צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

הגננת להורים: "התנהלות העיריייה והפיקוח היא בושה וחרפה"

הורים בגן הילדים הניה שבשכונת סורקיס, נקראו היום במפתיע לבוא ולקחת את הילדים שלהם שעה קלה אחרי שהביאו אותם בבוקר לגן, משום שהגננת חלתה ולא נמצאה לה מחליפה

פורסם בתאריך: 9.1.19 17:54

הורים בגן הילדים הניה שבשכונת סורקיס, נקראו היום במפתיע לבוא ולקחת את הילדים שלהם שעה קלה אחרי שהביאו אותם בבוקר לגן, משום שהגננת חלתה ולא נמצאה לה מחליפה. חלק מההורים שהיו כבר בעבודה נאלצו לחזור לגן, שנסגר לאחר שכל הילדים חזרו לבתיהם.

לצומת השרון נודע כי הגננת הייתה חולה כבר אתמול, אבל בגן הסתדרו בלעדיה. לדברי ההורים, הגננת כתבה מייל ושוחחה טלפונית עם גורמים באגף החינוך וביקשה שתמצא לה מחליפה, אולם כזו לא נמצאה לה. "אין לי מילים לתאר את התנהלות העירייה והפיקוח חוץ מ'בושה וחרפה'", כתבה הגננת להורים,\ "אני רוצה ליידע אתכם כי הובטח לי אישית מהמפקחת בשיחת טלפון כי תגיע גננת להחליף אותי, לאחר שאיימתי בסגירת הגן. הודעתי שוב בבוקר על הנעשה לאביבה מורדוקוביץ' (מנהלת מחלקת הגנים) ועד לרגע זה אין תגובה. מתנצלת על עוגמת הנפש. עשיתי מה שהיה ניתן לעשות אך ללא הועיל".

"קראו לכל ההורים לבוא לקחת את הילדים כי הסייעת לא יכולה הייתה להישאר עם 18 ילדים לבד", מספרת אחת האמהות, "לאחר מכן סגרו את הגן. זו אמנם הפעם הראשונה שדבר כזה קורה, אבל בכל פעם יש בעיה אחרת עם כוח אדם. זה לא באשמת הגננת והסייעת שהן באמת מאה אחוז. אני מרגישה שבעירייה מזלזלים בנו ולא אכפת להם. עובדה שהגננת הודיעה מראש ופשוט שום דבר לא קרה. קצת מוגזם כל מה שקורה שם. הייתי מצפה שהם ישאירו לעצמם כוח אדם חלופי מתאים עבור ממלאי מקום. למזלי אני לא עובדת, אז ישבתי בגן עד שיגידו מה עושים. אבל יש הרבה הורים עובדים שנאלצו לחזור במיוחד. זה לא בסדר. גם הילדים עצמם לא הבינו מה קורה".

אב אחר מספר: "זה מרגיז. כל ההורים התקשרו לאחר מכן לעירייה להתלונן. עזבנו במיוחד את העבודה ואת הכל והלכנו להביא את הילדים. אצלי בעבודה נורא התעצבנו – 'תיקח את הילדה ומה איתנו?'.

גורמים במשרד החינוך טוענים כי היתה התנהלות לא תקינה של סייעת: "נמצאה גננת מחליפה לגננת, אך היא ביטלה ברגע האחרון. אולם, ניתן להפעיל גן עם שני מבוגרים והסייעת על דעת עצמה אמרה להורים לקחת את הילדים. אנחנו עושים את מרב המאמצים למצוא מחליפות וכן לאפשר פתיחת גן עם שתי סייעות במקרה הצורך. כמובן שהנושא הובהר וטופל על מנת שלא ישנה".

בתגובה רשמית של המשרד נמסר: "עד לרגע האחרון נעשו מאמצים למציאת גננת מחליפה. יצוין כי סגירת הגן, בו היו נוכחות היום שתי סייעות, הייתה שלא על פי הנהלים והנושא ייבדק".

תגובת העירייה: "עיריית כפר סבא מצרה על המקרה ועל אי הנעימות שנגרמה להורים ולילדים. יש לציין כי הסייעת שהיתה בגן פעלה על דעת עצמה ואמרה להורים לקחת את הילדים למרות שבגן, שבו רק 18 ילדים, היו שתי נשות צוות. הנושא יבחן לעומקו ויתבצע בירור מול צוות הגן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר