הבאנג שמצאה הילדה בחצר הגן
הבאנג שמצאה הילדה בחצר הגן

הגננות בגן צבר התרגלו למצוא מזרקים משומשים ובאנגים בחצר. המקרה האחרון כמעט הסתיים באסון

מקרה של ילדה שמצאה באנג בגן צבר חושף: כבר תקופה ארוכה שהצוות מתמודד עם חומרים מסוכנים וכלי עישון שמוטמנים בחצר. מירית שקד ברק: "שיא הזלזול בתושבי מזרח העיר". העירייה: "ניקינו את החול, נגביר את הסיורים"

פורסם בתאריך: 11.10.18 12:49

ילדה הלומדת בגן טרום טרום חובה העירוני צבר, ברחוב הנביאים 33 בשכונת יוספטל בכפר סבא, מצאה באנג (כלי מאולתר לעישון סמים) שהוטמן בחצר, שיחקה אתו והכניסה אותו לפה. כך סיפרה הגננת להורים באסיפה שערכה בתחילת השבוע. האירוע החמור התרחש לפני כשלושה שבועות, ימים אחדים לפני ראש השנה. הסייעת שהייתה בחצר הבחינה בכך ברגע האחרון ולקחה ממנה את הכלי מהיד.

מתברר שבגן צבר מתמודדים מזה תקופה ארוכה עם "מתנות" כאלה בחצר. ההורים מספרים שמדי לילה נערים יושבים מחוץ לגן בלילות, מעשנים ושותים והם אלו שמשליכים את החומרים האלה לחצר. "על סמך אסיפת ההורים, התברר לנו שהסייעת מוצאת מפעם לפעם כל מיני דברים כאלה בחצר בסיור שהיא עושה בכל בוקר", אומר ההורה המופתע מאיר אסרף, אבא לילדה בגן, "סיפרו לנו שהיא מוצאת שם באנגים, מזרקים, ראשי נרגילה, בקבוקי זכוכית ואפילו שקיות עם חומר לא ברור. ובכל פעם היא מרימה את זה ומנקה את החצר לפני שהילדים מגיעים. ספציפית, את הבאנג הזה הילדה מצאה לאחר שחפרה בחול. הבנתי שהיא נגעה בזה והיה יכול לקרות מזה אסון".

בפנייה של מנהלת הגן למנהלת מחלקת גני הילדים בכפר סבא, אביבה מורדקוביץ', שכותרתו "פניה דחופה לטיפול במפגעים חמורים ומסוכנים בחצר הגן", היא כותבת: "ברצוני לעורר את תשומת ליבכם לעובדה כי בחצר הגן נמצאים בתדירות גבוהה מפגעים מסוכנים וחמורים כגון: מזרקים משומשים, כלי עישון שונים , שברי בקבוקים ועוד חפצים מסוכנים וחדים. ככל הנראה החצר בשעות הערב משמשת נערי רחוב אשר מטמינים בחול שבחצר חפצים מסוכנים אלו. בקשתי בשמי ובשם צוות הגן וכל הורי הגן להתקין דשא סינטטי/ משטח בטיחות בחצר הגן ובכך תימנע תופעת הטמנת החפצים בחול. כמו כן נבקש להגביר את הסיורים (ככל שישנם) בסמיכות לחצר הגן בשעות החשיכה על מנת למגר את התופעה". היא חתמה במשפט: "הורי הגן מוטרדים מאד מהתופעה ושותפים מלאים לפנייתי זו. לטיפולכם הדחוף והבהול בעניין נודה".

אם אחרת מוסיפה: "הגן הזה הוא זוהמה אחת גדולה. מזל שהסייעת קלטה את הילדה. היא נבהלה נורא, היא הייתה בהלם. אני צילמתי ודיברתי עם המוקד והם פשוט צפצפו עלי. גם הגננת שלחה מכתבים לעירייה ולא קיבלה תשובה. היחידה שענתה לה היא חגית זריהן ממחלקת החינוך שאמרה שכל שניתן לעשות הוא לסנן את החול. ביקשנו דשא סינטטי או רצפת גומי אבל לא נראה לי שיש סיכוי שאי פעם נקבל את זה".

תושבת השכונה, המתמודדת לראשות העיר, מירית שקד-ברק אמרה בתגובה: "רשלנות העיריה מסכנת חיי אדם. אני קוראת לממונים לטפל בבעיה באופן מיידי. לא יתכן שפעוטות יחשפו לסמים בגן הילדים. עד כמה רחוק יכול להגיע הזלזול כלפי שכונות המזרח?

מירית שקד ברק. צילום אבישג שאר-ישוב

מירית שקד ברק. צילום אבישג שאר-ישוב

"כתושבת שכונת קפלן אני מכירה את ההתעלמות הזאת בתשתיות, בטיפוח הסביבתי, במרכזים המסחריים, בגני המשחקים, בגני הילדים ובטיפוח הנוער. אבל הפעם הגענו לשיא"

תגובת העירייה: "הצוות החינוכי ביצע ניקיון בחצר, והיום יבוצע סינון חול מעמיק. כמו כן, תגברנו את סיורי הביטחון במקום, והנחנו את הצוותים לכסות את ארגז החול בסיום היום"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אמא מהגן

    עיריית כפר סבא היקרה
    אין בגן ארגז חול כל החצר היא חול ולכן אין את מה לכסות
    תתביישו לכם שככה ילדינו צריכים לגדול הם דור העתיד של העיר!!!

  2. מרגז

    אם הייתם בירוקה מנכ"ל העירייה כבר מזמן היה הופך עבורכם את העולם.
    אבל….
    כנראה שאתם לא מספיק עשירים

  3. אזרחית

    חוסר אחריות של העיריה!!! שילדים חשופים לכאלו חומרים מסוכנים!! למה לחכות שיקרה אסון ? ואז להאשים את הגננות והסייעות ברשלנות זה הכי קל!!
    כל הכבוד על הפרסום והערנות של מנהלת הגן והצוות .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר