צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

ארוחה במחלוקת: מתי תוגש ארוחת הצהריים בגנים בכפר סבא?

המפקחת על גני הילדים הנחתה את הגננות לאחר את מועד הגשת הארוחות, וההורים התרעמו. מנהלת מחלקת גני הילדים בעירייה: "המפקחת שלחה את ההודעה על דעת עצמה וללא ידיעתנו"

פורסם בתאריך: 16.10.18 16:13

מפקחת משרד החינוך על גני הילדים בכפר סבא, רחלי לרר, הנחתה אתמול (ב') את הגננות, באופן חד צדדי, לאחר את מועד הגשת ארוחות הצהריים בגנים – ברבע שעה לגני טט"ח ובחצי שעה לגני חובה. זאת בניגוד לסיכום בין העירייה לועד הורי הגנים לפיו הארוחה נקבעה לשעה 13:00. מנהלת מחלקת גני הילדים בכפר סבא, אביבה מורדקוביץ', אמרה לצומת השרון כי המפקחת "שלחה את ההודעה על דעת עצמה וללא ידיעתנו", וכי לא יחול כל שינוי בזמני הארוחות.

במכתב עליו חתומה המפקחת לרר נכתב בין השאר כי "ארוחת צהריים לא מתחילה לפני השעה 13:15 לצעירים (גני טט"ח, א"א) וב-13:30 לילדי גני חובה". בתוך כך, בסעיף אחר כתבה כי: "אין שינה גורפת לכל ילדי הגן, אלא מתן מענה ספיציפי לפי צורך בעיקר בגני הטרום טרום ולפיכך מי שטרם החזירה את המזרנים לרשות, מתבקשת לעשות זאת".

נזכיר כי מזה כשנתיים מנהל ועד הורי הגנים מאבק לשמירת מתווה יום הלימודים ארוך שעיקרו ארוחת צהריים בשעה 13:00, כששעת החפיפה בין צוותי הבוקר לצוותי הצהרונים מתבצעת קצת לפני המועד הזה. מנגד, המפקחות על הגנים סבורות כי על הגננות לעסוק בפדגוגיה ולא בהגשת ארוחות, ולכן טענו שיש לדחות את שעת ארוחת הצהריים ל-14:00.

"זה הכל סביב כסף", אומר גורם בעיר המעורב בנושא החינוך, "בעירייה העבירו בפעם הראשונה את הצוותים לחברה לתרבות ופנאי תוך צמצמום שעות הפעילות בצהריים, והארוחה הוזזה מהשעה 12:30 לשעה 13:00. אחר כך היה רצון לקצץ שוב בעלויות בעקבות הוזלת מחיר היול"א ל-935 שקלים לחודש, אלא שאז במשא ומתן בין ההורים והעירייה הוסכם שארוחת הצהריים תישאר במועדה. כדי לממן את זה הסכימו ההורים לבטל את הנחות האחים ולשלם תשלום נוסף בעבור החוגים של 400 שקל בשנה. סוכם כי השנה לא יהיו שינויים במתווה היול"א, ולכן השינוי הפתיע את ההורים וגם את הגננות. בנוסף, הופתעו ההורים כי הגננות מתבקשות להחזיר את המזרונים ולא לאפשר שינה לילדים בגן. זה מרגיש כמו הפרת הסכם, שהורים שילמו עליו מיליון וחצי שקלים. לא מן הנמנע שההורים יבטלו את התשלום הנוסף אם העירייה לא תעמוד בהסכם. המפקחות כל הזמן מתעסקות בנהלים, בשינה ובאוכל ומטרטרות בכך את הגננות שלא מבינות מה העניין. לדעתי הן עשו את זה כי עכשיו הכל משותק בגלל הבחירות ואין מי שיטפל בנושא".

מה הבעיה שהילדים יאכלו בשעה שתיים?

"אם זה נשמע למישהו הגיוני שהוא ימשוך את הילד בלי אוכל עד שעה מאוחרת כל כך, אז שיבושם לו. אם זה גן שיש בו רצף עד חמש צריך לאכול בשעה שילדים צריכים לאכול על פי כל המחקרים ולא למשוך אותם על פי אילוצי מערכת".

תגובת ועד הורי ילדי הגנים: "המכתב שנשלח על ידי הפיקוח לא מבטא את ההסכמות בין ראש העיר לוועד הורי הגנים. דאגנו להבהיר זאת לעירייה וזו התחייבה שהם עומדים בהבטחתם לוועד הגנים וכי יצא מכתב הבהרות לכלל הגננות עם ההסכמות שנעשו, ובכללן שארוחת הצהרים תוגש לא יאוחר מהשעה 13:00".

מנהלת מחלקת גני הילדים אביבה מורדקוביץ אמרה: "מדובר במפקחת משרד החינוך, ששלחה את ההודעה על דעת עצמה וללא ידיעתנו. מיד עם היוודע הדבר ביררנו את הנושא עמה, וצוות הגננות יקבל תיקון להודעה שקובע כי ארוחת הצהריים תינתן בשעה 13:00. כמו כן, אין שינוי בנושא השינה וכפי שהיה בעבר אין שינה גורפת אלא מתן מענה ספציפי לפי צרכי הילד. זאת כפי שהוסכם עם כל הגורמים שלקחו חלק בדיון ערב פתיחת שנת הלימודים".

ממחוז מרכז שבמשרד החינוך נמסר: "הסוגיות המועלות נידונו בשנה"ל תשע"ח בהשתתפות רחבה של אנשי מקצוע לרבות נציגות ועד ההורים העירונית. הוסכם כי בנושא השינה יינתן מענה לפי צורך. באשר לזמני הארוחות, בשלב זה תתאפשר הקדמת שעת הארוחה והסוגיה תידון בהמשך עם כל הגורמים הרלבנטיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר