה: "הדוחות הועברו אחרי פעילות ארוכה מול העירייה ואנחנו מברכים על פרסומם והשקיפות להורי גני הילדים בעניין זה. מעבר לכך, אנו מברכים על הפעילות שנעשתה בעירייה בכל הנוגע לתהליך הטמעת, אישור ובחינת הדו"חות הללו וזאת בעקבות שיח עם ועד הורי הגנים. אתמול פרסמנו לוועדי הגנים קישור לדוחות הבטיחות כך שמוקדם להעריך את המצב בשטח, אך כשפנינו לעירייה נמסר לנו שכל הליקויים בדרגה 0 או 1 טופלו וליקויים בדרגה 2 יטופלו בהמשך ובמהרה. אנו נמשיך לעקוב מקרוב אחרי הנושא, זהו עוד אחד מהנושאים החשובים שוועד הורי הגנים עסק בו בשנה האחרונה ונמשיך לעסוק בו גם בשנה הנוכחית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמא של

    בביה"ס רמז: במבנה עציון – פסים למניעת החלקה חסרים בחלק מהמדרגות וחלק מהמדרגות סדוקות כבר *מעלה משנה*. בתגובה לכך הנהלת ביה"ס אסרה עלינו ההורים להיכנס לביה"ס בתחילת שנה"ל! בנוסף לכך, בכל שנה מזגנים שמתקלקלים בשיא הקיץ מתוקנים רק כעבור כמה ימים!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר