חולדה. צילום Tomas Čekanavičius
חולדה. צילום Tomas Čekanavičius

ההורים באשכול הגנים ביטלו את השביתה, אבל בעירייה עדיין לא לכדו את החולדות

ההורים חוששים לשלוח את הילדים לגנים. מדביר שהזמינה העירייה לא הצליח ללכוד את החולדות במשך יותר משבוע. העירייה: "אנו מודעים לבעיה ופועלים בנחישות על מנת לתת מענה מיטבי לילדים"

פורסם בתאריך: 16.12.18 08:37

הורים לילדים במתחם הגנים תמירון, שלדג, צוקית ואגמית שברחוב האיריס בשכונת הפרחים בכפר סבא, טוענים כי מכרסמים מסתובבים במתחם, ככל הנראה חולדות. צוותי הגנים פנו למוקד העירוני והתריעו על המפגע, שהתגלה לראשונה לפני כעשרה ימים. מנהלת מחלקת גני הילדים, אביבה מורדוקוביץ פנתה להורים וכתבה להם כי "עוד באותו היום עם קבלת הפנייה הגיע לגנים התברואן העירוני, שבדק את הנושא והציב מלכודות במיקומים אסטרטגיים בגנים". על פי ההורים הוא לא מצא דבר.

מורדוקוביץ כתבה להורים כי לדעתה מקור הבעיה הוא עבודות חפירה של חברת נתיבי ישראל במסגרת סלילת כביש 531 המבוצעות בקרבת מקום. "עבודות חפירה אלה מבריחות את המכרסמים ממחילותיהם", היא כותבת, "בנוסף, בימים אלה אנו מצויים בעונת החורף ורק בסוף השבוע האחרון שרר באזורנו מזג אוויר קיצוני, שהביא את בעלי החיים לחפש מקום מסתור חם. אנו מודעים לבעיה ופועלים בנחישות על מנת לתת מענה מיטבי לילדים".

ההורים ביקשו לשבות ביום חמישי שעבר, אך ביטלו את השביתה בעקבות פניית הגננות אליהם ובשל העובדה שהורים רבים לא יכלו להיעדר מהעבודה. "הגננות ביקשו שניתן צ'אנס לעירייה לתפוס את המכרסמים וכך עשינו", אומרת אחת האימהות, "בשלדג גילו שיש קקי של מכרסמים וגם מצאו שהצינור של בר המים בגן נאכל. שמו מלכודות ולא תפסו את החולדה. זה כבר כמה ימים שבא המדביר מהעירייה ולא מוצאים. בנוסף, אחת האימהות ראתה ליד גן תמירון משהו גדול שזז. גם אחד הילדים בגן של הבן שלי אמר לאמא שלו שהוא ראה משהו מתחבא בחול. הוא יודע איך חתול נראה אז זה לא זה מן הסתם. גם באגמית ראו משהו. בקיצור, אנחנו רוצים שיפתרו את הבעיה. זה מפגע תברואתי נורא. מדובר בילדים בארבעה גנים שפשוט נמצאים בסכנה, בלי לדבר על הצוות וההורים".

פניתם לעירייה?
"חברת המועצה החדשה אסנת ספורטה אמרה שתדאג לתברואה ובאמת באו, אבל לא הייתה התקדמות. הבוקר (חמישי) המפקחת של האזור הייתה במתחם ואמרו מה צריך לנקות. אבל בעיניי צריך ניקיון יסודי – לא משהו שיפתרו תוך יום יומיים".

אז עד מתי תתנו להם?
"אני רוצה לתת להם עד יום שלישי-רביעי. אבל מבחינתי אני רוצה שהגורמים האחראיים בעירייה יעשו על זה פולו-אפ. כלומר, אני לא רוצה להתקשר יום יום ולהתחנן שיטפלו אלא שהעירייה תדע שיש פה בעיה שצריך לפתור ותלך על זה עד הסוף. נכון שיש בשכונה תמ"א 38 ואת כביש 531, אבל זה לא תירוץ. מבחינתי שיבוא מדביר בשעה חמש כשהגן נסגר ושיעשה הכל כדי למצוא את החולדה. אני משערת שבשעות שהילדים לא בגן החולדה תצא החוצה. הבעיה היא שאנחנו לא רואים שהם מוכנים להביא מישהו בשעות שבהן הם לא עובדים".

מפחיד.
"זה מפחיד ומלחיץ ובתור אמא אני מאוד לא רגועה כשהילדים שלי שם. אני שוקלת לא להביא את הילדים, אבל לא כל ההורים יכולים".

תגובת העירייה: "אנו מודעים לבעיה ופועלים בנחישות על מנת לתת מענה מיטבי לילדים".

תגובת נתיבי ישראל: "אין שחר לדברי מנהלת מחלקת גני הילדים בעירייה, שכן החפירות במקום החלו כבר לפני כחצי שנה במרחק מאות מטרים רבים מהמקום המדובר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר