חבר מועצת עיריית כפר סבא אמיר סילבר
חבר מועצת עיריית כפר סבא אמיר סילבר

"צפוי גידול של 4,000 תלמידים בחטיבות העליונות בתוך חמש שנים. אנחנו בנקודת זמן קריטית"

חבר המועצה אמיר סילבר מסיעת כפר סבא מתקדמת הגיש הצעה לסדר לאשר את התוכנית האסטרטגית לחינוך בתוך ארבעה חודשים. לדבריו, עד שנת 2035 תצטרך כפר סבא להקים תשע חטיבות ביניים ותיכונים חדשים

פורסם בתאריך: 1.1.19 08:25

חבר מועצת עיריית כפר סבא אמיר סילבר (כפר סבא מתקדמת, בראשות הדר לביא), הגיש הצעה לסדר בנושא "המודל החינוכי לתכנית אב לחינוך", לפיה מועצת העיר תאשר את התוכנית האסטרטגית לחינוך בתוך ארבעה חודשים. סילבר, יו"ר ועד הורי הגנים לשעבר, קורא לדון בתוכנית האסטרטגית לחינוך במועצת העיר, לקבל חלופות לתכנית, ולקבוע מודל חינוכי עירוני לכפר סבא 2050 על ידי מועצת העיר. כמו כן הוא מבקש לקבוע מועדים לדיון ולאחר מכן לקידום ומימוש התוכנית.

נזכיר שמנהלת אגף החינוך בעירייה, אורלי פורמן, וצוות מנהלי המחלקות באגף, עמלו על התוכנית האסטרטגית לחינוך בשנה האחרונה, עוד לפני הבחירות באוקטובר. היא כוללת בין השאר גם יוזמה מעוררת מחלוקת, לפיה העיר תחולק לשלושה מרחבי חינוך וקהילה, שלכל מרחב יהיה מינהל קהילתי ייעודי במטרה לשמר את הרצף החינוכי בכל אזור. גם מוסדות החינוך ישויכו לאותם מרחבים קהילתיים ולאשכולות בהתאם לפיזור הגיאוגרפי ולצרכים העירוניים. יו"ר האופוזיציה דאז, יובל לוי, זעק כי מדובר במחטף והנהגת ההורים העירונית בראשות סיגל קוצ'מן, פנתה לאגף החינוך בבקשה שלא להגיש את התוכנית. בסופו של דבר, כשהתוכנית הוצגה למועצת העיר לקול מחאות ההורים, ביטל ראש העירייה דאז צביקה צרפתי את ההצבעה על התוכנית לאחר שהבין שכנראה לא ישיג את הרוב הדרוש כדי לאשרה.

בסיעת כפר סבא מתקדמת רוצים לאשר בישיבת המועצה הקרובה את מודל הזמנים לאישור התוכנית, אחרי דיונים מעמיקים עליה, בתוך ארבעה חודשים. ברור להם כי ישיבת המועצה הראשונה היא זמן טוב לאשר החלטה כזו כל עוד ראש העירייה, רפי סער, לא גיבש קואליציה ואין משמעת קואליציונית. "בהצעה שלנו אין מתווה מועדף אלא הצגת החלופות ומשם להעביר את זה לוועדת חינוך ולהוציא הנחיות לביצוע", אומר סילבר לצומת השרון, "אין פה למה להתנגד. בסוף כולם אמורים להבין שזו הדרך".

לדברי סילבר, המודל החינוכי בכפר סבא נעשה לפני 40 שנים וראוי לבחון את התאמתו לעיר כיום, לעולם שמסביב ולמערכת הפדגוגית והחינוכית. "אנו סבורים כי יש מקום, במסגרת עריכת תכנית האב, לערוך דיון מקיף ומעמיק בנושא המודל החינוכי לפני שמייצרים תכנית לעשרות השנים הקרובות", הוא כותב בהצעה לסדר. "דיון זה ראוי שייערך עם מומחים ובשיתוף עם הציבור ו-ועדי ההורים. התוכנית האסטרטגית לחינוך, שהוצגה למועצת העיר הקודמת, לא הייתה תכנית לדיון אלא מצגת לאישור. התכנית לא אושרה על ידי מועצת העיר הקודמת ולא עלתה לדיון בצורה הראויה לתכנית אסטרטגית המשפיעה על עתיד העיר לשנים רבות קדימה".

לדבריו בחמש השנים הקרובות יחול גידול של כ-4,000 תלמידים בחטיבות הביניים והחטיבות העליונות ולכן יש צורך בהקמת כשבע חטיבות ביניים וחטיבות עליונות ועד שנת 2035 נדרשות תשע כאלה. במסגרת בתי הספר היסודיים נדרשת עד סוף התקופה תוספת של 134 כיתות. "לכן, הזמן דוחק ועלינו לקבל החלטה מהירה ומושכלת בנושא", הוא מוסיף, "ברור לכולם שבניית בתי ספר ושיפוץ מסיבי של מוסדות החינוך הוא תהליך הלוקח זמן. חובה עלינו להתכונן לגידול מספר התלמידים מבעוד מועד. מרבית מוסדות החינוך במרכז העיר חוגגים 40 ומעלה ואנו עם פנינו לתכנון 40 השנים הבאות. מחובתנו לחשוב מה הדבר הנכון והמתאים ביותר לעיר, עד כמה שניתן לחזות זאת כבר היום. אנו נמצאים בנקודת זמן קריטית לקבלת החלטה, יש מוסדות חינוך שאינם בשימוש: בית הספר 'ארן', בית הספר 'בן צבי' ובית הספר בכיסופים שבשימוש כמוסד לימודי".

באשר לרעיון חלוקת העיר לשלושה אזורים הוא אומר כי הוא מבורך, אולם יחד עם זאת אסור לשכוח כי "במרכז העיר 66 אלף תושבים המהווים 60 אחוז מתושבי העיר, ולא ניתן להכליל אותם בהינף יד. זוהי כמות תושבים אשר יכלה להקים מספר ערים וראוי אף את מתחם זה לחלק ולהתייחס אליו בראייה ממוקדת יותר".

סילבר מציע בסופו של דבר שאגף החינוך יכין מסמך המרכז חלופות שונות למודל החינוכי בכפר סבא, אשר יוגש למועצת העיר תוך חודש. "המסמך יכלול התייחסות מפורטת לכל מודל חינוכי, יתרונותיו, חסרונותיו והתאמתו למערכת החינוך של העיר כפר סבא", הוא מבקש, "במסגרת הכנת המסמך נבקש תחקור רשויות שונות אשר מקיימות במסגרתן מודלים שונים וכמו כן התייעצות עם מומחים מהתחום. לכל חלופה יוצג לוח זמנים לבניה ולשיפוץ מוסדות החינוך הכולל תכנון כלכלי לביצוע מחייב (תב"ר מחייב)".

עוד הוא מציע כי בישיבת המועצה הראשונה לאחר הגשת המסמך יוצגו תוצאות המחקר ויוצג סיכום המסמך לדיון. בישיבת המועצה לאחר מכן, לאחר חודש ממועד הצגת המסמך והקניית זמן מספק לכל חבר מועצה ללמוד את המסמך, המועצה תקיים דיון בנושא החלופות ותכריע בסוגיה. לאחר הכרעת המועצה התכנית תעבור לוועדת החינוך העירונית לדיון ושיתוף הנהגת ההורים וועד הורי הגנים להערות. כל זה יעשה תוך חודשיים. בסך הכל יוכרע עתיד התוכנית תוך ארבעה חודשים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר