צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

ההורים השביתו את הגן: "27 נשות צוות התחלפו בתוך שלושה חודשים"

פניות חוזרות ונשנות לעירייה, וגם פגישות והבטחות לא הועילו: גן שוהם פועל כבר שלושה חודשים בלי גננת קבועה ולהורים נשבר

פורסם בתאריך: 21.1.19 14:18

הורים בגן שוהם ברחוב הרצל בכפר סבא, גן טט"ח וחובה יחד, בו לומדים 35 ילדים, השביתו הבוקר את הגן למשך שעה וחצי. לטענת ההורים צוות הגן "אינו יציב", כלשונם, מאז שהגננת שהחלה לעבוד בגן בתחילת השנה נאלצה לצאת לשמירת היריון מוקדם מהצפוי. ההורים טוענים כי בעירייה, שם ידעו על הבעיה מבעוד מועד, לא נערכו בהתאם ולא דאגו לגננת קבועה לגן. במשך שלושה חודשים, אומרים ההורים, התחלפו בגן 27 נשות צוות. "במקום להביא גננת קבועה, בכל יומיים מתחלפות סייעות וכתוצאה מכך לילדים אין תחושת ביטחון", אומרים הורים, שחלקם מדווחים על רגרסיה בהתנהגות הילדים ועל התגברות האלימות בגן.

היום בשעה 12:00 התקיימה פגישה בין ועד ההורים בגן לבין חברת המועצה אוסנת ספורטה ומנהלת אגף החינוך הזמנית אורית ליבוביץ'. מוועד הורי הגנים נמסר: "ועד הורי הגנים עוקב בדאגה אחר הקורה בגן ונמצא בקשר מתמיד בעניין הן מול ועד הגן והן מול כלל הגורמים בעירייה לרבות מנכ"ל העירייה. אנו מאמינים שחובה למצוא פתרון מהיר ומשמעותי בנושא ונמשיך לפעול ולחתור להשיג זאת".

"המובילה של הצהרון בצהריים, אישה מדהימה, החליטה שהיא לוקחת על עצמה את הניהול של הגן", מספר אחד האבות לילד בגן, "היא בלי הכשרה של גננת ולכן כך גם נראים הדברים. למרות שיש לה הרבה רצון טוב אין לה באמת ידע לנהל גן בכל מה שקשור לקשר עם הילדים ואפילו לקניית חומרי ניקוי ודברים נוספים שמנהלת גן אמורה לעשות. ילדים נחשפים כל יום או יומיים לאשת צוות אחרת והילדים נפגעים מכך והתחושה היא שבעירייה לא מטפלים בזה ברצינות".

בוועד הגן עובדים במשך שעות מדי יום כדי לשוחח עם כל הגורמים הרלוונטיים בעירייה, כולל משרד החינוך והשירות הפסיכולוגי החינוכי. לפני כשבוע וחצי נערכה פגישה עם מנכ"ל העירייה ובעלי תפקידים נוספים. ביום חמישי שעבר נערכה אסיפת הורים בנוכחית האחראית על סייעות הבוקר, הפסיכולוגית והגננת שאמורה להיכנס לתפקידה בחודש פברואר.

"התשובות שלהם היו מאוד לא מספקות", אומר האב, "זה היה ממש ביזיון. ביקשנו שמישהו יפקח בשעות היום בנוסף לצוות החינוכי ולא נעננו. הוספנו אולטימטום באסיפה שאם עד יום שני לא רואים התקדמות אנחנו שובתים, וגם אז הם הבטיחו הבטחות שטרם קוימו. חמור מזה, אתמול (א') הגיעו הורים בשבע וחצי לגן והוא היה נעול. הגן נפתח בסוף רק בעשרה לשמונה. זה הקש ששבר את גב הגמל. הבוקר הייתה ההשבתה הראשונה, אבל לא אחרי שעשינו כל מה שיכולנו בצינורות המקובלים. בוועד ההורים עשו מעל ומעבר בהתדיינות מול הגורמים בעירייה, כולל לבדוק בכל יום מי הולך לפתוח את הגן, מי בבוקר ומי אחר הצהריים. ההשבתה נועדה להראות שאנחנו כקהילה מוכנים לעשות הכל למען הילדים. אם לא נקבל תשובות בהקדם אנחנו נמשיך לפעול בדרכים נוספות כמה שצריך".

"הגיעו מים עד נפש", אומר הורה אחר. "בועד עד עכשיו ניהלו שיח בצורה רציונלית ולא מתלהמת, אבל הם חשים שהנעשה בגן הוא תסמין למחלה הרבה יותר גדולה ובעייתית שנקראת מחלקת הגנים בעירייה – וזו התנהלות שצריך לבדוק היטב".

תגובת אוסנת ספורטה: "אנו מודעים היטב למצב המשברי אליו נקלע גן שוהם. דרישתם של ההורים לקיום שגרת חיים נורמטיבית לילדי הגן ולהורים המבוססת על צוות קבוע היא דרישה לגיטימית. בימים האחרונים נעשה מאמץ משותף של אגף החינוך, משרד החינוך, השירות הפסיכולוגי והחברה לתרבות הפנאי לתת מענה לבעיה. שוחחתי אתמול בערב וגם הבוקר עם נציגי ההורים ואני מתרשמת שהמצב דורש התערבות נוספת. כיוון שכך, זימנו ישיבת חרום בנוכחות כל הגורמים הרלוונטיים להיום (שני בצהריים). אני משוכנעת שבשיתוף פעולה מלא נביא להחזרת הפעילות של ילדי גן שוהם והוריהם לשגרה".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

תגובת העירייה: "עיריית כפר סבא רואה לנגד עיניה את טובת ילדי והורי הגן, ופועלת לייצוב הצוות החינוכי תוך דיאלוג שוטף עם ועד ההורים. בין הצעדים שעליהם הוחלט באגף החינוך בשיתוף השירות הפסיכולוגי וההורים: שילובה של גננת מוסמכת ומדריכת הורים שתלווה את צוות הגן, ליווי מקצועי של ההורים ע"י פסיכולוגית מומחית, הדרכה והכוונה לסייעות ועוד. חשוב להדגיש כי אנו רואים בשיתוף הפעולה בין אנשי המקצוע וההורים בסיס הכרחי למתן מענה מיטבי לילדינו, ומשוכנעים שיחד נחזיר את שגרת החיים בגן למסלולה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר